Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sett:

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/11/11/553612.html

Den tyrkiske byen Batman saksøker Chris Nolan for å ha brukt bynavnet uten å spørre om lov.

"Ideen til søksmålet skal han ha fått etter å ha snakket med en utenlandsk spaltist, som skrev om de økonomiske problemer og økende selvmordsrater blant kvinner i Batman.

Det skal ha vært spaltisten som foreslo Batman-søksmålet, som ledd i å skaffe penger til byen.

"

Hvorfor saksøke Nolan og ikke Bob Kane som fant opp Batman.

Litt etter-research viste at Kane er død...

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke klokken bli mer enn halv 12? Den beste tiden for å se film er fra midnatt og ut, når det er helt mørkt og ingen forstyrrende lyder.

Noen av oss står opp om morran ;)

Går ikke du på Dragvoll da? Sjeldent jeg tar meg selv i å ha skole før 12(i løpet av de 10 timene jeg har i uka). Og sånn btw, tidenes trilogi handler om Pelle & Proffen!

Lenke til kommentar
Do you feel lucky punk?

Det er jo et legendarisk sitat, men jeg har mine tvil om det klassiske stempelet ved filmserien det stammer fra. Jeg får vel se Dirty Harry-filmene en gang, sammen med Charles Bronson i magnum opus-serien Death Wish.

Charles Bronson i Death Wish er ikke så forferdelig bad ass, karakteren virker mer som en frustrert person med vann over hodet enn bad ass.

Men Clint Eastwood i Dirty Harry er så ekstremt bad ass at han balanserer på grensen mellom genialt og parodi av seg selv, men det ender såklart på genialt. Hvis du liker anti-helter og ikke har sett den (har ikke sett resten av serien selv), så er det løp og kjøp! :D

Husker da jeg så den først og hadde hørt så mye om den replikken at jeg trodde det ville være umulig for han å ikke få den til å høres cheesy ut i mine øre. Hvis man bare leser den ute av kontekst så ser den skikkelig dårlig ut, men når Clint sier det beviser han hvor god skuespiller han er synes jeg. Det krever en god skuespiller å få noe som i de fleste tilfeller ville vært middelmådig og gjennomsnittlig og ende opp med noe folk snakker om flere tiår seinere.

Må bare slenge med denne scenen her. :p

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Saw-filmene har en ganske grei synkende formkurve, fra den kanonbra enern, til den helt kurante toern og videre nedover hierarkiet mot den søpla vi fikk servert i treern og firern... Så nei, skal ikke se Saw gitt. Sjokkfaktoren er uansett fraværende. Litt som å se Grudge med lyden av, du sitter i stolen og kjeder ræva av deg.

Lenke til kommentar
Saw-filmene har en ganske grei synkende formkurve, fra den kanonbra enern, til den helt kurante toern og videre nedover hierarkiet mot den søpla vi fikk servert i treern og firern...

Foventer ikke noe annet en splatter og gørr, da er filmen helt ok. Kan unasett ikke måle seg med en "skikkelig" film. Men det er heller ikke intensjonen for filmen. Selv om jeg også er trist for at de ødela SAW såpass som de gjorde, serien hadde et godt potensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...