Bytex Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Dracula er nydelig, men den holder seg nok ikke til plottet i boka den heller, selv om den har "Bram Stoker's" som prefix. De har funnet opp en helt ny plotline midt i filmen. Men det er Dracula-filmen som holder seg NÆRMEST boka av alle som er laget hittil. Alle karakterene er riktige, og hovedhistorien er klippet rett ut av boka enkelte ganger, bare at det går litt i forteste laget. I "Horror of Dracula" fra 60-tallet, er alle navnene med, men de er på feil karakterer. Sikkert fordi de ikke hadde rettighetene så de bare stokka om på alle sammen. Og historien i den filmen er helt egen. Endret 31. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Uten å selv telle selv er det forholdsvis vanskelig å holde styr på hvor mange som møter opp. Du hadde i alle fall riktig i at det var ca. dobbelt så mange som til vanlig. Jeg forventer nesten full sal på søndag, men tror jeg er litt for optimistisk. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Er det en slik filmklubb i Oslo? må jo være det. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Virker som det er flere. Se her. Ellers er google en god venn. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg prøvde meg på Nosferatu hjemme, men jeg ble utålmodig. Kanskje konsertopplevelse er det jeg trenger. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Fant bare snodige ting som "Spirituell filmklubb" der de viser Yoga-filmer, og en barnefilmklubb..må jo finnes noe som viser normale sære filmer og, helst kung fu filmer fra 70 tallet. Endret 31. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Beste jeg fant var dette og dette, Bytex. Jeg vil tro at de på førstnevnte link kan være vesentlig mer behjelpelig enn de her på forumet. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ah, har endelig fått sett La Cite des Enfants Perdus (City of Lost Children), herlig opplevelse. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg prøvde meg på Nosferatu hjemme, men jeg ble utålmodig. Kanskje konsertopplevelse er det jeg trenger. Piss imo. Ooh gammel mann. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Er litt gay å se filmer på webstream da.. Laster heller ned (lovlig, copyrights dør etter 70 år! ) Skal love å se den i løpet av helgen. Nå må du ikke blande norsk og utenlandsk juss, Speik. I Norge faller ikke åndsverkbeskyttelsen bort før 70 (er ikke helt sikker på tallet) år etter skaperens død. Mao. er ikke disse lovlige i Norge. En må også huske at den som digitaliserer filmen har også den samme beskyttelsen av sitt åndsverk (digitalisering). Altså å laste ned, dvs. kopiere, akkurat dette åndsverket vil uten tvil være brudd på åndsverkbeskyttelsen. Er ingen ekspert på området, men den aktuelle filmen er helt definitivt en "public domain classic", en betegnelse jeg trodde betydde at man fritt kunne laste ned? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ble det noen grøssere på dere i kveld da? Så The Texas Chainsaw Massacre (1974) selv, og den er fortsatt dritskummel. Ble jo redd et par ganger Ah, har endelig fått sett La Cite des Enfants Perdus (City of Lost Children), herlig opplevelse. Absolutt, ren filmmagi. En av mine favoritter Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Er litt gay å se filmer på webstream da. Skal love å se den i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Er ingen ekspert på området, men den aktuelle filmen er helt definitivt en "public domain classic", en betegnelse jeg trodde betydde at man fritt kunne laste ned? Det er desverre ikke så enkelt. Internasjonal åndsverklovgivning er noe så kompliser at selv jurister som har spesialisert seg på emnet ikke vet hva som er lov eller ikke. I følge norsk åndsverklovgivning kan man ikke laste ned noen digital kopi av en film uten at rettighetshaveren har gitt rett til akkurat dette (eller at rettighetshaveren til den digitale kopien har vært død i 70 åt). Riktignok er det flere og flere rettighetshavere som slipper sitt materiale fritt, men de er fremdeles i et svært lite mindretall. Og det vil uansett bare gjelde for spesifike kopier. I slike tilfeller vil ripper av kommersielle DVD-utgiveler ikke være lovlig å laste ned. Tommelfingerregelen er at det finnes ingen gratis nedlastbare lovlige filmer. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Footloose (2010) Ajaj.. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Er forresten denne boksen verdt pengene? Har ikke sett en eneste Fritz Lang-film, men jeg har hørt mye bra om dem Den inneholder da: M Metropolis Spione Dr. Mabuse, the Gambler The Testament of Dr. Mabuse 399,- Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Footloose (2010) Ajaj.. Cast : Zac Efron Er forresten denne boksen verdt pengene? Har ikke sett en eneste Fritz Lang-film, men jeg har hørt mye bra om dem Den inneholder da: M Metropolis Spione Dr. Mabuse, the Gambler The Testament of Dr. Mabuse 399,- Den ville jeg garantert gått for. M og Metropolis er kun de jeg har sett, men det er definitivt billigere og kjøpe boxen enn og kjøpe de individuelt. Endret 31. oktober 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Bestilte nettopp Cubic og The Crow. Er det noe tess i de? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 *snip* jeg har kun sett tre av de fem filmene og om pakken bare innholdt disse tre hadde den fremdeles ville vært verdt pengene de spør. Kjør på. (Forutsatt du liker gammel film/stum film) Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Ja, kom på det jeg og; du må selvfølgelig like stum- og s/h-film. Edit: Irriterende at PK har så random priser forresten, Metropolis alene koster 249.. Edit 2: Ah, Metropolis koster 59 på CDon, så da er det vel ikke noe tvil lenger. Rimelige styggere cover, men det driter man i når man snakker om 200 i forskjell. Endret 31. oktober 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 31. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2008 Elsker s/h-film, men har kun sett et par stumfilmer (horror). Tror jeg overlever Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå