Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Superman har jo blitt melket til blods. Men uten penger,kan man ikke lage filmer.

Grei sirkel.

Feil. Sammenlign budsjettene til f.eks. High School Musical 3 og Baraka. Hvem hadde behov for penger?

Etter min forståelse så er ikke Baraka under selskapet Disney.

Eller tar jeg feil ;)

At HSM tjenner penger er bra for Disney slik at Disney kan lage flere filmer.

Og helt klart to forskelige typer film er det også.

Lenke til kommentar

La oss ikke glemme at grunnen til at disse ukjente, billige indiefilmene blir kjente er fordi de kjøpes opp av de store selskapene (som tjente pengene sine på Saw 12) og brukte millioner på å markedsføre dem. Det er så utrolig naivt å tro at industrien har forandret seg i det hele tatt, eller at filmer ikke handler om å tjene penger. I Hollywoods gullalder valgte ikke skuespillere filmene sine selv, de bare inngikk kontrakter og tok imot filmene de ble tildelt - god eller ikke. At man tilfeldigvis har satt seg ned med det beste fra tiden og etablert at alt var bedre før fordi The Maltese Falcon er så fantastisk, så glemmer man alle drive-in-filmene som ble laget for tenåringer som trengte et sted å kline.

Film har vært kommersielt siden Lumiere-brødrene fylte en kinosal for å gi dem underholdning i form av et tog som kom kjørende mot dem. Skal man som den 1% som føler at film er noe helligere enn bøker ("Nei til Da Vinci-koden, ja til War & Peace!") og derfor må være en billigindustri hvor alt er kunstnerisk bestemme at det er noe galt med at folk tjener penger på å lage film? Det får bli for 14-åringer som nylig har oppdaget svart/hvitt-filmer og småbitre douchebags som savner søppelfilmene fra deres tid.

En ting er sikkert - det er ikke færre gode filmer i året nå enn før.

Lenke til kommentar

La oss stemme kommunistisk og håpe på en nasjon hvor folket/samfunnet betaler filmskaperne slik at de kan lage sine filmer uten å tenke på profitt?

Nei, huff. Jeg snakket banalt og utenfor mine egne meninger. Bare nevnte et eksempel på en film som ble laget utenfor industrien. Men vi trenger jo helt klart industrien, uten den ville jeg vært foruten hundrevis av fantastiske opplevelser. Film trenger penger, helt klart, men jeg hadde foretrekket om pengene hadde kommet fra andre steder enn JC 4.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Batman Begins er 5 i rekken,og den er meget bra.

Vel, Nolan begynte jo på en måte på noe helt nytt da. Han lagde ikke "Batman 5", men han begynte med en litt ny dyster historie om den samme figuren, altså Batman Begins. Men joda, skjønner hva du mener (At det er en femte filmen i rekken, eller hvilket nr det er..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Batman Begins er 5 i rekken,og den er meget bra.

Vel, Nolan begynte jo på en måte på noe helt nytt da. Han lagde ikke "Batman 5", men han begynte med en litt ny dyster historie om den samme figuren, altså Batman Begins. Men joda, skjønner hva du mener (At det er en femte filmen i rekken, eller hvilket nr det er..)

Rambo 4 hadde ingenting med d tidligere rambo filmene.

Die Hard 4 hadde ingenting med de tidligere Die hard filmene(hadde noen få referanser til tidligere filmene da)

Dødlig våpen 4 hadde ingenting med de tidligere Dødelig Våpen filmene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Rambo 4, Die Hard 4 og Dødelig Våpen 4 er jo ikke reboots de?

Forsåvidt riktig,men ikke poenget.

Poenget: Selv om det er JP4 og fjerde i rekken betyr ikke at den blir dårligere enn de 3 første.

Ei heller at den henger sammen med de.

Lenke til kommentar

Hadde en veldig morsom opplevelse nå nettopp. Satt å så A View to a Kill og under tittelscenen kom jeg på at jeg hadde for en gang veldig lenge siden kjøpt en cd med denne sangen av Duran Duran. Kom ikke på hvilken cd det var, kun at jeg hadde kjøpt en cd med akkurat den sangen.

Grunnen tror jeg at jeg så en reklame for den cd'en og da viste de et klipp fra A View to a Kill, og som en liten 10-åring som jeg var den gang, bare måtte jeg ha den cd'en. Samme om sangen er dårlig. Det er jo James Bond!

Så, etter at jeg var ferdig med filmen, startet jeg en liten leteaksjon for å se om jeg fant denne cd'en. Jeg så gjennom cd hyllen i stua og kommer over en cd med tittelen "The All Time Greatest Movie Songs", og jammen viste det seg ikke at det var nettopp den cd'en jeg hadde kjøpt for mange år siden.

På den tiden jeg kjøpte cd'en husker jeg at det var kun den Duran Duran sangen som jeg syntes var bra. Resten hadde jeg ikke hørt om og i hvert fall ikke filmene sangene var fra.

Men nå ser jeg jo at cd'en har sanger fra ganske så mange klassikere. Blant andre Forrest Gump, Pulp Fiction, Top Gun og Ghostbusters.

Elsker slike opplevelser hvor jeg tar opp ting fra den glade barndom. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...