Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En del av de filmen er langt fra MÅ se filmer.

Du om det... :roll:

På Vietnam og nyere er det nok noen som du ikke dør om du ikke har sett, men WWII lista står jeg ved (med kanskje ett par unntak bortsett fra de jeg allerede har nevnt).

Schindler's List er den beste uansett. :roll:

En av de beste filmene uansett ja, men jeg er alltid i tvil om jeg skal regne den som krigsfilm.

Lenke til kommentar
Schindler's List er den beste uansett. :roll:
En av de beste filmene uansett ja, men jeg er alltid i tvil om jeg skal regne den som krigsfilm.

Tenkte meg denne kommentaren ville komme, men så var jo f.eks Pianisten på lista til Programvare - Den er vel like dramakrig som Schindler er? Liker du krigssfilmer bør du se begge uansett. og Deer Hunter da, som jeg foreslo.

Lenke til kommentar
Man har krigsfilmer med action og skyting. (SPR, FMJ)

Man har filmer om krig, som forteller en historie, og ofte er et drama. (Pianisten, Schindler)

Og så har vi filmer som The Great Escape, Stalag 17, Harts War, osv. som er fengselsfilmer i en krigssetting.

Så det er mange måter og dele opp på.

Kan like gjerne nevne serier som 'Allo 'Allo og Black Adder (siste sesong fra WWI), som er komedieserier i en krigssetting. Jeg vil jo si at begge seriene er MÅ se. Så lenge handlingen foregår under en krig, selv om det ikke er en ren actionkrigsfilm så kan vi vel egentlig være enige om at det er en "krigsfilm".

Jeg vil nevne en WWII film til; The Train

Lenke til kommentar

Håhå, ingenting er som en ekte mannefilm. Flere enn meg som irriterer seg over hvor lite action det ofte er i actionfilmer? Hadde vært moro å sett en orgie i CGI, eksplosjoner og skytevåpen. Null narrativ fremdrift, bare et fyrverkeri av en film. Noen eksempler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...