Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er "Angels & Demons" en oppfølger til "The Da Vinci Code" ?

Egentlig en prequel, historiemessig.

Hva vil en prequel si? :blush:

"A prequel is a work that portrays events and/or aspects of a previously completed narrative, but is set prior to the existing narrative.

The word is a neologism, formed as a portmanteau from pre-, meaning before, and sequel, a work which takes place after a previous one (although the word sequel comes from the Latin verb sequor, there is no verb "prequor"). Its meaning is easily grasped and it has passed into common usage. An alternative term would be protosequel (though it would literally mean first sequel), as adopted in other languages, like the Spanish "protosecuela" (which however is not so frequently used as precuela)."

http://en.wikipedia.org/wiki/Prequel

På norsk: En etterfølger der handlingen er lagt tidsmessig før originalen.

Lenke til kommentar
Er "Angels & Demons" en oppfølger til "The Da Vinci Code" ?

Egentlig en prequel, historiemessig.

Hva vil en prequel si? :blush:

Forløper. Historien i Angels and Demons foregår egentlig før The DaVinci Code i bøkene, men det er ikke sikkert at filmen tar det utgangspunktet.

Håper ikke Angels and Demons blir like kjedelig som Da Vinci..

Gleder meg litt da, men tviler ikke på at jeg blir skuffa.

Jeg har etterhvert skjønt at jeg alltid kommer til å bli skuffet når noen lager film av noe jeg liker... :hm:

Lenke til kommentar

Var morsomt med Da Vinci Code-filmen, da. Alle disse kristne som var i harnisk og var sikker på denne filmen ville avsløre grusomme hemmeligheter som ville ødelegge kristendommen for alltid, lage kriger i hele verden og fordømme alle til helvete. Også var det nesten ingen som gadd å se filmen. Hihi..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...