Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk sett Wanted i dag. Var faktisk bedre enn forventet. Alle jeg har snakket med har gitt den 1/10 og 2/10. Greit nok, den er urealistisk, men hvilken regel sier at alle filmer skal være realistiske? Jeg synes det var en helt grei måte å slå i hjel et par timer på. 5/10

Så også City of God i kveld. Jeg slet litt med å holde styr på hvem som var hvem, hvem som var på lag osv. Skal nok se den igjen om ikke så altfor lenge. Men gir den 8/10 nå.

Lenke til kommentar
Heldigvis er det den eneste gode filmen fra sør-amerika, så slipper man å ha problemet igjen.

Hehe, dagens! Kanskje en ide å se noe annet enn bare Hollywoodsamlebåndsproduksjoner? Sør-Amerika har MYE god film å by på.

Kunne du kommet med eksempler på de beste? Jeg skulle gjerne sett mer fra Sør-Amerika enn City of God.

Lenke til kommentar
Heldigvis er det den eneste gode filmen fra sør-amerika, så slipper man å ha problemet igjen.

Hehe, dagens! Kanskje en ide å se noe annet enn bare Hollywoodsamlebåndsproduksjoner? Sør-Amerika har MYE god film å by på.

Kunne du kommet med eksempler på de beste? Jeg skulle gjerne sett mer fra Sør-Amerika enn City of God.

Orker ikke lage noen større liste nå, så vi holder oss til Brasil i denne omgangen:

Carandiru,

Pixote,

O homem do ano,

Bicho de sete cabecas,

Tropa de elite,

Central do Brasil,

The year my parents went on vacation og

Cidade dos Homens samt tv-serien ved samme navn.

Gakk hen og se!

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Sitter her med to forskjellige Superman 2 filmer, den orginale og Richard Donner Cut. Vanligvis hadde jeg tatt siste nevnte, men ser at den varer mindre. Derfor ble dette ett veldig vansklig valg.

Skal du se The Donner Cut er det en fordel å lese litt om hvorfor han har en egen "cut". Ellers kan det bli forvirrende når en sekvens plutselig består av testfoto av Christopher Reeve uten et gram med muskler på kroppen. De måtte fylle inn enkelte hull.

Men Donner Cut er best, uten tvil. Marlon Brando er med der og den har en av tidenes sekvenser i superheltsjangeren. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...