Juleniss1 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Syntes Nightmare on Elm Street var en heller middels filmopplevelse, forstår ikke helt "the fuzz" om den. Greit nok, de har fått til mye mtp at det er en lavbudsjettsfilm, men hvorfor har filmen(e) den statusen de har i dag? Halloween skal jeg nok få sett en eller annen dag, men akkurat nå har jeg plenty med usett film som jeg prioriterer høyere enn den. Halloween, Nightmare on Elm Street, Friday the 3th osv. er noen av de klassiske og sukessrike slasherfilmene fra slutten av 70- og 80-tallet. War of the Worlds er forfaderen til alle alle katastrofe-filmer som involverer romvesener. Men det krever litt å sette historien i moderne tid uten å forandre for mye. War of the Worlds (2005) klarte det absolutt ikke. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Siden det er Halloween så skal jeg se:Dracula (92) Underworld(vet at de ikke er skummle, men vampyrer er alltid gøy) Interview With The Vampire Noen andre vampyrfilmer jeg burde ha? Shadow of Vampire. Ikke sånn fantastisk bra, men ganske god Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 John Carpenter's Vampires Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Eksklusivt Halloween-Tips!: Nosferatu (1922) Se filmen her! Endret 31. oktober 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Evt. for alle som bor i Trondheimsregionen, se den på søndag akkompaniert med Svarte Greiner. Rosendal: Stumfilmkonsert, Nosferatu + Svarte Greiner Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Be there, or be square! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skulle ønske jeg bodde i Trondheim. Bor i Drammen og fant ut at det finnes en Filmklubb her, men faen meg umulig å melde seg inn eller finne noe som helst informasjon om den. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Skulle ønske jeg bodde i Trondheim. Bor i Drammen og fant ut at det finnes en Filmklubb her, men faen meg umulig å melde seg inn eller finne noe som helst informasjon om den. Jeg ser at de samarbeider med KinoCity. Å ta kontakt med skranken vil være en svært god start. Evt. kunne du sendt en mail til en av disse. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Eksklusivt Halloween-Tips!: Nosferatu (1922) Se filmen her! Er litt gay å se filmer på webstream da.. Laster heller ned (lovlig, copyrights dør etter 70 år! ) Skal love å se den i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Er litt gay å se filmer på webstream da.. Laster heller ned (lovlig, copyrights dør etter 70 år! ) Skal love å se den i løpet av helgen. Nå må du ikke blande norsk og utenlandsk juss, Speik. I Norge faller ikke åndsverkbeskyttelsen bort før 70 (er ikke helt sikker på tallet) år etter skaperens død. Mao. er ikke disse lovlige i Norge. En må også huske at den som digitaliserer filmen har også den samme beskyttelsen av sitt åndsverk (digitalisering). Altså å laste ned, dvs. kopiere, akkurat dette åndsverket vil uten tvil være brudd på åndsverkbeskyttelsen. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Er litt gay å se filmer på webstream da.. Laster heller ned (lovlig, copyrights dør etter 70 år! ) Skal love å se den i løpet av helgen. Nå må du ikke blande norsk og utenlandsk juss, Speik. I Norge faller ikke åndsverkbeskyttelsen bort før 70 (er ikke helt sikker på tallet) år etter skaperens død. Mao. er ikke disse lovlige i Norge. En må også huske at den som digitaliserer filmen har også den samme beskyttelsen av sitt åndsverk (digitalisering). Altså å laste ned, dvs. kopiere, akkurat dette åndsverket vil uten tvil være brudd på åndsverkbeskyttelsen. Vil den som kopierer den opp til Blue-Ray få den samme beskyttelsen også? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Vil den som kopierer den opp til Blue-Ray få den samme beskyttelsen også? Ja. Alle former for bearbeidelse/foredling av åndverket medgjør at det blir å regne som et nytt åndsverk (ellers hadde vel Criterion og MoC vært svært dårlig forettning). Digitalisering, enten til DVD eller Blu-Ray, er en foredling av en slik karakter at det regnes som nye åndsverk. I praksis betyr dette at et åndsverk bare fritt kan lastes ned når eieren av åndverket eksplisitt gir folk lov til det. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Nosferatu er pokker meg skitskummel, husker den gikk på nrk2 på en søndags ettermiddag for en stund siden (de sender "klassikere" da, verdt å sjekke ut!), og da var det lyst, men alikevel satt jeg nærmest å spiste opp neglene mine. Og jeg som vanligvis ikke er har noe til overs for skrekkfilmer, anbefaler den faktisk! Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) Skulle ønske jeg bodde i Trondheim. Bor i Drammen og fant ut at det finnes en Filmklubb her, men faen meg umulig å melde seg inn eller finne noe som helst informasjon om den. Jeg ser at de samarbeider med KinoCity. Å ta kontakt med skranken vil være en svært god start. Evt. kunne du sendt en mail til en av disse. Sendt mail, null svar. Har også tatt kontakt med skranken. Men er ikke så farlig, jobber selfølgelig akkuratt de dagene de har visninger uansett. Ville bare ha litt informasjon om pris osv. Kan jo alltids prøve å sende mail til dem andre, sendte bare visst til den øverste. Endret 31. oktober 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 *snip* Jeg vil anta at det er ca 50 kr per semester og ca. 50 kr per visning. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Filmklubb er nice. Kjøpte A-kort(ett semester for 500), og har allerede vært på 10 visninger. Og når jeg sjekker programmet for resten av året, ser jeg at jeg skal på en hel haug med flere filmer^^ Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jupp. Filmklubben er nesten den eneste måten jeg klarer å se film med god samvittighet for tiden. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Ser en del film, men i filmklubben har jeg ikke dårlig samvittighet for det. Er så jævla kos på søndager, når de disker opp med dobbeltvisning en gang i blant. På Freaks var det jo stinn brakke også, tror jeg telte nærmere 15 mennesker. Så mange folk har jeg ikke sett deg før, pleier som regel å ligge på 6-7. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Tror du må lære å telle igjen. Det var ca. 30 personer (jeg overhørte branninspektøren). Nå er jeg ikke kjent med hvor mange som pleier å komme på onsdagene, men det var likevell artig å se at salen ikke var helt tom. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Var det 30 der?! Da må jeg lære meg å telle(eller slutte å poste her når jeg har drukket i 4 timer). Uansett, kung at det var mange der, satser på det kommer en god del på Nosferatu-konsert på søndag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå