Sveern Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Jessda fant Box-office listene Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kirk holdt ut en god del år han og. Sant det, han her også. Seige jævler. CRASH er ikke realistisk, overdrivelse av filmens budskap. Har lest tidligere at folk synes at filmen bringer frem budskpet i filmen for hardt, noe jeg kan si meg nogenlunde enig i. Men at den ikke er releastisk? Filmen er absolutt realistisk, og er/var et godt innblikk av hvordan situasjonen mange steder i USA er. Jeg har bodd 2 år i Los Angeles, og når jeg så Crash fikk jeg absolutt ingen følelse av at situasjonene som oppstod var urealistiske. Hva mener du var urealistisk? Mener ikke direkte urealistisk.. Synes bare de presser filmens budskap alt for mye. Dette har Bacon vært inne på før tror jeg. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Man har valgt ut en del historier, som alle i og for seg selv kunne vært skildringer fra det virkelige liv, og satt dem sammen for å vise hvordan rasisme oppfattes (og ikke oppfattes) av forskjellige innbyggere i byen. Budskapet i seg selv rammes ganske hardt ned i halsen på seeren, men hvis det er tungt å svelge så er jo det egentlig bra. Man skal ihvertfall ikke se på filmen og tenke "sånn er det ikke". Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Synes bare det ble litt for mye av det gode. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 on the waterfront - svt1 12:55 onsdag mystic river - tv3 21:30 lørdag dead man - nrk1 23:15 lørdag das boot director's cut - svt1 23:40 lørdag The general - nrk2 16:00 søndag Down by law - nrk2 22:45 søndag The Negotiator - nrk3 mandag 21:40 Så mye bra! Jeg må få med meg alt! Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Kunne vi ikke hatt en sånn tv-tråd prioritert her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 tirs-man- EXAMENLESING. Faen. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 (endret) Jeg skal ihvertfall prøve å få med meg The General på søndag. Anbefaler virkelig alle som ikke har fått sett Dead Man å sjekke den ut på lørdagskvelden. En nydelig filmopplevelse! Endret 25. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Alle jeg har sett av disse, dvs. Dead Man, Down By Law og The General anbefales svært varmt. Alle er minst 9/10. Lenke til kommentar
Coa Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Noen som kan anbefale meg noen krigsfilmer man MÅ se? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Noen som kan anbefale meg noen krigsfilmer man MÅ se? Band of Brothers (Miniserie) Saving Private Ryan Das Boot Pianisten Der Untergang Platoon Full Metal Jacket Apocalypse Now Letters From Iwo Jima http://www.moviefone.com/insidemovies/2007...est-war-movies/ Det var de jeg kom på sånn atm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tigerland ørnenes rede Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 on the waterfront - svt1 12:55 onsdagmystic river - tv3 21:30 lørdag dead man - nrk1 23:15 lørdag das boot director's cut - svt1 23:40 lørdag The general - nrk2 16:00 søndag Down by law - nrk2 22:45 søndag The Negotiator - nrk3 mandag 21:40 Så mye bra! Jeg må få med meg alt! Das boot - 3 timer og 40(?) min - med svensk tekst TV3 ødelegger jo alle filmene de viser med tonnevis av reklame. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 The Deer Hunter (1978) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tigerland Hah! Really? Må se? Hva legger man egentlig i "må se"? At filmen ikke er horribel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Sto det MÅ se ja, jaja, man KAN se den da. Man MÅ ikke se flags of our father+iwo jima eller pianisten heller da. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Letters MÅ man se jo! Fantastisk krigsfilm. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Noen som kan anbefale meg noen krigsfilmer man MÅ se? I tillegg til de som allerede er nevnt; WWII: -Talvisota (Vinterkrigen) -Stalingrad -Guns of Navarone -Force 10 from Navarone (under tvil, den er ikke på langt nær så bra som Guns...) -Idi i smotri (Gå og se) -The Longest Day -Thin Red Line -Enemy at the Gates -Patton -The Big Red One -The Dirty Dozen -Kelly's Heroes -Stalag 17 -Battle of Britain (også tvilstilfelle, inneholder mange utrolig bra flyscener men resten av filmen henger ikke på greip) -A Bridge too Far -The Great Escape Vietnam og nyere; -Casualities of War -We Were Soldiers -Black Hawk Down -Battle for Haditha -Jarhead -Three Kings -Behind Enemy Lines -Hamburger Hill Det er det jeg kommer på i farten... Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 En del av de filmen er langt fra MÅ se filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå