Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hva er titelen på den filmen med han som kjører så utrolig langt langs veien på en John Deere gressklipper for å besøke broren sin etter mange år?

 

Skulle gjerne likt å se den filmen igjen. Den er vel også basert på en virkelig historie også.

7816131[/snapback]

 

The Straight Story.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gidder ikke finne referanse til tidligere poster (i Filmprat v1.0?), men her er detaljer om de restaurterte Jodorowsky-utgivelsene:

Boy have we got some great DVD news for you film geeks today! ABKCO Films and Anchor Bay Entertainment have just announced a pair of titles that we've been waiting for on DVD since Day One of this format... El Topo and The Holy Mountain! No kidding! Anchor Bay will release a special limited edition collector's box set, The Films of Alejandro Jodorowsky, on DVD on 5/1 (SRP $49.98). The set will contain El Topo, The Holy Mountain and Fando Y Lis on DVD, fully restored and remastered from new HD transfers in anamorphic widescreen video, with Dolby Digital 5.1 and 2.0 audio (El Topo is 125 minutes in Spanish, The Holy Mountain  is 114 minutes in English, Fando Y Lis  is 93 minutes in Spanish). The box set will also include 2 music CDs containing the soundtracks for El Topo  and The Holy Mountain, as well as a DVD of Jodorowsky's never-before-released first film, La Cravate. El Topo  and The Holy Mountain will also be available separately (SRP $24.98 each). The El Topo DVD will contain audio commentary by the director, the original theatrical trailer (with English voice-over), a 2006 on-camera interview with the director as well as an exclusive new interview, a photo gallery and original script excerpts. The Holy Mountain DVD will include audio commentary with the director, deleted scenes with commentary, the original theatrical trailer (with English voice-over), the Tarot  short with commentary, a restoration process short, restoration credits, a photo gallery and original script excerpts. Fando Y Lis will include audio commentary with the director and the La Constellation Jodorowsky  documentary. Subtitles on the discs will be available in English, French, Spanish and Brazilian Portuguese. Awesome news indeed! To which Todd adds, "Aaaahhhhhhhhhhhh!" and faints dead away in shock. This is, you see, his long awaited Holy Grail of DVD.
(fra The Digital Bits).
Lenke til kommentar
Jeg forstår ikke helt denne: http://imdb.com/title/tt0839995/

 

Filmen ble "laget" i 2006, men jeg syntes å huske at Christopher Reeve døde i 2003/4?

7825541[/snapback]

Det er Supermann II, basert på opptakene den opprinnelige regissøren gjorde.

Den ble aldri ferdigstilt slik Donner ville ha den den gangen, men en utgave ble restaurert i fjor, og den er så forskjellig fra den Supermann II som kom ut i 1980 at den regnes mer eller mindre som en egen "ny" film, derfor 2006.

Lenke til kommentar

En scene er jo prøveopptak til og med. Slikt må man se forbi, siden Donner kun ble ferdig med 80% av filmingen før han fikk fyken.

 

Donner laget 80%, fikk sparken. Lester kom inn, måtte ha 51% for å få regissørtittel og fjernet et lite lass med det som var innspilt slik at han fikk tittelen. I tillegg ble alt med Brando fjernet fordi Brando hadde kontraksfestet prosentandel, noe de ikke ville betale (grådige jævler). Nå har man samlet sammen alt som var fjernet (spesielt Brando klipp) og resultatet er en bedre film, uten mye av idiotklippene til Lester (overkomedien). Men selvfølgelig, man ser jo glatt ting når en scene er testopptak og så fikk jo aldri Donner spilt inn alt han ville. Spesielt scener med Gene Hackman som aldri ble noe av da han trakk seg i protest når Donner og Brando ble fryst ut.

 

Jeg var fornøyd, 2'eren ble hakket bedre. Men den er nok mer for de spesielt interesserte. Men alvorlig talt, dette er Superman II med Marlon Brando. Det alene gjør den bedre. Scenen hvor Reeve og Brando ryker i tottene på hverandre (far/sønn krangel) gjør spesielt filmen severdig.

 

Min omtale om filmen

 

Merk at jeg er hjernevasket Reeve fan og intet fornuft er å spore om man ikke er min likesinnede ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...