Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

CypheroN: Det tegnet i himmelen jeg snakket om det er helt på starten av filmen. De står og snakker og ser opp på den blå himmelen. En av de sier at det er et godt tegn for jakta. Husker ikke mer detaljert enn det. Tegnet ser hvitt ut og er en sirkel av et slag. Gidder ikke sette på filmen for å finne ut hvor det er igjen. :p

 

Nå er det veldig lenge siden forrige gang jeg så The Deer Hunter, men er ikke det en bisol e.l.?

Jo, det stemmer. Omtrent som den her: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/t...Jan9th_2008.JPG

 

Men det så ikke så bra ut alikevel. Så ut som den var festet på kameraet, så når de flyttet kameraet, så fulgte den etter. :p Må få sjekke det en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det er trist. Det er en trist film.

 

Hele filmen handler da om hvor mye krigen ødelegger dem, gjør den ikke? Lenge siden jeg så den, men husker at jeg ble dypt rørt av å se den.

 

Det stemmer. Det er på en måte en krigsfilm, men også mye en dramafilm som skildrer denne vennegjengen som er i vietnam. En av de beste filmene der ute, mener jeg.

Lenke til kommentar
Det stemmer. Det er på en måte en krigsfilm, men også mye en dramafilm som skildrer denne vennegjengen som er i vietnam. En av de beste filmene der ute, mener jeg.

 

Jeg husker når jeg var liten og skulle se den filmen, så ble jeg skuffet fordi jeg trodde det var en krigsfilm med masse skyting og eksplosjoner. Da skjønte jeg ikke hva filmen egentlig handlet om. :p

Lenke til kommentar
Det stemmer. Det er på en måte en krigsfilm, men også mye en dramafilm som skildrer denne vennegjengen som er i vietnam. En av de beste filmene der ute, mener jeg.

 

Jeg husker når jeg var liten og skulle se den filmen, så ble jeg skuffet fordi jeg trodde det var en krigsfilm med masse skyting og eksplosjoner. Da skjønte jeg ikke hva filmen egentlig handlet om. :p

 

Ja, trodde halveis det jeg og, men ble helt bergtatt av historien likevel, da drama interesser meg egentlig mer enn krig. Filmen har lange dramascener, men når de først er i Vietnam, Ja, da er det intenst!

Lenke til kommentar
Ja, trodde halveis det jeg og, men ble helt bergtatt av historien likevel, da drama interesser meg egentlig mer enn krig. Filmen har lange dramascener, men når de først er i Vietnam, Ja, da er det intenst!

 

Ser absolutt den. Når jeg var liten (under tolv år gammel, ca) syntes jeg ikke noe annet enn skyting og biljakter var gøy, jeg burde kanskje sett flere splattere på den tiden. Først når jeg kom litt ut i tenåra ble jeg glad i seriøse dramafilmer, og begynte å se en del Kubrick (særlig Full Metal Jacket og A Clockwork Orange), og filmer som The Deer Hunter, The Green Mile, Shawshank Redemption, Forrest Gump osv. Jeg er litt glad jeg vokste opp på den måten, til å lære meg å sette pris på filmatiske mesterverk. Nå ser jeg på en del actionfilmer som infantil popcornmoro. :) (Og jeg liker dem, absolutt, men jeg har sluttet å definere en del actionfilmer som bra på samme måte som noen av filmene jeg nevnte over er bra.)

Lenke til kommentar

Creepshow er kanskje ingen skummel film, men en passende film til Halloween er den helt klart. Halloween (1978) hører også til. Kan anbefale å se eneren og toeren sammenhengende.

 

Andre typiske Halloween-filmer er blant annet The Exorcist, Evil Dead, Nightmare on Elm Street, Friday the 13th-filmene, The Shining, The Fog (1980) og Poltergeist.

 

Jeg skal på Halloween-party i kveld, så jeg utsetter filmene til i morra. Selv skal jeg ihvertfall se The Fog (1980), Creepshow, Return of the Living Dead og Troll. Mulig det blir noen flere også.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Denne Halloweenen er det også 20 år siden den fatale Halloween-festen i Donni Darko.

 

Ja, dæven. Sinnsykt fett!

 

Selv i kveld skal jeg nok se orginale Texas Chainsaw Massacre. Eller noe annet horror, med en kompis.

 

War of the Worlds

 

Skrekkfilm ? :ermm: (Forøvrig en av mine mest skuffende kinoopplevelser)

 

Den er ikke noe å skryte av synes jeg. En middelmålig katastrofefilm. 5 / 10

Lenke til kommentar

Syntes Nightmare on Elm Street var en heller middels filmopplevelse, forstår ikke helt "the fuzz" om den. Greit nok, de har fått til mye mtp at det er en lavbudsjettsfilm, men hvorfor har filmen(e) den statusen de har i dag?

 

Halloween skal jeg nok få sett en eller annen dag, men akkurat nå har jeg plenty med usett film som jeg prioriterer høyere enn den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...