L4r5 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Selv om runkesammenligningene passer relativt bra, er det én stor forskjell; det å bli runka føles aldri intetsigende. Jævlig godt poeng. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du kan godt fjerne Born On Fourth Of July. Tom Cruise er rå i rullestolen, men selve filmen oser jo ikke akkurat tier. Edit: Cypheron. Ikke våg å dytt Se7en ned fra 10'ern. Tidenes krimmy, en must-see hvert eneste år. Tull. Den er spennende første gang pga twisten sjokkerer ganske, men ved flere views blir det bare og vente på John Doe. Freemans latter i byggningen ved toget er elsk though. Hva slags skanks har du vært borti? 2nd, 3rd eller whatever that! Dette gjelder selvsagt fra person til person Dette behøver du ikke å nevne. Du er på trygg grunn. Ingen tror seriøst at det er noe objektivt i nabolaget her Maa forsikre meg. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns det blir mye fokus på den tvisten. For min del er den bare toppen på kransekaka. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Seven er en orgasme første gang (som vi har prata om en del her nå), men andre gang ble jeg desverre ikke like underholdt.. Den fortjener en 8 fra meg, men ikke mer. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Vel, det er ganske bra, så det ser jeg ikke som noe å utsette på. Hva slags skanks har du vært borti? 2nd, 3rd eller whatever that! De minst skanky vel, det er de som ikke kan det. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns det blir mye fokus på den tvisten. For min del er den bare toppen på kransekaka. Vignetten alene gjør at filmen fortjener 10/10. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du er tydeligvis ikke så vanskelig å tilfredstille, Cun? Massevis av 10ere, hyping av Fountain, og du forsvarer jenters evner til å bruke henda. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Eg føler eg har for mange filmer på 10/10-lista mi. Disse filmene skal være kanon. Hvilke er diskutable og/eller tvilsomme kandidater: Cidade de Deus (2002) Se7en (1995) Noe sånt? Uansett synst jeg 10ern burde begrenses til max 5 filmer. Min 10/10-liste på imdb består av 2 filmer (av ca. 250). Cidade de Deus og ...? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Så kommer det store ultimatum for cun: Runking av jenter > The Fountain? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Du er tydeligvis ikke så vanskelig å tilfredstille, Cun? Massevis av 10ere, hyping av Fountain, og du forsvarer jenters evner til å bruke henda. Jenter kan lære de også. Du må bare gi dem noen tips av og til. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Jenter er veldig forskjellige. Det kan jeg si Du er tydeligvis ikke så vanskelig å tilfredstille, Cun? Massevis av 10ere, hyping av Fountain, og du forsvarer jenters evner til å bruke henda. Er man filmelsker, så elsker man nettopp det, film. Disse filmene er jo uansett tiere, alle som en. Bare trenger litt strømninger for å muligens komprimere den litt. Føler meg nesten som en filmprostituert her, men som alle garvede vet, det er jeg også: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=331176 Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Så definisjonen på en filmelsker er en som elsker alle filmene han ser? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Så definisjonen på en filmelsker er en som elsker alle filmene han ser? Eller er det kanskje en som elsker på film? Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Syns det blir mye fokus på den tvisten. For min del er den bare toppen på kransekaka. Samma her. Gleder meg til å se The Fountain. Makan til variert kritikk har jeg aldri sett. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Cun: Siden jeg normalt sett er ganske streng da det gjelder kilder, og jeg ikke husker, så vil jeg anta at det kom fra et særdeles holdbart sted. F.eks. munnen til Kulset eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Kulset er jo en kjent Bordwell-hater. Han er fanboi av Sobchack og andre filosofer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 (endret) Jeg si definisjonen av en filmelsker er dette: Småtteri? Duden står jo for nærmest et paradigmeskifte innen filmvitenskapen. Fra psykosemiotikken og nymarxismen til kognitivisme og historisk poetikk. Bordwell er antakelig det mest nevnte teoretikernavnet innen filmwissenschaft på NTNU, i alle fall. Angrepene hans mot fortolkningen (Making Meaning, Post Theory), case studiesene hans (Eisenstein og Ozu), narrasjonsteorien (Narration in the Fiction Film), det universalt hyllede verket som han skrev med Thompson og Staiger (The Classical Hollywood Cinema: Film Style and Mode of Production to 1960) og ikke minst Film History og Film Art-bøkene til han og kona. David Bordwell og Kristin Thompson er uten tvil den mektigste bastionen innen filmvitenskapen med utallige tilhengere, etterfølgere og inspiranter (og sikkert like mange motstandere ) Der 99% av teksten er navn og termer ingen andre har hørt om før. Endret 20. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Bordwell har antakelig sett flere filmer enn alle andre mennesker til sammen. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Cun liker bare å namedroppe han. Alle kunne skrevet det der med lærebøkene foran seg I motsetning til hva Cun tror, har jeg også filmbøker som en del av pensum. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Der 99% av teksten er navn og termer ingen andre har hørt om før. Men i tillegg kan jeg nyte Rambo og Ghost Rider! Hvordan går denne ligningen opp, da? :S Cun liker bare å namedroppe han. Alle kunne skrevet det der med lærebøkene foran seg I motsetning til hva Cun tror, har jeg også filmbøker som en del av pensum. Hvorav don Kulset har medvirket på den ene. TV-boka deres består jo av bidrag fra kjente og kjære ansatte fra instituttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå