Olum Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Skjønte ikke det jeg De hadde uansett ikke fargetrilogien inne. Jeg lånte heller Apocalypto, The Deer Hunter og The Big Lebowski. Har ikke sett noen av de fra før. Edit: Jeg gikk over 1001 Movies You Must See Before You Die. Har bare sett 8% av filmene, men det ser jeg på som veldig positivt. Da har jeg mye å glede meg til. Endret 23. oktober 2008 av Olum Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Noen som tenker seg på La Den Rette Komme Inn imorgen, eller som allerede har sett den? Nå har jeg ventet på denne en god stund, også er det ingen som vil bli med å se den Denne stikker jeg på aleine om jeg må! Hjelper lite på mine forventninger å våkne til knallanmeldelser i samtlige tabloider i dag også. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Edit: Jeg gikk over 1001 Movies You Must See Before You Die. Har bare sett 8% av filmene, men det ser jeg på som veldig positivt. Da har jeg mye å glede meg til. Det er sikkert ganske mangen av disse filmene som ikke en gang eier underholdninsverdi - de har bare spilt en viktig rolle for filmenes utvikling. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Edit: Jeg gikk over 1001 Movies You Must See Before You Die. Har bare sett 8% av filmene, men det ser jeg på som veldig positivt. Da har jeg mye å glede meg til. Det er sikkert ganske mangen av disse filmene som ikke en gang eier underholdninsverdi - de har bare spilt en viktig rolle for filmenes utvikling. Stemmer det. I tillegg er listen alt for stor til at man kan noen som helst form for oversikt. Den er også alt for stor til at i noen form greier å få en måloppnåelse ved å følge den. Man må jo se ti filmer bare for å gå opp et prosentpoeng. Det samme gjelder forøvrig også TSPDYs liste. Det beste er å følge mange lister hvor man allerede har sett en god del. Da har man følelsen av at majoriteten av "jobben" er allerede gjort. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har aldri fulgt noen lister slavisk. Jeg ser de filmene jeg blir tipset om, syns ser interessante ut osv.. I starten av min "mer enn vanlig filminteressert"-karriere var det toppen av IMDB 250 som skulle sees, men selv da hoppet jeg over de jeg ikke syntes så interessante ut. Jeg får mange tips fra dette forumet og andre nettforum. Prøvde å se The Rules of The Game, som ligger som nr 3 på TSPDT sin liste. Det var første filmen jeg skrudde av på leenge. Så gammel film blir rett og slett litt for gammelt for min smak. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Prøvde å se The Rules of The Game, som ligger som nr 3 på TSPDT sin liste. Det var første filmen jeg skrudde av på leenge. Så gammel film blir rett og slett litt for gammelt for min smak. Hva? Jeg skal være den første som innrømmer at filmens kritikk er passe utdatert, men det endrer da på ingen måte hvor underholdende filmen er. Det er jo en klassisk innviklings komedie (tragedie?) som uten kritikken er seg selv høyst severdig. Når jeg tenker litt etter kan den vel ansees som litt treg i begynnelsen, men den tar seg kraftig opp. Uten slutten er den faktisk ganske lite verdt. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Skjønte ikke det jeg De hadde uansett ikke fargetrilogien inne. Jeg lånte heller Apocalypto, The Deer Hunter og The Big Lebowski. Har ikke sett noen av de fra før. Edit: Jeg gikk over 1001 Movies You Must See Before You Die. Har bare sett 8% av filmene, men det ser jeg på som veldig positivt. Da har jeg mye å glede meg til. The Deer Hunter er virkelig noe å se fram til, et virkelig mesterverk. og den 1001-boka er full av spoilere har jeg merka. Liker å lese om filmene etter jeg har sett dem. Ikke les om Deer Hunter i den boka, f.eks. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har aldri fulgt noen lister slavisk. Jeg ser de filmene jeg blir tipset om, syns ser interessante ut osv.. I starten av min "mer enn vanlig filminteressert"-karriere var det toppen av IMDB 250 som skulle sees, men selv da hoppet jeg over de jeg ikke syntes så interessante ut. Jeg får mange tips fra dette forumet og andre nettforum. Prøvde å se The Rules of The Game, som ligger som nr 3 på TSPDT sin liste. Det var første filmen jeg skrudde av på leenge. Så gammel film blir rett og slett litt for gammelt for min smak. Slike lister er dog ganske nyttige for å få forslag til filmer. Jeg ble ordentlig interessert i film for drøyt et år siden, og tenkte på all film jeg hadde gått glipp av. Da er det ganske greit å få en oversikt over filmer som faktisk er verdt å se. Jeg innrømmer at jeg prøver å se filmer som står på imdb top 250, oscar-vinnere, filmer fra AFI sine lister osv. Hvis man ser i signaturene til folk her på filmdelen av forumet, ser man jo at veldig mange av brukerne har twofifty-lister. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Apropos alt listepratet deres - om noen ønsker å utvide sin kjennskap til samuraifilmsjangeren, har jeg laget en liten liste over mine favoritter her. Enjoy! Endret 23. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Dette tror jeg kommer til å bli en fin kinohelg. Har planer om å ta meg en tur nedover til sentrum for å se følgende filmer; Burn after reading Låt den rätte komma in Fritt Vilt II High School Musical 3: Senior Year Lenke til kommentar
Montag Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Dette tror jeg kommer til å bli en fin kinohelg. Har planer om å ta meg en tur nedover til sentrum for å se følgende filmer; Burn after reading Låt den rätte komma in Fritt Vilt II High School Musical 3: Senior Year Hehe, du sparer det aller beste til sist. Go' kinohelg! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Noen laster må man alltids ha. Jeg har sluttet med snus etter 7 lange år og da må jeg få lov til å kose meg med Zac Efron sånn på si'. Dersom jeg får tid så stikker jeg innom filmklubben på søndagen og får med meg The Italian Job (Peter Collinson-versjonen) og Death Race 2000. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Dette tror jeg kommer til å bli en fin kinohelg. Har planer om å ta meg en tur nedover til sentrum for å se følgende filmer; Burn after reading Låt den rätte komma in Fritt Vilt II High School Musical 3: Senior Year Har ikke du noen klassikere å bruke tia på? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Noen laster må man alltids ha. Jeg har sluttet med snus etter 7 lange år og da må jeg få lov til å kose meg med Zac Efron sånn på si'. Og sammenhengen mellom de to er? Jeg liker (gode) musikaler ganske godt selv, men kan på ingen måte forstå apellen til HSM (Noe som resulterte i to vidt forskjellige anmeldelser av filmene sist helg). Dersom jeg får tid så stikker jeg innom filmklubben på søndagen og får med meg The Italian Job (Peter Collinson-versjonen) og Death Race 2000. Btw. Avataren din på diskuterfilm? Selvportrett? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har ikke du noen klassikere å bruke tia på? Hvorfor ikke se det man vil se, fremfor "klassikerne"? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Han henviser nok til denne tråden og mangelen på aktivitet. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 What, stemmer det. My bad Ikke helt våken, gitt. Men søndag blir det Italian Jobb/Death Race fo' sho! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Har ikke du noen klassikere å bruke tia på? Det hadde jeg faktisk nesten helt glemt. Så en berømt Hong Kong-film for en liten stund siden. Skal se om jeg får skrevet ned noen fraser i løpet av morgendagen. Btw. Avataren din på diskuterfilm? Selvportrett? Haha. Ikke akkurat: Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Classic. Men det ligner jo unektelig ganske mye? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå