Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Visste ikke at det var en remake, men jeg syntes egentlig filmen var ganske middels. Husker ikke helt hva det var som ikke falt i smak, fant ikke anmeldelsen jeg trodde jeg skrev heller. Men jeg tror kanskje det hadde noe med mangel på logikk å gjøre? Usikker. Den slo meg ikke som spesielt velskrevet eller -regissert vaffal.

 

Hvert bidige sitat i filmen er spot on. Den tar bindestreken perfekt (bindestreken er som kjent ditt liv, som på gravstøtten). Jeg likte den godt første gang jeg så den for 9-10 år siden og enda bedre nå. Med mye filosofering rundt livet og døden og det symbolske så tar slike filmer mer så til de grader, spesielt fordi det er så mye å finne mellom linjene. Det er som låten til Elton John; The Rocket Man. Han synger jo ikke bokstavelig talt om en romfarer.

 

Konseptet med filmen er flott. Døden tar til livet og du vil få dine dager på jorden forlenget så lenge du viser døden et godt liv. Det foregår så enormt mye med karakterene om man bare ser etter. Stort sett kun folk som Bergmann som gir meg opplevelser som Meet Joe Black gir. Dog er sistnevnte enda mer passende å se sammen med madammen enn det sjakkspilling med døden i Det Sjuende Inseglet. Som oftest savner jeg tiden hvor jeg levde i ignoranse og med illusjonen av evig liv. Men med slike filmer er det grei visshet å ha, i hvert fall der og da :)

 

Gi den en ny sjans du, en eller annen gang i livet. Ikke la døden vente ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker Meet Joe Black, men jeg synes ikke den er fantastisk. En ting som er sikkert, er at filmen ikke hadde vært halvparten så bra hadde det ikke vært for Thomas Newman sitt soundtrack. Et av de beste gjennom tidene spør du meg. Et låtforslag er "That Next Place", klimakset til filmen blir mye mer hardtslående bare på grunn av den låta.

Lenke til kommentar
Skjønner du ikke at jeg henger meg opp i det? Det er fordi jeg synes det er unødvendig. Ok, de vil ha penger, hvorfor ikke lage noe..hmm..NYTT?

 

Hadde jeg vært regissør hadde jeg ikke tenkt "Ja, la oss lage Jurrasic Park 4!" ..

 

De trenger jo ikke lage pulp fiction 2 fordi det var en stor suksee og tjente penger på det. En trend nå er å lage oppfølgere til gamle klassiske film triologier. Bare se på Indiana Jones, Die Hard, Jurassic Park, Rambo osv.

Og jeg koste meg med alle 4-rerne. Så lenge de lager noe NYTT i filmene er det jo ikke så ille at de lager oppfølgere og tjener penger på det, hvis man ikke liker filmene holder man seg bare til de gamle ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...