Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Et forum er slik aviser var opprinnelig i Norge. De bestod av annonser og leserbrev. Egenprodusert materiale var noe som først kom senere :)

Reklame på forumet er i så måte ikke det som plager meg, så lenge den ikke plasseres "i veien". Nå fikk vi plassert den i områder som uansett ikke ble benyttet til noe og vi sa klart nei til å ha reklame i toppen som måtte "scrolles forbi". Når det er så mye trafikk så koster det både med drift og annet, samt det å svare på økende mengde henvendelser. Hadde det ikke vært for at vi har så mange brukere som bidrar med moderering ville ikke forumet hatt mulig til å overleve. Bare det ikke utnyttes, eksempelvis ved å ta betalt for at brukere skal benytte forumet. Da blir det game over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare det ikke utnyttes, eksempelvis ved å ta betalt for at brukere skal benytte forumet. Da blir det game over.

Debatt foumet til VG koster deg 10,- kr i halvåret, noe som er overkommelig. Men er ikke og foretrekke. Men hadde valget vært mellom 10,- kr i halvåret og masse reklame, ville jeg valgt og betaler de 10,- kronene. Masse eksempler på gode sider på nettet som begynte bra, ble populære og endte i og drukne i reklame.

Lenke til kommentar

VG-forumet er rotete, og at de i tillegg skal ta seg betalt for det, blir det helt uaktuelt. Diskusjon.no er ryddigere og mer oversiktelig, i det hele tatt, forumet fremstår som mer anstendig. Husker ikke helt tallene, men mener at Diskusjon.no har mer innhold (tekst) per innlegg enn de aller fleste forum her i norge. Og med gode retningslinjer for oppførsel her på forumet - så er de aller fleste brukere saklige og holder seg til tema.

Lenke til kommentar

Står Diskusjon.no noen gang i fare for å bli lagt ned, skal jeg personlig forårsake at det ikke skjer. Først ut blir å oppfordre andre til å blodtaste på tastaturet, ringe Simen1 og be han dra frem sine kvalitetsposter med grafer, sammenlikninger og alt av sofistikerte emner han kan drøfte om, og til slutt, personlig, skal jeg henge på forumet 24/7 til fingertuppa blir røde og postcounten viser nåde. :cool:

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Nå skal jeg være brutalt ærlig her: jeg kommer ikke til å savne kulturo.

Tekstene var pregløse, det virket ikke som om det var et konsept bak. Et redaksjonelt problem, kanskje? Kompetansen utøvd var i tillegg laber, og i samarbeid med at skribentene ikke hadde noe personlig preg, så ble det kjedelige greier.

HW-nettverket har dog gode skribenter, i gamer.no. Resten av nettverket burde ta noen tips fra de.

Lenke til kommentar
Bare det ikke utnyttes, eksempelvis ved å ta betalt for at brukere skal benytte forumet. Da blir det game over.

Debatt foumet til VG koster deg 10,- kr i halvåret, noe som er overkommelig. Men er ikke og foretrekke. Men hadde valget vært mellom 10,- kr i halvåret og masse reklame, ville jeg valgt og betaler de 10,- kronene. Masse eksempler på gode sider på nettet som begynte bra, ble populære og endte i og drukne i reklame.

Du betaler i praksis 10 kroner halvåret for å jobbe for dem. I tillegg så vil de med det har navn å knytte til alle sine brukere, så anonymiteten er avhengig av hvor flinke de er til å passe på telefonregisteret sitt. Men hvem vet hvor mange år de kan lagre slikt. Se for deg en ukjent hvermansen skriver sensitive ting under dekke av anonymiteten (men man er ikke anonym for VG). Det går noen år, man blir kjent. Så begynner VG å bla frem gamle innlegg.

Jeg henvendte meg til Datatilsynet for 2-3 år siden og spurte om VG kom inn under personvernloven og konsesjonsplikten når de samlet inn telefonnr. Svaret var ja. Da sendte jeg en henvendelse til ansvarlig redaktør (Torry Pedersen) for å få vite hvilket sikkerhetstiltak og rutiner de hadde for å passe på registerer og forhindre misbruk eller innbrudd. Noe man har krav til å vite i henhold til personvernloven. Jeg har til dags dato ikke fått svar, det er gått et par år nå. Fullstendig useriøst.

edit: Halvåret, ikke måneden

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
HW-nettverket har dog gode skribenter, i gamer.no. Resten av nettverket burde ta noen tips fra de.

Hva med Amobil.no, da? Synes skribentene der inne er reflekterte og kommer med gode anmeldelser gang på gang. I tillegg til at de også tar seg tid til å anmelde andre elektroniske duppeditter som MP3-spillere og hodetelefoner. Akam.no for den saks skyld også.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
Syntes kvaliteten på Kulturo har steget jevnt og trutt. Jeg tror de ville fått enda mer personlig preg om de hadde fått tid på seg. Gamer og co. har tross alt flere år på baken nå. Er enig i at de har noen fantastiske skribenter. :)

Så enig så enig. I begynnelsen så merket man at de var nye i gamet, men nå på slutten har de vært rett og slett gode.

Lenke til kommentar

Det er noe med at når man ikke bruker datagrafik og heller kreative løsninger, så ser det bedre ut. Den pennen som flyter i rommet (som flyvertinnen plukker opp) er egentlig bare festet til en gjennomsiktig plate. (Om man prøver å legge merke til det ser man et lite rykk).

Men jeg tror ikke det hadde sett overbevisende ut om det var laget på en PC den dag i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...