Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når ein snakkar om "gamle" skrekkfilmar som The Shining og Bad Taste; tippar at dei hadde fått ein lavare alders rating om dei hadde blitt vurdert igjen i dag.

The Shining? Ja.

Bad Taste? Tviler.

Samme kan man jo si om ...of the Dead trilogien til Romero, selv om filmene er "gamle", er likevel smiken og effektene i god stand til å forskrekke mange.

Lenke til kommentar

er mot fastsatte aldergrenser, det er ikke statens rolle eller kinoens rolle å passe på unger, det er foreldrene som skal gjøre det, de kjenner ungen best, og viss ungen sniker seg inn og ser noe de ikke skall, vel da får de som forjent, kanskje de er redde for mørket noen måneder, og da har de samtidig lært hva de tåler og ikke tåler.

Lenke til kommentar

Hvis ungene sniker seg inn på noe de ikke skal, er jo sannsynligheten stor for at foreldrene ikke vet om det. Aldersgrenser gjør det lettere for foreldrene å finne ut om filmen er passende for barna deres eller ikke. Samtidig kan de i noen grad føle seg sikre på ungene deres ikke kommer seg inn på upassende filmer når de er på kino, eller at de får kjøpt upassende filmer i butikken. Jeg er enig i at foreldrene har et anvar når det gjelder dette, men det er ikke alltid like lett å ha oversikten over hva barna deres holder på med.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Hufsa var jeg aldri redd for. Omtrent alle på min alder var redd for ho, jeg var mer redd for det ene sandmonsteret og Isdronningen.

Men det verste var episoden Mummi krabba opp i en hatt (lekte gjemsel) og han ble forvandlet til et rosa lite vesen. Fyfaen, jeg gråt i flere netter på rad. Det var helt forferdelig. Natt etter natt. Uff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...