Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Millar, med sin ukjente regissør som ingen vet om (virker nesten bogus), har planer om tre Supermann filmer i Gudfaren stil. Eller LOTR-stil. Klarer visst ikke helt bestemme seg. Avslører slutten på sin ønskede trilogi gjør han også. Som ingen tror blir noe av, ønsker visst eksponeringen.

 

“It’s gonna be like Michael Corleone in the Godfather films, the entire story from beginning to end, you see where he starts, how he becomes who he becomes, and where that takes him. The Dark Knight showed you can take a comic book property and make a serious film, and I think the studios are ready to listen to bigger ideas now.”

 

“The problem with Superman Returns was like releasing Star Wars in ’77, The Empire Strikes Back in ’80 and then waiting 28 years to release Return of the Jedi, it wasn’t relevant. I understand what Bryan Singer was trying to do, to pay homage to Richard Donner’s original vision, but I think you should pay homage by doing something completely different.”

 

“I want to start on Krypton, a thousand years ago, and end with Superman alone on Planet Earth, the last being left on the planet, as the yellow sun turns red and starts to supernova, and he loses his powers."

 

http://www.empireonline.com/news/story.asp?NID=23521

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at dette var den første Superman-nyheten som interesserte meg. Ikke bare fordi de nevner Dark Knight uten å bruke ord som dyster og mørk, men heller "serious". Problemet med filmer som Die Hard 4, Indy 4 og kanskje også Superman Returns var jo at filmene prøvde å forene det som er den moderne versjonen av en sjanger med 80-tallets måte å lage filmer på. Skal man lage en ny Superman så skal den være ny, den skal lages som man hadde laget en hvilken som helst annen film i det året, den skal ikke henge seg opp i fortiden.

Lenke til kommentar

Jeg så nettopp Zodiac. Den ga meg virkelig grøsninger. Hvertfall når jeg fant ut at det faktisk er basert på en sann historie, ikke at det bare var noe de påsto i filmen. Leser litt om denne saken nå. Er de andre filmene basert på Zodiac verdt en titt?

 

Edit: Setter på O Brother, Where Art Thou? nå.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...