Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sett ferdig Kieslowskis fargetrilogi, som var det første jeg har sett av han. Jeg likte det visuelle og det musikalske i Bleu meget godt, spesielt slutten var ekstremt vakker. I Bialy var det et mye mørkere og mer alvorligere bilde, men likevel ikke uten en dose humor. Handlingen var mer i fokus her enn i den første. Rouge, som er den med best rating på IMDb, er den jeg likte minst av disse filmen. Det var likevel en bra film med vakre bilder og en handling som også var fengslende nok.

En trilogi jeg setter høyt og som jeg garantert kommer til å se igjen. Nå gleder jeg meg bare til å utforkse mer av Kieslowskis filmografi og jeg regner med det er mange godbiter her. Er det noen filmer som dere virkelig vil anbefale av han?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
En trilogi jeg setter høyt og som jeg garantert kommer til å se igjen. Nå gleder jeg meg bare til å utforkse mer av Kieslowskis filmografi og jeg regner med det er mange godbiter her. Er det noen filmer som dere virkelig vil anbefale av han?

Ikke film, men du bør absolutt få med deg mini TV-serien til Kieslowski, Dekalog

edit:

Montag var først.

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan få tak i The Big Blue/Le Grand Bleu? Har lett i øst og vest etter denne filmen, finner den ikke noested..

Spiller ikke Jean Reno i den? Har vært nysgjerrig på den, men har aldri kommet så langt at jeg har fått sett den.

Jo, han gjør det.

Skal kjøpe filmen i julegave til modern, så irriterer meg over at Taiwan-selgere på ebay er eneste plass jeg finner den :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...