Manx Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 En ting jeg har grublet på. Kan ikke-amerikanske filmer vinne andre kategorier enn "best foreign language film" under Academy Awards? Det kan de, La Vita è bella er en som jeg kommer på i farten som ble nominert til mange også beste film i tillegg til beste utenlanske film, står flere av nominasjonene under linken... Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 En ting jeg har grublet på. Kan ikke-amerikanske filmer vinne andre kategorier enn "best foreign language film" under Academy Awards? Det kan de, La Vita è bella er en som jeg kommer på i farten som ble nominert til mange også beste film i tillegg til beste utenlanske film, står flere av nominasjonene under linken... 2008 Beste kvinnelig hovedrolle ble vunnet for hovedrollen i en fransk flim (Môme, La), og to andre filmer i kategorien var ikke fra USA (ok, en av de var kanadisk ), Så jeg vil anta at det er fult mulig å både bli nominert og vinne. Men det er nok ikke så mange filmer som ikke er engelskspråklige som når høyt opp i andre kategorier enn "beste fremmedspråklige..." Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg vil tro at det har mye med at skal du stemme på filmene så må man ha sett filmene og da rekker vel ikke de "utenlanske" filmene opp. Er mye enklere når de får fem filmer å forholde seg til i beste utenlanske så slipper de å lese så mye tekst Edit: Ser det har dukket opp en trailer til Max Manus, det ser ut som det kan bli veldig bra. Jeg skal i hvert fall på kino 19.12 for å se den det er helt klart. Endret 6. november 2008 av Manx Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Oscarne kårer vel den beste filmen folk har sett, ikke den beste filmen folk burde se. Den er ikke der for å gi anbefalinger man ikke allerede har fått, men for å kåre en vinner blant de alle så. Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Ser det har dukket opp en trailer til Max Manus, det ser ut som det kan bli veldig bra. Jeg skal i hvert fall på kino 19.12 for å se den det er helt klart. Ja, dette ser jo enda mer lovende ut nå på den endelige traileren. Gleder meg! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Kanskje Norge skal klare å lage sin egen lille Der Untergang, hadde vel ikke sagt nei takk til det. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Max Manus må være den mest lovende norske filmen på mange år. Noen som vet hva budsjettet på denne var? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Kan ikke komme på i farten at jeg har hørt noe, men 50 mill + er vel ikke umulig... Edit: Jeg bommet ganske stygt Her skrives det 150 millioner. Endret 6. november 2008 av Manx Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Det skal vel være den dyreste norske filmen noensinne? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Det må vel være det med den summen der, Kristin Lavransdatter kostet vel 70 eller noe sånt? Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Kristin Lavrannsdatter er jo en av Norges dårligste. Eller tidenes dårligste. Her passer begrept "waste of money". Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Kristin Lavransdatter er ikke sååå dårlig. Greit, den er rimelig dårlig, men Kill Buljo er jo mye verre. Uansett, får vel sjekke ut Max Manus^^ Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Innrøm at Kill Buljo er så dårlig at den blir bra. Innrøm. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Max Manus så jæklig storslått ut for å være en norsk produksjon, men håper Axel Hennie får begrenset med replikker på engelsk. Endret 6. november 2008 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) KB er sjef den. Men bare første gangen. Det hjelper mye å være nordlending og ha hørt mye samehumor. Endret 6. november 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Hvorfor har ikke Bjørn Sundquist hovedrollen i Max Manus? Han burde vært med i alle norske filmer som vises i utlandet, for å showcase at norske skuespillere ikke alle er triste og trasige. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Hadde vært morsomt om denne filmen faktisk slo litt an på det internasjonale markedet. Endret 6. november 2008 av Olum Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Den så virkelig bra ut. En Norsk film med skikkelig soundtrack er jaggu på tide. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 SATAN for en trailer. Helt lamslått. Hadde jo sett videon fra Karl Johan, men det var jo veldig mye mer. Tror virkelig dette kan bli norges beste film noensinne og det blir utrolig gøy å se om den slår igjennom i utlandet. Gøy å se en norsk med et så nydelig foto også. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Max Manus så jæklig storslått ut for å være en norsk produksjon, men håper Axel Hennie får begrenset med replikker på engelsk. Det er da vel ganske ålreit om engelsken ikke er flytende i en slik film? Han skal da tross alt spille en norsk ung mann på -40 tallet som ble med i motstandsbevegelsen. Synes ikke det ville vært naturlig om engelsken lød perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå