Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått rota meg til å se Donnie Darko. Trodde den skulle være dårligere. Den har vært så hypet av så mange at jeg regnet med å bli skuffet. Faktisk så var den ganske bra. Sikkert mange dype meninger jeg gikk glipp av, men det får jeg se ved en annen gjennomgang.

Lenke til kommentar
Da har jeg endelig fått rota meg til å se Donnie Darko. Trodde den skulle være dårligere. Den har vært så hypet av så mange at jeg regnet med å bli skuffet. Faktisk så var den ganske bra. Sikkert mange dype meninger jeg gikk glipp av, men det får jeg se ved en annen gjennomgang.

Som oftest ser jeg den bare som en ren kjærlighetshistorie. Iaf når jeg ser den med dama. :)

Lenke til kommentar

Som oftest ser jeg den bare som en ren kjærlighetshistorie. Iaf når jeg ser den med dama. :)

Siden det er favorittfilmen din og sånn.. Kunne du forklart meg greia rundt Grandma Death ?

Lenke til kommentar

DD er en av de mest innviklede filmene jeg har sett. Anbefaler folk å lese Donnie Darko FAQ: Explanation of What, How, and Why. Mye avhenger av om du har sett kinoversjonen eller directors cut, da.

Hele filmen er basert rundt The Philosophy of Time Travel, skrevet av Roberta Sparrow aka. Grandma Death. I DC-versjonen blir vi servert direkte sitater og lignende fra boken, så da er det lettere å følge med.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett se7en må jeg si at jeg savna enda litt mer banalitet.

The Boogieman vant jo.. ja på en måte, men fortsatt. Vil si det hadde vert hakket bedre om han hadde en mate oppi åsene på slutten der som knerta Morgan Freeman og Brad Pitt :devil: Liker filmer hvor badguy en vinner, men de finnes det ikke så mange av siden folk flest vil se at de"snille" vinner til slutt :cry:

Så kan noen anbefale en like kald film som se7en? .... ( og hvis bad guyen vinner er det bare et pluss :w00t: )

Lenke til kommentar
DD er en av de mest innviklede filmene jeg har sett. Anbefaler folk å lese Donnie Darko FAQ: Explanation of What, How, and Why. Mye avhenger av om du har sett kinoversjonen eller directors cut, da.

Hele filmen er basert rundt The Philosophy of Time Travel, skrevet av Roberta Sparrow aka. Grandma Death. I DC-versjonen blir vi servert direkte sitater og lignende fra boken, så da er det lettere å følge med.

Leser ikke slike FAQ's før første gjennomgang. Det sparer jeg til andre gjennomkjøring. Var forresten kinoversjonen jeg så tror jeg.

Men den skal definitivt leses før neste gang jeg skal se den.

Første gang så bare nyter jeg filmene uten å tenke på alt som ligger bak.

Lenke til kommentar

The Boogieman vant jo.. ja på en måte, men fortsatt. Vil si det hadde vert hakket bedre om han hadde en mate oppi åsene på slutten der som knerta Morgan Freeman og Brad Pitt :devil: Liker filmer hvor badguy en vinner, men de finnes det ikke så mange av siden folk flest vil se at de"snille" vinner til slutt :cry:

Så kan noen anbefale en like kald film som se7en? .... ( og hvis bad guyen vinner er det bare et pluss :w00t: )

Gone Baby Gone. Jeg så den nettopp, og skrev en liten anmeldelse av den her (uten spoilers).

Den er langt ifra like makaber som Se7en, og kan sammenlignes mer med Mystic River, men den er fortsatt en down-and-dirty thriller om menneskets ondskap - og alt det tullet der. Veldig bra film, og jeg tviler på at du vil bli skuffet. Jeg skal ikke røpe noe om slutten, men... vel, bare se den. :)

Lenke til kommentar

Nei, nei, for da ville jo ikke planen bli komplett og perfekt utført, og slutten ville blitt langt svakere. John Doe vant på best mulig måte.

Edit: Du kan jo sjekke Coen-brødrenes første film, Blood Simple. Mørk og spennende thriller. Gone Baby Gone støttes også, slutten er veldig effektiv.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Zodiac faller vel inn i samme kategori

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Silence of the lambs også. Ikke fan av Zodiac egentlig, men var i 'feil* mood når jeg så den filmen,så kanskje det er på tide med en ny visning.

Gone baby gone er et godt stykke film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...