Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle se The Exorcist i kveld. Utgaven jeg har liggende er den såkalte "versionen du aldri før har sett". Jeg har hørt rykter om at denne versjonen gjør skam på orginalversjonen. Ligger det noe i dette?

Jeg har kun sett versjonen du snakker om. Men den skal vel ikke være så veldig ulik originalversjonen? Jeg mente det kun var snakk om noen få scener , f.eks. scena der hun går baklengs på henda ned trappa og den lange tunga "faller" ut (Regner med at de fleste har sett denne scena, og at det ikke var en spoiler).

Lenke til kommentar
Håper du har rett. Skal bare se ferdig La Haine, så setter jeg på The Exorcist. Må si jeg har store forventinger til det som skal være en av tidenes beste skrekkfilmer.

Jeg så den for et par år sida og den er veldig lite skummel. Mye grunnet at man har sett haugevis av parodier og små klipp gjennom årene. Det blir heller morsomt enn skremmende. Men den har noen små innhopp som skremte meg litt. Kan evt komme tilbake til det.

Lenke til kommentar
Hehe. Du skal være født langt inne i et sørlandsk bedehus for å bli skremt/sjokkert over Eksorsisten i disse dager.

Jeg så den i 5. klasse på barneskolen. Det er vel en av de filmene der jeg har forstått at det er en grunn til aldersgrense. Jeg ble virkelig påvirket av filmen, og i de to påfølgende månedene var jeg livredd om nettene. Lå helt musestille under dyna og skvatt til hver gang vinden blåste i persiennene. Hver dag gruet jeg meg til å legge meg. Så at videobutikker nå er blitt kritisert for å leie ut filmer med høy aldersgrense til barn, synes jeg er helt topp :)

Lenke til kommentar

Så den først som voksen og fant den skummel. Men jeg er helt håpløs på enhver film som har elementer av skrekk. Jeg eier ikke manndom i slike tilfeller og blir vettskremt av den minste ting.

Har fortsatt traumer etter første gang jeg så Arechnophobia. Tar bene opp fra bakken og opp i stolen bare med tanken på filmen. Edderkopper bør uten tvil utryddes, jeg bryr meg ikke om hva det har å si for økosystemet! Treffer heller på en Alien eller Predator enn en slik jævel fra den filmen.

Lenke til kommentar

Eddisene i Arachnophobia var veldig pent dressert, da. Så en bakomfilm om den, var veldig mye styr for å få de store til å gå dit de ville. F.eks i kjelleren på slutten når gubben jager "generalen". De fikk den til å gå forskjellige veier ved å blåse varmluft på den i retningen den skulle gå, og stoppe når de slo av varmlufta. Sånn fikk de den til å "søke dekning" og stå i ro bak treplanker og sånt.

Og Julian Sands er bare badass som alltid.

Også så jeg et program på Travel Channel her om dagen, fra sør-amerika. Der fanger de store taranteller som mat. Han gikk rundt på et marked og i den ene standen var det en stor haug grilla taranteller. Var visst godt også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Så den først som voksen og fant den skummel. Men jeg er helt håpløs på enhver film som har elementer av skrekk. Jeg eier ikke manndom i slike tilfeller og blir vettskremt av den minste ting.

Har fortsatt traumer etter første gang jeg så Arechnophobia. Tar bene opp fra bakken og opp i stolen bare med tanken på filmen. Edderkopper bør uten tvil utryddes, jeg bryr meg ikke om hva det har å si for økosystemet! Treffer heller på en Alien eller Predator enn en slik jævel fra den filmen.

Må si meg veldig enig. Sitter med beina i sofaen når jeg ser på det "krabbefangerprogrammet" på Discovery. Hater kryp som krabber.

Lenke til kommentar
Har ett spørsmål angående Shot Em Up av alle filmer.

Hvorfor varer den bare rundt en time mens bak på coveret står det ca 2 timer. Det er svindel for søren. Eller er det akkurat som Sin City Extended. At du må se hver enkelt historie forlenget også velger du og se neste os.v

Ifølge Release.no varer den i 1 time og 22 minutter. Jeg ser at cdon.com fører den opp som 120 minutter, dvs to timer. Kanskje det har vært en misforståelse (1t22m -> 120m). Ifølge IMDb er filmen på 86 minutter, altså 1 time og 26 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...