Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

OT:

Så kommer det store ultimatum for cun:

Runking av jenter > The Fountain?

:ph34r:

Må bare småhumre litt. Hvis den der setningen hadde stått et annet sted enn denne tråden så hadde det vært all slags muligheter for å tolke den :)

----------------

Ang mine spørsmål om TaoJJbtc... osv (Jesse James) og Oldboy for noen sider tilbake, takk for tilbakemeldingene.

Jeg skal nok se de en gang til, men jeg føler at jeg må vente til jeg er i det rette humøret. Jeg er inne i en periode hvor jeg ikke takler filmer med så lavt tempo. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor, jeg blir jo bare eldre og dessuten så er noe av det beste jeg vet en film eller tv-serie som er skikkelig karakter-drevet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heheh.. Ja, formulering min er som vanlig fucked. ;)

Den beste karakterdrevne filmen er forøvrig The Deer Hunter som du bør sjekke ut om du kommer i det rette humøret (igjen). Skjønner deg godt egentlig, man skal være ganske seig hvis man orker å se Jesse James flere ganger etter hverandre. Transformers <3

Lenke til kommentar

Jeg må uansett revidere listen min, jeg har alt for mange 10'ere, men samtidig så vet jeg ikke helt om jeg bare skal la det være slik, en god film er en god film og jeg føler ikke at den må være feilfri for å fortjene en 10'er.

Men et av kriteriene mine er at den holder mål selv om jeg ser den mange ganger, og der sliter ikke Deer Hunter akkurat.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Gir kun full pott til Easy Rider og Hjortejegern......muligens GBU ;)

Jeg må bli både kjempeunderholdt samt bra manus......jeg personlig syns det er veldig , veldig få filmer som fortjener 6/6.

Lenke til kommentar
Jeg må bli både kjempeunderholdt samt bra manus......jeg personlig syns det er veldig , veldig få filmer som fortjener 6/6.

Nå er det vesentlig flere filmer som fortjener 6/6 enn 10/10 da. Filmene som havner på 9,5/10 blir jo 6'ere på terningen.

Over til noe annet: Hvilken av disse filmene skal jeg se nå? :)

Monty Python and the Holy Grail (1975)

Life of Brian (1979)

The Meaning of Life (1983)

Er dette riktig rekkefølge å se de i, og er det noen sammenheng mellom dem?

Lenke til kommentar

Det er vel ingen sammengeng mellom filmene, så rekkefølgen teller ikke så mye. Men jeg anbefaler å se Meaning of Life først (det er den filmen jeg liker minst vis det teller noe for deg...), også fortsette med Life of Brian og avslutte med Holy Grail. Men du kan se filmene i hvilken rekkefølge du vil, alle er veldig gode. God filmkveld

Endret av SobrietyMisfit
Lenke til kommentar

Nå er det vesentlig flere filmer som fortjener 6/6 enn 10/10 da. Filmene som havner på 9,5/10 blir jo 6'ere på terningen.

Over til noe annet: Hvilken av disse filmene skal jeg se nå? :)

Monty Python and the Holy Grail (1975)

Life of Brian (1979)

The Meaning of Life (1983)

Er dette riktig rekkefølge å se de i, og er det noen sammenheng mellom dem?

Som de andre sier er det ingen kronologisk rekkefølge. Men jeg synes klart at Holy Grail er best, så Life of Brian, og så the Meaning of Life (som skuffet sammenlignet med de to første)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...