Manx Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Sopranos er jo konge. Har sett ferdig 5 sesonger og venter på at sesong 6 skal komme i norsk utgave. Skal begynne å se en ny serie nå, men vet ikke hvilken. Har tenkt på enten The Wire eller The Shield. Noen som kan anbefale en av de eller kanskje en annen serie? 7834731[/snapback] Uten tvil The Shield fantastisk serie, når første episode er over så er du hektet tro du meg... Lenke til kommentar
Swome Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Hva synes dere om gamle filmer? For jeg blir ofte gjort "narr" av fordi jeg liker litt eldre filmer. Så f.eks Alien (1979), og jeg synes selvfølgelig filmen er ganske bra, uansett om det er noen år siden den ble laget. Så får jeg høre at filmen suger, fordi det var så dårlig skuespill, effekter etc på denne tiden. Jeg synes det var godt skuespill og effekter jeg. Så fikk jeg tilbake at den var dårlig bare fordi den var gammel. En film kan jo være bra uansett om den er gammel. Skjønner meg ikke på visse folk. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] The Shield er vel til dags dato en av de beste seriene jeg noensinne har sett, du vil ikke bli skuffet... The Shield - sesong 1 The Shield - sesong 2 Kommer på en ca. 12-13 pund etter de har trukket fra vat og lagt til frakten per sesong Edit: @Albert_Einstein: Har bare et ord for den type folk: IDIOTER! Endret 30. januar 2007 av Manx Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har ingen problemer med å se "gamle filmer", hvis 70-tallets filmer går under den kategorien. Det var en undersøkelse her for en tid tilbake, som viste at vi stort sett ikke har problemer med å se eldre filmer. I en annen undersøkelse kom det riktig nok frem at de fleste foretrekker nyere filmer, men man kan jo uansett like eldre filmer. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 En av de beste filmene jeg har sett er jo fra 1938, har ikke sett mange som er eldre enda. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] http://www.youtube.com/watch?v=aeNLQWUUrrM Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hva synes dere om gamle filmer? For jeg blir ofte gjort "narr" av fordi jeg liker litt eldre filmer. Så f.eks Alien (1979), og jeg synes selvfølgelig filmen er ganske bra, uansett om det er noen år siden den ble laget. Så får jeg høre at filmen suger, fordi det var så dårlig skuespill, effekter etc på denne tiden. Jeg synes det var godt skuespill og effekter jeg. Så fikk jeg tilbake at den var dårlig bare fordi den var gammel. En film kan jo være bra uansett om den er gammel. Skjønner meg ikke på visse folk. 7835621[/snapback] Selvfølgelig kan den være det, men nyere filmer gjør som oftest "filmtekniske" ting bedre. Feks. den fantastiske Gudfaren er nr 2 på min favorittliste. Likevel ser man jo at Sonny Corleone ikke treffer på flere av slagene når han banker opp svogeren. Noe slikt ville aldri forekommet like åpenbart i en moderne gangsterfilm. Og i tidenes beste Westernfilm Once Upon A Time In The West merker man at enkelte av skuespillerne i de mindre "en-replikk-rollene" ikke akkurat overbeviser i diaologen. Noe sånt noe merker jeg aldri forekommer i samme omfang i nyere filmer. Men slike småting ignorerer jeg når jeg ser gamle filmer. Rett og slett fordi jeg forventer det. Når det kommer til Alien ble jeg imponert av effektene. Men det er ikke til å legge skjul på at noen ytterst få scener ser litt billig ut. Men det var jo pokker meg 1979, så jeg gir da komplett blanke f, så lenge det ikke ødelegger helheten. Og hvordan kunne noen si at skuespillet i Alien var dårlig? Ingenting å utsette på det overhodet. Endret 30. januar 2007 av AngryPolarBear Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] http://www.youtube.com/watch?v=aeNLQWUUrrM 7835996[/snapback] Du foretrekker å se trailere på youtube? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) De mente at alt var dårlig bare fordi filmen var gammel. De mener atgamle filmer = Alle noe drit uansett. Endret 30. januar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 De mente at alt var dårlig bare fordi filmen var gammel. De mener atgamle filmer = Alle noe drit uansett. 7836618[/snapback] Herlig innstilling. Hygg deg med at du har rett og at de er idioter. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] http://www.youtube.com/watch?v=aeNLQWUUrrM 7835996[/snapback] Du foretrekker å se trailere på youtube? 7836613[/snapback] Jeg foretrekker å finne noe fort på en side jeg allerede var på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 De mente at alt var dårlig bare fordi filmen var gammel. De mener atgamle filmer = Alle noe drit uansett. 7836618[/snapback] Herlig innstilling. Hygg deg med at du har rett og at de er idioter. 7836635[/snapback] Det skal jeg! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg foretrekker å finne noe fort på en side jeg allerede var på. 7836642[/snapback] Smart! Så slipper du å svare på spørsmålet. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] The Shield er vel til dags dato en av de beste seriene jeg noensinne har sett, du vil ikke bli skuffet... The Shield - sesong 1 The Shield - sesong 2 Kommer på en ca. 12-13 pund etter de har trukket fra vat og lagt til frakten per sesong 7835787[/snapback] ...Sesong 3 og 4 er også ute på DVD, men bare i USA. Du får dem for en høy pris fra f.eks. DDD. Uansett, jeg mener også at serien er en av de aller beste jeg noen sinne har sett. Om du synes serier som NYPD Blue er grei nok, men vil se mindre svart-og-hvitt, så er The Shield perfekt. Der er ikek skurken nødvendigvis en skurk, og politiet er ofte ikke så rene heller. Serien er genial når det gjelder dette. Likevel, du kan bli skuffet! Da jeg først skaffet serien, så jeg første episode fra sesong 1 med en gang. Det var noe som fikk meg til å ikke like det hele noe godt. Kanskje var det litt vel kontroversielt? Uansett, jeg la fra meg serien, og i flere måneder lå den i hylla og støvet, helt til jeg kjedet meg så mye en dag at jeg bare satt serien på. Jeg ble hektet fra andre episode. Sesong 2 ble bare enda bedre enn sesong 1 også. Senere skaffet jeg sesong 3 og 4 fra DDD's "2 for 1"-salg. Sesong 3 må sies å være seriens bunnpunkt. Det skjer heller lite, og serien handler for mye om det interne i "The Farm". For lite saker og sånt. Men så, i sesong 4 ble alt konge igjen. Serien anbefales på det aller varmeste. Bare husk at første episode kan være hard kost. Om du ikke liker den så godt, så prøv likevel å komme over den, og gå videre. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hva synes dere om gamle filmer? For jeg blir ofte gjort "narr" av fordi jeg liker litt eldre filmer. Så f.eks Alien (1979), og jeg synes selvfølgelig filmen er ganske bra, uansett om det er noen år siden den ble laget. Så får jeg høre at filmen suger, fordi det var så dårlig skuespill, effekter etc på denne tiden. Jeg synes det var godt skuespill og effekter jeg. Så fikk jeg tilbake at den var dårlig bare fordi den var gammel. En film kan jo være bra uansett om den er gammel. Skjønner meg ikke på visse folk. 7835621[/snapback] Hadde det vært snakk om Metropolis hadde jeg skjønt det. En stumfilm-scifi fra 1927. DET er en gammel film. Men Alien? Nevnte Metropolis har jeg ikke sett enda, men det er en stumfilm jeg synes er veldig bra, nemlig Chaplins "The Kid" fra 1921. Det er også den eldste filmen jeg har sett. Endret 30. januar 2007 av Endre Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke store problemer med gamle filmer, men det er en del faktorer som ødelegger mye. Godt eksempel: Gamle krigsfilmer. Når folk blir skutt og faller om, ser alt patetisk ut, som om det var på et teater hvor det er menigen at alt skal være overdrevet. Et annet godt eksempel er dramaturgi. Mange gamle filmer sliter med dramaturgien, som for eksempel den ellers så geniale The Sting. Den klarer ikke å bygge opp spenningen nok før det kommer en twist. I filmer som Usual Suspects tror man det motsatte av det twisten avslører når den kommer, fordi filmen har bygd seg opp sånn at du skal tro det. I The Sting har du ikke kommet langt nok til å gjøre opp noen mening før twisten kommer, og da blir det vanskelig å bli overrasket. Den eldste filmen jeg har sett er den første filmen som noen sinne kom, nemlig den "geniale" filmen til Lumiere. Èn tagning. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Var nettopp og så "Blood diamond", var det bare meg eller ødela Dicaprio's rollefigur mye av filmen? Hele mannen var jo en fryktelig klisjé. Velspilt, men gud så forutsigbar. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Så The Shield er bra altså. Noen som vet hvor de er billigst å kjøpe? (på norsk eller under tollegrensen) 7835256[/snapback] The Shield er vel til dags dato en av de beste seriene jeg noensinne har sett, du vil ikke bli skuffet... The Shield - sesong 1 The Shield - sesong 2 Kommer på en ca. 12-13 pund etter de har trukket fra vat og lagt til frakten per sesong Edit: @Albert_Einstein: Har bare et ord for den type folk: IDIOTER! 7835787[/snapback] Takk for hjelpen. The Shield Sesong 1 er på vei Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 31. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2007 Uten tvil The Shield fantastisk serie, når første episode er over så er du hektet tro du meg... 7835152[/snapback] Kan ikke si meg enig. Akkurat det du sier der var det jeg savnet. Jeg måtte gi serien litt mer tid. Må nesten gjøre meg ferdig med sesong 1 snart - klarte å stoppe opp midt inni sesongen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå