Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
HiL er da langt bedre. Lettere å få praksis (gjennom den norske filmskolen). Trondheim har jo nærmest ikke noe filmmiljø.

7860564[/snapback]

 

For noen år tilbake reiste jeg til Lillehammer med noen kompiser som var nominert til Amandus-festivalen og der fikk vi "æren" av å se eksamensfilmene til studenter ved HiL. Jeg bestemte meg allerede etter første film at hvis dette var resultatet etter tre års skolegang, kunne jeg like gjerne studere jordbruk og klare det samme.

 

Uansett så har jeg tenkt å studere regi i utlandet, grunnen til at jeg reiser til Trondheim for å studere Filmvitenskap er fordi jeg tror det kommer til å bli 3 (evt. 5) utrolig kule år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For noen år tilbake reiste jeg til Lillehammer med noen kompiser som var nominert til Amandus-festivalen og der fikk vi "æren" av å se eksamensfilmene til studenter ved HiL. Jeg bestemte meg allerede etter første film at hvis dette var resultatet etter tre års skolegang, kunne jeg like gjerne studere jordbruk og klare det samme.

 

Uansett så har jeg tenkt å studere regi i utlandet, grunnen til at jeg reiser til Trondheim for å studere Filmvitenskap er fordi jeg tror det kommer til å bli 3 (evt. 5) utrolig kule år.

7861221[/snapback]

Det er vel sikkert det de som studerer på HiL tenker også, så at

noen av eksamensfilmene blir i den kvaliteten du så er ikke så rart.

Jeg så en DVD-film som Medialæreren min har laget som eksamensprosjekt på HiL

og den var utrolig bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg søkte Filmvitenskap i dag med master i bakhodet. Gleder meg.

7859568[/snapback]

Hva tenker du din framtidige jobb blir? :hmm:

7861620[/snapback]

 

Urealistisk: Filmskaper.

Realistisk: Filmsynser og butikkinnehaver.

Lenke til kommentar

Sandler og alle de filmene han er med er så spiller han samme rollen gang på gang på gang. Greit nok at man kanskje liker den typer filmer men for meg så blir det kjedelig. Akkurat som Jimmy Carrey begynner å bli kjedelig fordi han spiller på samme greiene hele hele tiden. Fyren er genial, ikke misforstå meg, men det blir kjedelig i lengda.

Lenke til kommentar
Akkurat som Jimmy Carrey begynner å bli kjedelig fordi han spiller på samme greiene hele hele tiden. Fyren er genial, ikke misforstå meg, men det blir kjedelig i lengda.

7862375[/snapback]

Har du sett "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" og "The Truman Show"? Der spiller han da absolutt ikke på det samme som i "Liar Liar", "Ace Ventura", "Me, Myself and Irene" og det greiene der ...

Lenke til kommentar

Er enig med b-real, Sandler gjør de samme rollene i HVER film han spiller. Er litt uenig i Carrey derimot. Han gjør litt forskjellige roller. Kommer ikke på noe annet enn "Eternal Sunshine of the Spotless Mind".

 

Men digger begge to. Spesielt Sandler i Mr.Deeds. Hysterisk morsom film.

Lenke til kommentar
Jeg søkte Filmvitenskap i dag med master i bakhodet. Gleder meg.

7859568[/snapback]

Hva tenker du din framtidige jobb blir? :hmm:

7861620[/snapback]

Urealistisk: Filmskaper.

Realistisk: Filmsynser og butikkinnehaver.

7861719[/snapback]

Høres bra ut. Har også dette alternativet i bakhodet, men spørsmålet som alltid dukker opp er om jeg noen gang kommer til å få brukt denne utdannelsen til noe.

Lenke til kommentar
Har du sett "Eternal Sunshine of the Spotless Mind" og "The Truman Show"? Der spiller han da absolutt ikke på det samme som i "Liar Liar", "Ace Ventura", "Me, Myself and Irene" og det greiene der ...

7862403[/snapback]

Jeg har sett de filmene ja. Han kan gjøre andre ting og han gjør en fantastisk jobb i Eternal Sunshine of the Spotless Mind, dog The Truman Show vil jeg si at han spiller omtrent på det samme..Hele greia er basert på "hans" komedie hvis man kan si det..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...