Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr jo ikke at Watchmen måååå være bra da.

Tror han refererte til Dotten sitt innlegg.

Uansett stiller jeg meg kritisk til det meste av filmatiseringer fra tegneserier/spill. Blir som regel skuffet om man forventer seg en kjempe-film.

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar
Det betyr jo ikke at Watchmen måååå være bra da.

Nei den måååå ikke, men muligheten er der. Ser det er Zack Snyder som har regi. Han stod også blant annet bak 300 fra 2006 og Dawn of the Dead fra 2004, de høstet ganske bra kritikk. Og sistnevnte er en kjempe film :)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Problemet er at filmen lages som om det skulle være en hvilken som helst annen superheltgreie. Disse folka var ikke tøffe. Det er det som er hele poenget. De var bare mennesker som følte de burde gjøre noe, så de laget et alter ego. Dette kunne ha vært filmen som tok en alvorlig graphic novel på alvor, men det blir det nok ikke.

Slik som det ser ut nå, så er det absolutt ingen balansegang mellom portrettering av karakterene som ekstraordinære og ordinære. Her er det glorifisering over hele fjøla. Mens Moore ville undersøke vigilante-virksomheten, og gjøre karakterene fullstendig relaterbare, så ser Snyder ut til å ville lage glætt underholdning som ikke har noe med intensjonen til Watchmen å gjøre.

Jeg håper at jeg tar feil, men trailerne er ikke spesielt lovende spør du meg.

Lenke til kommentar

Det bryr meg virkelig midt i rumpa.

Jeg holdt på å begynne å le da jeg så de hadde skrevet om sitatet «who watches the watchmen?» med «who watches them?». Her forstår vi oss virkelig på det vi adapterer (det er en referanse til den romerske dikteren Juvenal).

Nei, huff. Moore er altfor smart for Snyder. Synd men sant.

Som sagt, jeg håper jeg tar feil, men jeg tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Problemet er at filmen lages som om det skulle være en hvilken som helst annen superheltgreie. Disse folka var ikke tøffe. Det er det som er hele poenget. De var bare mennesker som følte de burde gjøre noe, så de laget et alter ego. Dette kunne ha vært filmen som tok en alvorlig graphic novel på alvor, men det blir det nok ikke.

Slik som det ser ut nå, så er det absolutt ingen balansegang mellom portrettering av karakterene som ekstraordinære og ordinære. Her er det glorifisering over hele fjøla. Mens Moore ville undersøke vigilante-virksomheten, og gjøre karakterene fullstendig relaterbare, så ser Snyder ut til å ville lage glætt underholdning som ikke har noe med intensjonen til Watchmen å gjøre.

Jeg håper at jeg tar feil, men trailerne er ikke spesielt lovende spør du meg.

Så... du har ikke sett filmen?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det blir tullete å si bastant at "denne filmen her kommer til å suge, fordi det ser ut som at [blablabla]", når man ikke har sett noe ferdig film, bare sniktitter. Er rimelig sikker på at hvis du spør noen av de "zå jævlig qlt azz" folka, så er nok de fleste av de klare over at den kan være dårlig også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...