Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har enda ikke sett noen av Grindhouse-filmene, til tross for at jeg er fan av Quentin Tarantino.

Planet Terror er absolutt verdt å se. Rodriguez har tydeligvis skjønt hvordan en grindhouse film skal være i motsetning til Tarantino. Det kan jo ha noe med å gjøre at Rodriguez så og si bare laget grindhouse filmer i løpet av karrieren sin.

Eh, ikke akkurat. Grindhouse-filmer var nok ikke så spekket med spesialeffekter og computargrafikk, så jeg vil si at Tarantino har laget en mer Grindhouse-film.

Men jeg kan ikke nekte for at Planet Terror kan være mer underholdene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes scenene der gutten sykler rundt i gangen med den lille sykkelen sin er utrolig skremmende og spennende, man veit aldri hva som er rundt neste hjørne. Lydsporet i begynnelsen av filmen alene er også nok til å meg gåsehus!

Jeg syntes scenene der gutten sykler rundt i gangen med den lille sykkelen sin er utrolig skremmende og spennende, man veit aldri hva som er rundt neste hjørne. Lydsporet i begynnelsen av filmen alene er også nok til å meg gåsehud!

Kan noen gi meg noen ekselper på gode grindhous filmer utenom Planet terror og Death Proof.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Fantastisk film også. Blodet i heisen er nok noe av det merkelige som gjør filmen så ufattelig bra.

Jess, uansett hvor mange ganger jeg ser den blir jeg fremdeles overrasket over hvor fantastisk den egentlig er. Jeg kjenner fremdeles noe av den samme spenningen som jeg hadde første gang jeg så den, og jeg gleder meg fremdeles til "Here's Johnny!" hver gang jeg ser filmen. The Shining er en av de få filmene man aldri blir lei av, og som av en eller annen merkelig grunn aldri blir forutsigbar. Jack Nicholsons tilnærmet perfekte rolletolkning er ikke akkurat med på å ødelegge inntrykket av den.

Den beste psykotiske thrilleren og grøsseren noensinne.

Lenke til kommentar
Kanskje ikke heeeelt i tråd med Kubricks intensjoner dettte her...

Noen som vet om dette er originalposteren for filmen?

*bilde*

Original som i den første som ble tegnet eller om det er en reprint/reissue?

Endret av Dandor
Lenke til kommentar

*bilde*

Tror han mente om dette var den plakaten som hang rundt omkring i 1968...

Lenke til kommentar

*bilde*

Tror han mente om dette var den plakaten som hang rundt omkring i 1968...

Stemmer, det var det jeg lurte på. Om dette var plakaten som møtte kinofolket, regner jeg med det var en god del som følte seg lurt. :!:

Lenke til kommentar
Stemmer, det var det jeg lurte på. Om dette var plakaten som møtte kinofolket, regner jeg med det var en god del som følte seg lurt. :!:

:p I så fall, ja. Det er en alternate versjon som ble vist noen plasser.

Plakaten som møtte kinofolket flest er nok denne:

post-36673-1226798885_thumb.jpg

Er forøvrig illustrert av Robert T. McCall som har også har jobbet mye med NASA.

Endret av Dandor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...