Manx Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Skal jo sies at det kommer jo helt ann på ungen det er snakk om, men jeg ville vel ikke ha annbefalt en under 12 år å se filmen for å si det sånn... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Stebroren min på 12 så SAW for en stund siden, og han sa at han har vært livredd for å gå ned i kjellern og slikt alene. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 De har rett, bare se på meg. Jeg vokste opp med Braindead, Bad Taste, Evil Dead og Cannibal filmer, bare se så føkka jeg ble Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Når ein snakkar om "gamle" skrekkfilmar som The Shining og Bad Taste; tippar at dei hadde fått ein lavare alders rating om dei hadde blitt vurdert igjen i dag. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Så klart, Saw og andre filmer har "myknet" opp dagens filmmennesker. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Om personer her inne mener at filmen er ok for barn så er dem enten oppvokst uten foreldre eller fucked up.. Filmene viser brutal vold og drap. Sier seg jo selv.. Ja, dette er ikke Barne-TV! Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Når ein snakkar om "gamle" skrekkfilmar som The Shining og Bad Taste; tippar at dei hadde fått ein lavare alders rating om dei hadde blitt vurdert igjen i dag. The Shining? Ja. Bad Taste? Tviler. Samme kan man jo si om ...of the Dead trilogien til Romero, selv om filmene er "gamle", er likevel smiken og effektene i god stand til å forskrekke mange. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 er mot fastsatte aldergrenser, det er ikke statens rolle eller kinoens rolle å passe på unger, det er foreldrene som skal gjøre det, de kjenner ungen best, og viss ungen sniker seg inn og ser noe de ikke skall, vel da får de som forjent, kanskje de er redde for mørket noen måneder, og da har de samtidig lært hva de tåler og ikke tåler. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Hvis ungene sniker seg inn på noe de ikke skal, er jo sannsynligheten stor for at foreldrene ikke vet om det. Aldersgrenser gjør det lettere for foreldrene å finne ut om filmen er passende for barna deres eller ikke. Samtidig kan de i noen grad føle seg sikre på ungene deres ikke kommer seg inn på upassende filmer når de er på kino, eller at de får kjøpt upassende filmer i butikken. Jeg er enig i at foreldrene har et anvar når det gjelder dette, men det er ikke alltid like lett å ha oversikten over hva barna deres holder på med. Endret 13. november 2008 av Infenso Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Saw er så absolutt ikke for barn. Jeg ble ekstremt redd for bl.a Mummitrollet-serien i ung alder... Saw er nok hakket verre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 (endret) Tror jeg så Childs Play i en alder av 8-9 eller noe. Den dukka skremte vannet av meg. Men dum som jeg var satte jeg på Alien også. Endret 13. november 2008 av L4r5 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hehe, det er spennende vettu. You can't look away! Lenke til kommentar
Papagenu Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Husker enda at jeg var redd i et par uker etter å ha sett en av Skrik filmene når jeg var barn. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Saw er så absolutt ikke for barn. Jeg ble ekstremt redd for bl.a Mummitrollet-serien i ung alder... Saw er nok hakket verre. Ingenting er skumlere enn Hufsa. Ingenting. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Ingenting er skumlere enn Hufsa. Ingenting. Hufsa var ingenting. "Rädda Joppe" gav meg seriøse traumer. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hufsa var jeg aldri redd for. Omtrent alle på min alder var redd for ho, jeg var mer redd for det ene sandmonsteret og Isdronningen. Men det verste var episoden Mummi krabba opp i en hatt (lekte gjemsel) og han ble forvandlet til et rosa lite vesen. Fyfaen, jeg gråt i flere netter på rad. Det var helt forferdelig. Natt etter natt. Uff. Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Episoden med hatten er helt frytkelig. Hadde angst og mareritt i en lang periode etter jeg hadde sett den. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Musikken og stemningen i bakgrunnen er helt grusomt. Har den på VHS.. Tror jeg skal sjekke og se om det er like skummelt. Jævla finner. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Episoden med hatten var koselig ^^, staar helt traumefri etter den. Hufsa derimot Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hufsa er jo omtrent skummel enda. Var livredd for henne når jeg var liten^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå