Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Andre personer, andre locations, men samme tema: Rasisme. Filmen er jo en repetasjon hele tia.

Ja, og likevel greier de å gjøre hele filmen interessant og spennende. Fantastisk!

 

Uff, ja. Sjeldent har jeg sett en film presse budskapet sitt så hardt på seerne som det Crash gjorde. I annenhver setning skriker de ut om rasisme og filmen blir nesten en parodi på seg selv.

Hva er egentlig så feil med det?

Lenke til kommentar
Spielberg And Smith To Remake Oldboy?

 

Bestandig når jeg ser at amerikanerne skal lage en remake av en asiatisk film jeg har sett, kan jeg ikke se for meg at det er mulig og jeg kan i alle fall ikke se for meg at det blir bra. Nå på sparket kan jeg ikke komme på en eneste remake av en asiatisk film som er bedre enn orginalen (og nei, The Departed er ikke bedre enn Infernal Affairs). Men amerikanerne skal få gjøre hva de vil.

The Departed er en av mine favorittfilmer, en av de beste regisserte filmene noensinne, en nytelse for alle som setter pris på klassisk amerikansk skuespill, en hylende morsom og samtidig veldig tragisk affære og alt i alt en film som får 3 timer til å passere på et øyeblunk. Om Infernal Affairs er bedre (jeg er uenig, 10/10 vs 9/10) så har ikke det så mye å si, man har uansett fått en helt fantastisk film ut av originalkonseptet.

Lenke til kommentar

Problemet blir at det ikke føles som to ordentlige dager i LA. Filmen føles ikke ekte, fordi budskapet presses på seeren konstant, og dermed levner den ikke noe stort inntrykk på meg heller.

 

Crash redder seg litt inn på noen flotte scener og gode skuespillere, men jeg synes Paul Haggis stort sett undervurderer seeren her.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Som jeg skreiv tidligere så gjør det overtydelige budskapet at historien og karakterene ikke føles spesielt ekte. For eksempel så har du de to svarte typene som bitcher over hvor kjipe hvite folk er mot dem, og i neste øyeblikk så stjeler de en bil i det hviteste nabolaget i LA. Crash er fullt opp av slike konstruerte situasjoner for å banke inn "rasisme utøves av alle overalt"-budskapet sitt.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Da viser de jo ikke det samme da? Hvis det er andre personer og andre konflikter, er det jo kun temaet som er det samme. Og hvis de brått hadde endret tema, hadde jo brått litt av poenget blitt borte.

Edit: @ Cypheron

 

Moralen i alle scenene er den samme, og dette får vi reptetert gjennom hele filmen, og jeg ble litt lei. Som DoktorBacon har sagt, det hele blir litt parodisk og det føles ikke som det ekte L.A. Men det er alldeles ingen dårlig film, noen av scenene er fine og jeg ble underholdt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg tre noen filmer i hylla som jeg enda ikke har sett.

 

Hvilken vil dere anbefale jeg bruker tiden min på?

 

- Secret Window

- Alien

- Alien Vs. Predator

- Transporter 1/2

Transporter 1/2 om du liker hjernedød action uten sannsynlighet i det hele tatt.

 

Alien vs. Predator skuffet meg. Skjedde aldri noe spesielt.

 

Secret Window derimot ;) Skjer noe svært, svært uventet i den. God, god film :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...