Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når ein snakkar om "gamle" skrekkfilmar som The Shining og Bad Taste; tippar at dei hadde fått ein lavare alders rating om dei hadde blitt vurdert igjen i dag.

Bad Taste fikk 15 årsgrense i Norge. Tviler den hadde fått 11 års i dag.

Men det stemmer at det er andre tider nå, og at 18 årsgrense sjeldent blir valgt. Er også en del filmer som har fått nedsatt sin tidligere aldersgrense. Dog jeg kommer ikke på noen eksempler akkurat nå. Die Hard kanskje? Eller 2'ern?

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

det er jo noe av poenget mitt, ting som regnes som barnetv er ofte værre enn å se en eller annen skurk fall ned i en pappir presse og se kjøttdeig komme ut.

har aldri hatt problemer med "voken" filmer, enten det var rene action filmer eller grøssere.

men det som skremte shiten av meg var en episode av fraglene der en eller annen hule prøve å spise en av dem, flere år etter jeg så den episoden var jeg redd når hunden min gikk under senga da jeg trodde senga ville spise den.

jeg så alien når jeg var 8 og skremte meg så mye at jeg ikke så den igjen før jeg ble 16.

men jeg fikk ikke varige skader av det, det skal MYE til å gi barn varige skader bare med media.

barn blir toss alt utsatt for mye være ting i virkligheten og de kommer seg av det

Lenke til kommentar

Hufsa var griseskummel. Hun blunket ikke, var ikke nær bakken engang, og man kunne ikke stoppe hun! Hun bare kom krypende bortover over åskammen, og da var du ferdig liksom. I allfall var det inntrykket mitt av henne, husker at jeg flere ganger så ut av baderomsvinduet og prøvde å se om Hufsa kom. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...