Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god regel for livet og filmskaping er "don't write what you can say, don't say what you can wink, don't wink what you can smile", og dette har aldri vært Hollywoods sterke side. Filmen kunne vært mer subtil, men den går for den direkte "du kan ikke se vekk, dette er virkeligheten og i 2006 kan man ikke ignorere den lenger"-retningen. Dette er typisk for Paul Haggis og man finner det samme i Valley of Elah. Hvorvidt det er noe galt med denne stilen får være opp til enhver.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Da er jeg med. Er ingen kjempe fan av filmen selv, det blir litt for te-skje for meg òg. Men når jeg satt meg ned med Crash var jeg 100% klar over at dette ikke blir noen hjernetrim. Ofte synes jeg det kan virke som det kan kastes bra kritikk etter de surrealistiske filmene ingen skjønner bæret av med argumentet "det er ikke meningen du skal forstå det.", mens de "te-skje" filmene ikke får lov til å bruke en motsatt replikk, "det er ikke meningen at den skal være vankelig".

 

Selvfølgelig, dette er bare et inntrykk jeg sitter igjen med. Det er mer utbredt på andre forum, men her dukker det stadig opp eksempler. Litt synd.

Endret av Thantophobia
Lenke til kommentar

Når det gjelder Infernal Affairs synes jeg den var ekstremt kjedelig og dårlig. The Departed var mye bedre. Jeg hadde hørt mye bra om Infernal Affairs før jeg så den, ble så overrasket over hvor kjedelig og middelmådig den var at jeg lurte på om jeg hadde kjøpt feil film.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Filmen kunne vært mer subtil, men den går for den direkte "du kan ikke se vekk, dette er virkeligheten og i 2006 kan man ikke ignorere den lenger"-retningen. Dette er typisk for Paul Haggis og man finner det samme i Valley of Elah. Hvorvidt det er noe galt med denne stilen får være opp til enhver.

 

Valley of Elah er en langt mer subtil film enn Crash, og derfor i mine øyne også et langt mer vellykket stykke kritikk. Hvis man ikke kan lage en film om rasisme i USA uten å gjøre det så utrolig åpenbart og konstruert som i Crash, så får Haggis heller legge temaet dødt og la noen bedre folk gjøre jobben.

 

Men ey, han fikk jo Oscar, så det var vel noen i Hollywood som fikk dårlig samvittighet.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Når det gjelder Infernal Affairs synes jeg den var ekstremt kjedelig og dårlig. The Departed var mye bedre. Jeg hadde hørt mye bra om Infernal Affairs før jeg så den, ble så overrasket over hvor kjedelig og middelmådig den var at jeg lurte på om jeg hadde kjøpt feil film.

 

Interessant at jeg mener det direkte motsatte. La meg omformulere:

 

Når det gjelder The Departed synes jeg den var ekstremt kjedelig og dårlig. Infernal Affairs var mye bedre. Jeg hadde hørt mye bra om The Departe før jeg så den, ble så overrasket over hvor kjedelig og middelmådig den var at jeg lurte på om jeg hadde kjøpt feil film.

Lenke til kommentar
Når det gjelder The Departed synes jeg den var ekstremt kjedelig og dårlig.

Her har vi fasiten i matteboka. To streker under svaret og utdeling av Twist, vern om dine favoritter! Kanskje sløyfe "ekstremt", men essensen av innlegget fanger min oppfatning av filmen: Den er ekstremt (her passer ordet bedre inn) oppskrytt og den er intet annet enn en middelmådig flinkisfilm produsert på samlebånd. Gjesp, standard, gjesp, standard. Og så middelmådig! Nei, The Departed er ikke noe for meg, da er Ghost Rider mye bedre.

Lenke til kommentar
Når det gjelder The Departed synes jeg den var ekstremt kjedelig og dårlig.

Her har vi fasiten i matteboka. To streker under svaret og utdeling av Twist, vern om dine favoritter! Kanskje sløyfe "ekstremt", men essensen av innlegget fanger min oppfatning av filmen: Den er ekstremt (her passer ordet bedre inn) oppskrytt og den er intet annet enn en middelmådig flinkisfilm produsert på samlebånd. Gjesp, standard, gjesp, standard. Og så middelmådig! Nei, The Departed er ikke noe for meg, da er Ghost Rider mye bedre.

 

Bla. Bla. Bla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...