CypheroN Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 @magnusbe: Takker, skriver det opp. Du som har Lenin som avatar er jo nøydd til å sjå filmen ;-) Lenke til kommentar
Badering Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Badering: Jeg fant den faktisk til salg på dvd. Se her Nå tenkte jeg ikke på uoffisielle bootlegs da ^__^ Det er vel desverre bare en VHS-rip, men greit å ha det på et tilgjengelig format når alt kommer til alt. Det filmen kunne trengt var en restaurert utgave. Go Criterion, go! Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Argh! Jeg sitter helt fast. Innbiller meg at quoten: " And you will know my name is the law! " er ifra The Warriors, men finner ikke noen fasit noe sted. Det er fra Pulp Fiction. Fullt sitat: Jules: The path of the righteous man is beset on all sides by the iniquities of the selfish and the tyranny of evil men. Blessed is he, who in the name of charity and good will, shepherds the weak through the valley of darkness, for he is truly his brother's keeper and the finder of lost children. And I will strike down upon thee with great vengeance and furious anger those who would attempt to poison and destroy my brothers. And you will know my name is the Lord when I lay my vengeance upon thee. Nå er vel dette et sitat fra bibelen, så det behøver ikke være Pulp som han søker. Fun fact: Dette sitatet er ikke fra bibelen, men fra en Sonny Chiba film. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Mens et kjapt google-søk viser at det faktisk kommer fra bibelen, Ezekiel 25:17. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Faktisk kun delvis riktig: 11 And I will execute judgments upon Moab; and they shall know that I am the LORD.12 Thus saith the Lord GOD; Because that Edom hath dealt against the house of Judah by taking vengeance, and hath greatly offended, and revenged himself upon them; 13 Therefore thus saith the Lord GOD; I will also stretch out mine hand upon Edom, and will cut off man and beast from it; and I will make it desolate from Teman; and they of Dedan shall fall by the sword. 14 And I will lay my vengeance upon Edom by the hand of my people Israel: and they shall do in Edom according to mine anger and according to my fury; and they shall know my vengeance, saith the Lord GOD. 15 Thus saith the Lord GOD; Because the Philistines have dealt by revenge, and have taken vengeance with a despiteful heart, to destroy it for the old hatred; 16 Therefore thus saith the Lord GOD; Behold, I will stretch out mine hand upon the Philistines, and I will cut off the Cherethims, and destroy the remnant of the sea coast. 17 And I will execute great vengeance upon them with furious rebukes; and they shall know that I am the LORD, when I shall lay my vengeance upon them. Dette er King James, så det kan være omformulert, men det ser kun ut til at vers 17 er det som stemmer med sitatet fra Pulp Fiction. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Sammy Jackson sier jo i filmen at det er fra Ezekiel 25:17 da. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Sonny Chiba sin film Karate Kiba (1976) åpner med opplesning av en modifisert versjon av Ezekiel 25:17. Pulp Fiction har tatt den versjonen og forrandret enda litt mer på den. Så Tarantino tok det fra Karate Kiba som igjen tok det fra bibelen. Her er åpningsklippet: Se filmen hos Youtube Endret 24. oktober 2008 av Venerable Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Nå er jo bibelen blitt modifisert og fornyet gjennom generasjoner, da. For å bedre matche språket i tiden. Men filmsitatet har sikkert plukka litt her og der og lagt til litt mere. Har bare sett Street Fighter-serien til Chiba. Hva mere bør jeg sjekke ut? Digger fyren, men det irriterer meg at det alltid er sånne super annoying bikarakterer som jenta som fotfølger Chiba overalt og er super irriterende i Street Fighter. Vet han har små biroller i nyere filmer, men vil se filmer der han er hovedrollen. Veit det er en genre-greie å ha med slitsomme "komiske" bikarakterer men det får være grenser. Endret 24. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Sonny Chiba sin film Karate Kiba (1976) åpner med opplesning av en modifisert versjon av Ezekiel 25:17. Pulp Fiction har tatt den versjonen og forrandret enda litt mer på den. Så Tarantino tok det fra Karate Kiba som igjen tok det fra bibelen. Jo mer man vet. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Har bare sett Street Fighter-serien til Chiba. Hva mere bør jeg sjekke ut? Digger fyren, men det irriterer meg at det alltid er sånne super annoying bikarakterer som jenta som fotfølger Chiba overalt og er super irriterende i Street Fighter.Vet han har små biroller i nyere filmer, men vil se filmer der han er hovedrollen. -Shogun's Ninja (1980) -Shogun Samurai (1978) -Shogun's Shadow (1987) Titteloversettere til Chiba filmer er svært kreative. Endret 24. oktober 2008 av Venerable Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Oj, Shogun's Ninja må jeg hvertfall se. Både Hiroyuki Sanada og Chiba i samme film!! Endret 24. oktober 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 24. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2008 Noen som har sett Eagle Eye? Hadde/har visstnok premiere i kveld. Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 har sett flere trailere, men desverre fikk jeg ikke sett den på kino Lenke til kommentar
Olum Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Du har sjansen til å se den på kino da. Det var premiere i går. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 http://www.youtube.com/watch?v=zT6QKZTtDtc...feature=related 25.10.78 kom Myers hjem......lenge leve legenden om Halloween ! Loomis : I met him, fifteen years ago. I was told there was nothing left. No reason, no conscience, no understanding; even the most rudimentary sense of life or death, good or evil, right or wrong. I met this six-year-old child, with this blank, pale, emotionless face and, the blackest eyes... the *devil's* eyes. I spent eight years trying to reach him, and then another seven trying to keep him locked up because I realized what was living behind that boy's eyes was purely and simply... *evil* ! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Donnie Darko - Oppfølger? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Leste om den for noen måneder siden, virker som en solid Butterfly Effect 2. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Gammelt nytt. Stiller meg skeptisk til den, da verken Kelly eller Gyllenhaal har noe med den å gjøre. Artig at de bruker den samme skuespilleren til å spille Samantha, men denne har jeg ellers ingen forventninger til (DD er favorittfilmen min). Leste om den for noen måneder siden, virker som en solid Butterfly Effect 2. Tenkte noe ganske likt selv da den først ble annonsert. I det minste klarte de å unngå å kalle den "Donnie Darko 2" da... Endret 25. oktober 2008 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 Or did they... Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 25. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Hva skjer med forumet, eller er det bare meg som får sånn "Innlegg i emnet" og masse rart nedover? Endret 25. oktober 2008 av BadSmile Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå