Bagh Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Anbefaler Letters From Iwo Jima på det sterkeste. Hvordan er den i forhold til Flags of our fathers? Har Letters stående i hylla, men har ikke somla meg til å se den enda. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg synes den er bedre. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Letters er WAY bedre. Kjedet meg veldig under Flags... Det gjorde jeg ikke under Letters. Anbefales som sagt på det sterkeste, se den i dag. Letters er mer spennende, kulere, bedre, og mye mindre kjedelig. Endret 11. november 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Jeg synes også Letters er bedre enn Flags, men bare knepent. Flags er en litt mer actionfyllt film enn Letters, selv om det er mye action i Letters også. Men Letters har mer fokus på personene og ikke på selve angrepet. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Flags er en litt mer actionfyllt film enn Letters ? Omtrent hele Letters er krig (untatt flashbacks'a), mens Flags har 70% flashbacks og masse dialog og veldig lite krig? Kan godt hende det er sånn jeg føler det fordi jeg kjedet meg veldig under Flags, men.. Jeg mener det altså. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Min anbefaling er og se de begge to, da de faktisk hører sammen Fantastiske filmer, fra ressigør Clint Eastwood. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Min favorittfilm av Clint Eastwood er Unforgiven. Den er veldig godt lagt opp og inneholder den største badassen jeg har sett. All right, I'm coming out. Any man I see out there, I'm gonna shoot him. Any sumbitch takes a shot at me, I'm not only gonna kill him, but I'm gonna kill his wife, all his friends, and burn his damn house down. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Do you feel lucky punk? Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Flags er en litt mer actionfyllt film enn Letters ? Omtrent hele Letters er krig (untatt flashbacks'a), mens Flags har 70% flashbacks og masse dialog og veldig lite krig? Kan godt hende det er sånn jeg føler det fordi jeg kjedet meg veldig under Flags, men.. Jeg mener det altså. Jo mulig det. Er så lenge siden jeg har sett dem at jeg husker veldig lite fra de. Er nå i hvert fall den oppfatningen jeg har av filmene nå. Kanskje på tide å se de igjen. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Do you feel lucky punk? Det er jo et legendarisk sitat, men jeg har mine tvil om det klassiske stempelet ved filmserien det stammer fra. Jeg får vel se Dirty Harry-filmene en gang, sammen med Charles Bronson i magnum opus-serien Death Wish. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Flags hadde ikke mange øyeblikk med action/spenning nei, det var for det meste uinteressant karakterutvikling. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Flags hadde ikke mange øyeblikk med action/spenning nei, det var for det meste uinteressant karakterutvikling. Det stemmer. Letters hadde både bedre story, karakterer og krigscener. Hail! Min favorittfilm av Clint Eastwood er Unforgiven. Den er veldig godt lagt opp og inneholder den største badassen jeg har sett. Når vi snakker om Clint så er det ingen film som slår denne i mine øyne: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Flags har desidert sine kvaliteter. En møysommelig affære, men med unik stemning. Skikkelig ekkel var den til tider (dette-ned-fra-balje + Iggy Pop). Qul nuff, som man sier. PS: Don Eastwood har ikke regissert den kanoniserte spaghettiwesternfilmen. Endret 11. november 2008 av cun Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 PS: Don Eastwood har ikke regissert den kanoniserte spaghettiwesternfilmen. Jepp, tenkte på det etterpå. Altså at det vi diskuterte var Clint som regissør, og ikke skuespiller, men skit au. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Når det kommer til hans skuespill er det litt vanskeligere å bedømme. Jeg syns rollene hans blir noe like (bitter og lakonisk i ca samtlige roller). Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Dirty Harry-filmene er ikke så fantastisk bra, mere tidtrøyte for Clint tror jeg. Men karakteren er tøffere enn et damplokomotiv såklart, og spytter ut oneliners left and right. Syns Death Wish filmene er bedre. Det er bare så overkill at det er morsomt. Spesiellt slutten på filmene pleier å være sånn at Charles bare drar frem det ene våpenet mere sinssykt enn det andre. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Yay! Jeg har den første Death Wish på DVD, men jeg mistenker at det er oppfølgerne som virkelig er verdt å skru på i festlige lag. Må jo gå an å like slike filmer også Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 (endret) Bronsern har mange utrolige oneliners han også. F.eks. sier han "I'm going to get an old friend in the mail" til politisjefen (han er vigilante, ikke politimann men rydder bedre opp enn de gjør). Også er såklart den gamle vennen en svær Colt Python med hvitt treskaft som ligger i en box dekket med fløyel. Endret 11. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Tror jeg skal se Atter en konge i kveld, men da må jeg sette den på i 8-tiden slik at klokken ikke blir mer enn halv 12 før den er ferdig Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Det fikk jeg lyst til også, tror jeg må har marraton en kveld snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå