Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CypheroN: Det tegnet i himmelen jeg snakket om det er helt på starten av filmen. De står og snakker og ser opp på den blå himmelen. En av de sier at det er et godt tegn for jakta. Husker ikke mer detaljert enn det. Tegnet ser hvitt ut og er en sirkel av et slag. Gidder ikke sette på filmen for å finne ut hvor det er igjen. :p

Lenke til kommentar
Ah, jeg simpelten ELSKER The Deer Hunter!

Denne scenen er så flott

 

 

Spesielt rundt 1:24 da de alle begynner å synge sammen.

RIP CAZALE!

Gud som jeg elsker den filmen. Når jeg ser den scenen tenker jeg autoamatisk på Mean Streets og musikken der forsåvidt.

 

The Ronettes - Be my baby

 

Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash

Se filmen hos Youtube

 

Rolling Stones - Tell me

Se filmen hos Youtube

 

Usikker :S

Lenke til kommentar

Kjenner godt til historien hennes pga ting jeg har lest før. Hun kalles ikke "The Blood Countess" for ingenting. Dusinvis av slavejenter ble drept for hennes egen tilfredsstillelse, og ingen syns det var noe galt i det, for slaver på den tiden var verdt mindre enn dyr.

 

Har lest noen rimelig grimme torturmetoder hun brukte bare for moro skyld. En vanlig metode var å sette jenta ut naken på vinteren, og skylle over henne med iskaldt vann til hun frøs ihjel.

 

Lurer på om filmen er detaljert nok. Alle som har vært interessert i vampyrer og gothic-greier i ungdommen har gravd frem info på nettet om Lady Bathory, siden hun visstnok inspirerte Bram Stoker med Dracula-figuren sin.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Ah, jeg simpelten ELSKER The Deer Hunter!

Denne scenen er så flott

 

 

Spesielt rundt 1:24 da de alle begynner å synge sammen.

RIP CAZALE!

Gud som jeg elsker den filmen.

 

Uten å nevne Gud, vil jeg nok si at jeg så godt som elsker den selv.. og spesielt den scenen! Filmen er et mesterverk, og skildrer vennskap helt ufattelig bra. Synge-scenen gjør så jeg får skikkelig lyst til å være med i den gjengen! WOW, sier jeg bare!

 

Edit: ser forøvrig også fram til en ny film fra Michael Cimino (mannen back Deer Hunter), Man's Fate, dog selve fyren er rimelig ukjent vil jeg si? Laget veldig få filmer og ikke hatt så veldig suksees, utenom Deer Hunter.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Kjenner godt til historien hennes pga ting jeg har lest før. Hun kalles ikke "The Blood Countess" for ingenting. Dusinvis av slavejenter ble drept for hennes egen tilfredsstillelse, og ingen syns det var noe galt i det, for slaver på den tiden var verdt mindre enn dyr.

 

Har lest noen rimelig grimme torturmetoder hun brukte bare for moro skyld. En vanlig metode var å sette jenta ut naken på vinteren, og skylle over henne med iskaldt vann til hun frøs ihjel.

 

Lurer på om filmen er detaljert nok. Alle som har vært interessert i vampyrer og gothic-greier i ungdommen har gravd frem info på nettet om Lady Bathory, siden hun visstnok inspirerte Bram Stoker med Dracula-figuren sin.

Digger dama. Sitter faktisk as we speak og hører igjennom noen gamle Cradle of filth plater(Cruelty and the Beast) samtidig jeg leser om henne. Håper også at filmen er detalijert.

De har iallefall hatt ett veldig godt budsjett.

Lenke til kommentar
Uten å nevne Gud, vil jeg nok si at jeg så godt som elsker den selv.. og spesielt den scenen! Filmen er et mesterverk, og skildrer vennskap helt ufattelig bra. Synge-scenen gjør så jeg får skikkelig lyst til å være med i den gjengen! WOW, sier jeg bare!

 

Det hele er egentlig trist, når man ser hvor forandret alt og alle er etter krigen.

 

Den scenen fra Trainspotting gir meg virkelig noia. En av få filmer som er så tragisk at jeg fikk vondt inni meg. Det samme skjedde med kompisene mine når jeg viste dem det. Den påvirket meg mer en noen skrekkfilm.

 

Trøst deg med at du bare er 16 år. Transpotting er helt klart noe av det aller beste.

Lenke til kommentar
CypheroN: Det tegnet i himmelen jeg snakket om det er helt på starten av filmen. De står og snakker og ser opp på den blå himmelen. En av de sier at det er et godt tegn for jakta. Husker ikke mer detaljert enn det. Tegnet ser hvitt ut og er en sirkel av et slag. Gidder ikke sette på filmen for å finne ut hvor det er igjen. :p

 

Nå er det veldig lenge siden forrige gang jeg så The Deer Hunter, men er ikke det en bisol e.l.?

Lenke til kommentar
Uten å nevne Gud, vil jeg nok si at jeg så godt som elsker den selv.. og spesielt den scenen! Filmen er et mesterverk, og skildrer vennskap helt ufattelig bra. Synge-scenen gjør så jeg får skikkelig lyst til å være med i den gjengen! WOW, sier jeg bare!

 

Det hele er egentlig trist, når man ser hvor forandret alt og alle er etter krigen.

 

Ja, det er trist. Det er en trist film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...