Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Fy fasan som jeg gleder meg! :D

 

Er det for noe? Oppfølger til [Rec]?

 

Så The Great Escape i går. Det er faktisk lenge siden jeg hadde så mye nerver sist. Under hele rømmingen satt jeg med en stor klump i halsen. Jeg ble faktisk ganske glad i karakterene også. Til og med noen av de tyske. Selv om den er nesten tre timer, følte jeg ikke at den var spesielt lang.

 

Skal nå se Alien Ressurection. Må jo se siste del av quadrilogien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsker Donnie Darko - som nevnt er det favorittfilmen min - men jeg skal ikke påstå at jeg har doktorgrad i analysering av den.

 

Jeg har diskutert den opp og ned, lest en del ting og tang her og der, men jeg skal være ærlig og innrømme at jeg aldri har prøvd - eller har hatt lyst til - å lese hele FAQs angående handlingen. Det er nok mange detaljer jeg ikke har merket enda, selv etter et par milliarder visninger, men jeg trenger ikke vite andres meninger. Jeg liker fimen godt nok fra før av.

 

Det eneste som egentlig kommer til å skje når jeg leser en FAQ eller faktaliste, er at jeg ødelegger potensielle overraskelser under senere visninger. Kanskje jeg oppdager noe på egen hånd, og da tror jeg nok jeg får en varm følelse nedentil.

 

Man kan alltid spille gjennom et vanskelig spill med en walkthrough, men det blir aldri det samme som å fullføre det på egen hånd.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Jeg elsker Donnie Darko - som nevnt er det favorittfilmen min - men jeg skal ikke påstå at jeg har doktorgrad i analysering av den.

 

Jeg har diskutert den opp og ned, lest en del ting og tang her og der, men jeg skal være ærlig og innrømme at jeg aldri har prøvd - eller har hatt lyst til - å lese hele FAQs angående handlingen. Det er nok mange detaljer jeg ikke har merket enda, selv etter et par milliarder visninger, men jeg trenger ikke vite andres meninger. Jeg liker fimen godt nok fra før av.

 

Det eneste som egentlig kommer til å skje når jeg leser en FAQ eller faktaliste, er at jeg ødelegger potensielle overraskelser under senere visninger. Kanskje jeg oppdager noe på egen hånd, og da tror jeg nok jeg får en varm følelse nedentil.

 

Man kan alltid spille gjennom et vanskelig spill med en walkthrough, men det blir aldri det samme som å fullføre det på egen hånd.

Er forøvrig enig, personlig liker jeg godt å lese andre sine teorier også, men jeg har som regel mine egne teorier på det meste. Inkludert DD, som også er min favoritt film :)

Lenke til kommentar

Hvordan stiller folket seg til Donnie Darkos oppfølger S. Darko?

Jeg er veldig skeptisk, men er også litt optimistisk!

 

Plot:

 

 

S. Darko takes place in the summer of 1995, seven years after the original film. It follows Donnie Darko's younger sister, Samantha (Daveigh Chase), who, in the wake of his death, has found herself at age 17 with a broken family, mired in feelings of insignificance. She and her best friend Corey (Evigan) set off on a road trip to Hollywood in a bid to 'make it big', but their journey is cut short when their car breaks down unexpectedly, leaving them stranded in a small desert town. When a meteorite happens to crash-land nearby, Samantha is plagued by bizarre visions telling of the universe's end and it appears that their breakdown was part of some grander plan. When she finds out she was actually adopted by the Darkos, and that she is in no way related to Donnie, she must face her own demons and, in doing so, save the world and herself

 

Lenke til kommentar
Er i gothic og klassisk skrekkfilm humør. Helst av den litt nyere sorten. Bare fyr løs, you know Dracula and such.

Litt sånn Cradle, bare i filmformat kanskje. Filmer som Van Helsing eller spillet Castlevania er jo også genialt.

 

Sjekk ut Underworld-filmene. Eller blir de kanskje litt for moderne?

 

Edit: Alien Resurection levde ikke akkurat opp til de tre foregående.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Er i gothic og klassisk skrekkfilm humør. Helst av den litt nyere sorten. Bare fyr løs, you know Dracula and such.

Litt sånn Cradle, bare i filmformat kanskje. Filmer som Van Helsing eller spillet Castlevania er jo også genialt.

 

Sjekk ut Underworld-filmene. Eller blir de kanskje litt for moderne?

 

Edit: Alien Resurection levde ikke akkurat opp til de tre foregående.

Etter og ha sett 30 Days of Night(som jeg foresten syntes var middelmådig) då tror jeg det hadde vært bra. Har sett Evolution, så jeg får skaffe meg begge to og ta meg en kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...