Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Actionfilmer nå for tiden roter seg bort i sutrete/klissete kjærlighetshistorier eller "sønn-som-ikke-liker-pappa-så-blir-de-tvunget-sammen-av-en-event". Ikke så enkelt som på 80-tallet. Slemme russere/skurker holder krigsfanger/datter/dame.

Send inn muskelmann for å fikse opp.

Evt send inn 200 ninjaer for å stoppe muskelmannen. Gi meg en actionfilm uten et eneste jævla kvinnfolk. Eller fortapt sønn/datter. Bare action.

Greit at Arnold måtte redde dattera si i Commando, men hun hadde nesten null rolle i filmen. Bare et plot-objekt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Con Air er finfin, bortsett fra Cage. Jeg blir lei meg hver gang han drar "I told you to put the bunny back in the box."

Men jeg må si at jeg ikke helt fenges av visjonen din, Juvenal. Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg synes ikke alltid actionsekvensene nødvendigvis er det mest interessante i en (action)film. Er ikke så ofte jeg sitter på nåler over én, og det skal litt mer enn en eksplosjon for å underholde meg. Faktisk sitter jeg noenganger og venter på at biljakten (dårlig eksempel, fordi biljakter generelt er kjedelige) skal bli over så man får litt fremdrift.

(Ikke les utifra dette at jeg ikke liker action)

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan 24-filmen er? Antar at handlingen er mye strammere i allfall, nå som de ikke trenger å dra den ut over 24 episoder, men bare 120 minutter i stedet.

Kort oppsummert: 5/10. Skal se om jeg får skrevet en mini-anmeldelse. Jack står selvfølgelige for alle 5 poengene og jeg fikk nå lyst til å se den nye sesongen. Men ellers årets mest forutsigbare film :)

Lenke til kommentar

Jeg ser tanken din athorb, men visjonen min hadde ikke nødvendigvis vært en god langfilm. Mulig en kortfilm på 30 minutter. 10 % historie, bare for å bygge opp litt spenning, og resta kunne vært velkoreograferte actionsekvenser, biljakter, stunts, skytedueller, osv. Det forutsetter at man klarer å bygge opp spenning innad i actionsekvensene, og jeg tror det kunne blitt umennskelig kult, om enn noe slitsomt etter at du er ferdig å se filmen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...