athorb Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Greia med dataeffekter vs. fysiske løsninger er at når det gjelder sistnevnte, så ser man alltid at det er noe der. Uansett hvor hjemmelaget det måtte være. CGI føles sjelden som en naturlig del av bildet, selv om det er aldri så velanimert. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Ja, den psykedeliske lys-scenen på slutten er heller ikke grafikk, men en rekke manipuleringer av lys og eksponering av filmrullen. Ikke tegnet heller. Var en egen del om den delen på "behind the scenes". Det er derfor jeg liker skrekkfilmer som bruker latexkostymer og perfekt malte dukker og modeller istedet for CGI. Som f.eks. Evil Dead-filmene og endel japansk splatter-horror (ikke bare jenter med hår foran øynene).Filmene til Takashii Miike f.eks. De bruker modeller som manipuleres med fingre eller tråder og andre fancy greier, ser mye mere realistisk ut en datagrafikk. Eller alle monstrene i Hellraiser-filmene. Endret 18. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Apropos 2001: Andre som faktisk skvatt da HAL drepte Frank? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ron Howard kunngjør Arrested Development-film! http://www.imdb.com/title/tt0901469/ Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ok, dette ser kanskje ikke så altfor godt ut etter at jeg har snakket dritt om CGI, men jeg så akkurat Speed Racer og syns den var strålende. Tror kanskje jeg er veldig alene der, men... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Problemet med CGI er vel i så fall at det føles unaturlig i filmer som prøver å fremme en følelse av realisme - da er ikke akkurat Speed Racer det man klager på. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 CGI føles sjelden med i det ekte bildet, som athorb sier. Dette stemmer ofte, men på noen litt "eldre" CGI-filmer føles det faktisk mye mer ekte enn de nye. Ta f.eks Jurassic Park fra 1993.. Dinosaurene der er utrolig bra. Merkwürdichliebe: Jeg skvatt jeg og. På en måte. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Edit: Ingenting. Endret 19. november 2008 av Speik Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 ...jeg så akkurat Speed Racer og syns den var strålende. Tror kanskje jeg er veldig alene der, men... Nei da, du er ikke alene. Det største problemet med denne filmen var at den rettet markedsføringen mot feil segment. Dette har ført til at filmen har fått dårlige omtale, noe som holder de som faktisk kunne like en slik film unna. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 men jeg så akkurat Speed Racer og syns den var strålende. Tror kanskje jeg er veldig alene der, men... Ånei! Jeg likte filmen veldig godt! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Er vel alltid moro med "live action" filmer av animeserier. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) CypheroN: Ehm, jurrasic park dinosaurene er ikke bra? Du ser veldig tydelig at de er Cgi. De var gode på den tiden, men idag har vi mye mer avansert CGI som ser mye mer realistisk ut. http://www.youtube.com/watch?v=SRWtX4Mzaf8...feature=related, se 1:35:00 uti den, de ser bra ut, men ser du hvordan den ene dinosauren som blir spist bare sklir rundt i munnen til den store? Endret 19. november 2008 av Revolution Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ligger sjuk i senga, og prøver å slå ihjel tiden på imdb. Var innom Michael Madsen. Han må tjene litt penger om dagen.. link imdb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 The Nutty proffesor 3. Hurra! Akkurat det vi trengte Holywood. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 CypheroN: Ehm, jurrasic park dinosaurene er ikke bra? Du ser veldig tydelig at de er Cgi. De var gode på den tiden, men idag har vi mye mer avansert CGI som ser mye mer realistisk ut.http://www.youtube.com/watch?v=SRWtX4Mzaf8...feature=related, se 1:35:00 uti den, de ser bra ut, men ser du hvordan den ene dinosauren som blir spist bare sklir rundt i munnen til den store? Ja, man ser at det er cgi, men jeg synes fortsatt det er bedre enn f.eks King Kong eller andre nye filmer som overbruker CGI'en. Jeg synes Jurassic Parks dinosaurer ser mye ektere ut, og det føles mer troverdig.. min mening. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 The Nutty proffesor 3. Hurra!Akkurat det vi trengte Holywood. Har ikke Eddie Murphy lagt opp skuespillerkarrieren? Eller blander jeg med en annen svart komiker? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Han har ikke signert for spille i filmen. (enda) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Eddie har ikke gitt opp. Han har ikke spilt i så mange filmer i det siste, men han skal være med i et par 4-5 stk nå, før 2010. Clicky Edit: leif Endret 19. november 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 CypheroN: Ehm, jurrasic park dinosaurene er ikke bra? Du ser veldig tydelig at de er Cgi. De var gode på den tiden, men idag har vi mye mer avansert CGI som ser mye mer realistisk ut.http://www.youtube.com/watch?v=SRWtX4Mzaf8...feature=related, se 1:35:00 uti den, de ser bra ut, men ser du hvordan den ene dinosauren som blir spist bare sklir rundt i munnen til den store? Ja, man ser at det er cgi, men jeg synes fortsatt det er bedre enn f.eks King Kong eller andre nye filmer som overbruker CGI'en. Jeg synes Jurassic Parks dinosaurer ser mye ektere ut, og det føles mer troverdig.. min mening. Jurassic Park bruker for øvrig også veldig mye dukker. Dessuten er den lyssatt og fotografert veldig smart i de mest CGI-intensive scenene. Jeg synes også CGI-en i JP er særdeles imponerende i forhold til, tja, stort sett alle CGI-intensive filmer jeg har sett etter den. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ja, man ser at det er cgi, men jeg synes fortsatt det er bedre enn f.eks King Kong eller andre nye filmer som overbruker CGI'en. Jeg synes Jurassic Parks dinosaurer ser mye ektere ut, og det føles mer troverdig.. min mening. King Kong er faktisk en av de få filmene hvor cgi'en fungerer. Et av de få lyspunktene i en ellers ganske så ubrukelig film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå