Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er Death Proof verdt å sjå? Går på C+ First nå om 15min tid.

Egentlig ikke noen stor fan av Quentin Tarantino, men lurer på om jeg skal gi denne en sjangse.

Tja, utrolig kjedelig begynnelse (bare masse jenteprat), men slutten er verdt å få med seg.

Fra 1-10 ?

Ser Rosario Dawson er med, så det er i det minste noe pent å se på.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Iron Man. Langt fra hva jeg hadde forventet meg, men jeg likte den. Godt å se en film der man nesten ikke trenger å tenke en gang i blant. 7,5/10

I morgen skal jeg se Into the Wild tror jeg. Anbefales?

Into the Wild anbefales så absolutt. En av fjorårets beste filmer. En klar 10'er fra min side og en plass på topplista.

Er Death Proof verdt å sjå? Går på C+ First nå om 15min tid.

Egentlig ikke noen stor fan av Quentin Tarantino, men lurer på om jeg skal gi denne en sjangse.

Tja, utrolig kjedelig begynnelse (bare masse jenteprat), men slutten er verdt å få med seg.

Fra 1-10 ?

Ser Rosario Dawson er med, så det er i det minste noe pent å se på.

Gav den en grei 7'er jeg også. Uvanlig dårlig dialog fra Tarantino, med en actionfyllt slutt. Sånn greit oppsummert. :)

Lenke til kommentar
For å svare på mitt eget spørsmål for noen dager siden. Jeg lurte på om de andre filmene av Zodiac var noe verdt å ta en titt på. Ser nå at Zodiac Killer ligger på 17. plass på IMDb Bottom 100 med et snitt på 1,7. Tviler på om jeg skal sjekke ut denne da.

Skal du se Zodiac må du jo se denne: http://www.imdb.com/title/tt0443706/

Det var den jeg så. Jeg synes temaet om Zodiac var så interessant at jeg vurderer å se den andre filmene basert på denne massemorderen. Zodiac Killer er nok utelukket pga. hvor ekstremt dårlig den skal være.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor stor sjans det hadde vært for å få en dokumentar med kritisk søkelys på filmfondet og evt. negative konsekvenser det har for norsk film subsidiert av filmfondet. Hadde vært kult med en brannfakkel av en dokumentar med tittelen "Fadesen filmfondet - en dokumentar subsidiert av Norsk filmfond" (eller noe i den dur). En skikkelig crappy tabloid dokumentar i Michael Moore stil (Oddvar Stenstrøm i rollen som Moore?). Selvfølgelig trangsynt og ensidig fremstilling med alle kjipe triks som er mulig å finne. Kunne vært en fin test. Om da avslag, så kunne tittelen vært "Fadesen filmfondet - en dokumentar som fikk avslag av Norsk filmfond".

Ville vært artig å sett alle kulturpersonlighetene kjøpt opp av Trond Giske og co. (I Norge er det jo greit at partier kjøper kulturpersonligheter og journalisters støtte gjennom kultursubsidier og pressestøtte, hvor media og kulturfolk kan løpe ut og kritisere alle partier som ikke lover dem penger) komme stormende ut i protest (dette vil selvfølgelig være en vinkel som flittig vil bli brukt, alt skal vris i god Moore stil). Hvem tar regien? Steffy? :wee:

I morgen skal jeg (forhåpentligvis) kose meg med Tropic Thunder. Noen som har sett den?

Lenke til kommentar
I morgen skal jeg (forhåpentligvis) kose meg med Tropic Thunder. Noen som har sett den?

Så den en av de første dagene den gikk. Storkoste meg. Tror ikke jeg skal si så mye mer enn at du må forberede deg på harselering med filmindustrien og sørge for å tømme blære før du går inn. Fort å le på seg en lekkasje under den filmen.

Lenke til kommentar

Jeg stiller selvsagt, like greit å ha en regissør uten skam. Jeg innrømmer med en gang at jeg ikke aner hva filmens tema er eller hva det betyr i praksis, men jeg er mer enn villig til å kjøre en Michael Moore på den.

Forvent intet mindre enn "Trond Giske går av etter skandaledokumentar".

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...