Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet med nostalgi er at det er nettopp nostalgi. Gode minner. Når man ser sånt man elsket som barn pånytt som voksen, og ser gjennom "magien" man så som barn, blir det bare kjipt, også var DET minnet ødelagt.

Derfor syns jeg det er best å la nostalgi være nostalgi. F.eks. spille om igjen gamle C64 spill jeg elsket som liten. Også blir jeg pisslei etter 10 minutter nå. Så var DET minnet ødelagt.

Lenke til kommentar
Ringeren fra Notre Dame > nesten alt annet

+ 80% av alle scenene i filmen.

Friggin' awesome! Jeg så aldri Ringeren av Notre Dame som liten, har på følelsen av at det er på høy tid at den poppes inn i DVD-spilleren.

Og for en musikk!

Bytex: Uenig. For litt siden så jeg opp igjen alle Disneyfilmene, Tom & Jerry-filmene og Tex Avery-filmene jeg pleide å se som liten. Like bra som den gang. :)

Endret av Heilage
Lenke til kommentar
Noen nytt ang. status til diskuterfilm? Hvor lenge skal skadedyrkontrollen pågå??

Har ikke fått noen spesiell tilbakemelding fra Svankmajer, er ikke sikker på akkurat hva som er feil, men Svankmajer har ikke gitt noe hint til når DF muligens kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Ikke fått noen beskjeder jeg heller, men jeg regner med det er Svank som har skrevet beskjeden, og ikke Uru; noe som kan tyde på at Uru ikke fikk fikset det i en fei (som det smått var snakk om tidligere her), og jeg tror Svank driver med produksjon for tiden, så jeg blir ikke overrasket om DF ikke kommer opp før om et par uker.

Lenke til kommentar

Et spørsmål, jeg er klar over at film er subjektivt, men jeg klarer ikke for alt det er verdt å se hva som er så bra med disse to filmene, men er velidg innstilt på å høre hva de som forguder disse filmene mener er så bra med de. Kanskje jeg kan få sett de på nytt og evt gitt de en ny sjanse?

"The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford"

og

"Oldboy"

Det gjelder spesielt Jesse James, den sliter jeg skikkelig med.

Oldboy liker jeg, men ser bare på den som en litt over middels god action/thriller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...