tjalla Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Setter utvilsomt ting på spissen, Dotten. Die Hard: Dette er et manus uten like. En ny actionsjanger oppstår med denne filmen og får absolutt etterdønninger på 90-tallet spesielt. Det at handlingen tar sted på et lite areal, er det som gjør Die Hard til den filmen den er, og som ble etterapet i et tiår etterpå. Det er ingen automatikk at regissøren gjorde en sinnsyk god jobb med filmen, eller er at vedkommende er en god regissør fordi filmen lykkes. Hans videre karierre er jo ikke akkurat voldsomt mye å skryte av, eller var de bare preget av dårlig manus? Hitchcock arbeidet med manusforfattere ned til hver siste flis (selv om han ikke står kreditert på imdb f.eks), men det er ikke det som gjorde han stor. Det var hans visuelle stil og hvordan han endret thrillersjangeren og det stemplet han fikk på 50-tallet som en auteur - en artist som hadde et særpreg ved seg. Endret 19. oktober 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 11.10.68 Olsenbanden 40 år ! Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Bay er flink han, men han overgår ikke for alt i verden Cameron. For en fyr. Både auteur og regelrett multitalentfullt geni. Endret 19. oktober 2008 av athorb Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ahh! Hvilken herlig film Armageddon var! Dette er Bay på sitt aller aller beste. Jeg har nesten ikke ord. Lar karakteren tale for seg. 9/10 Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 11.10.68 Olsenbanden 40 år ! "Wohoo!" ? Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ahh! Hvilken herlig film Armageddon var! Dette er Bay på sitt aller aller beste. Jeg har nesten ikke ord. Lar karakteren tale for seg. 9/10 Agreed. Fantastisk film! Skriker nesten hver gang.. Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Var det noen som fikk med seg "To Kill a Mockingbird" på NRK2 i dag da? Ble ett kjærkomment gjensyn for min del. Det er mange år siden jeg så den sist, og den er fortsatt en meget bra film... faktisk bedre enn jeg husket den! Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Ahh! Hvilken herlig film Armageddon var! Dette er Bay på sitt aller aller beste. Jeg har nesten ikke ord. Lar karakteren tale for seg. 9/10 Agreed. Fantastisk film! Skriker nesten hver gang.. Ja. Det var faktisk noe som overrasket meg. Hadde aldri trodd det, men Bay klarte faktisk å engasjere meg følelsesmessig. Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Omg, skulle sjekke hva jeg hadde rata Armageddon til. 5/10! Verste jeg har sett på mange uker, måtte ta meg selv kraftig i nakken der. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg syntes Armegeddon er en av de beste filmene jeg har sett. Noen her har snakket om the rock? tror jeg skal ta en titt på den:P Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen anbefale en kunstfilm eller to?? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Kan noen anbefale en kunstfilm eller to?? Hva legger du i uttrykket "kunstfilm"? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Film som er kunst, ikke om kunst Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Sweeney todd er kunst. LOTR er kunst. Snatch er kunst. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Greit, jeg forklarte meg litt dårlig. An art film (also called an “art cinema”, “art movie”, or in the U.S., an "independent film" or “art house film”) is a typically serious, noncommercial, independently made film that is aimed at a niche audience, rather than a mass audience Gjerne noe mindfuck lignende David Lynch eller noe estetisk for øre og øye Endret 19. oktober 2008 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Greit, jeg forklarte meg litt dårlig. An art film (also called an “art cinema”, “art movie”, or in the U.S., an "independent film" or “art house film”) is a typically serious, noncommercial, independently made film that is aimed at a niche audience, rather than a mass audience Gjerne noe mindfuck lignende David Lynch eller noe estetisk for øre og øye Prøv Pi (1998), av Darren Arnofsky. Så den i aften og vil si at det var en bra kunstfilm. edit: Forøvrig kan jo alle filmene hans anbefales om man liker litt disturbing/mindfuck/uforståelig-film. Endret 19. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Selv om The Fountain er en lidelse av dimensjoner. Sjekk ut Kieslowski's farge-trilogi. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Syns ikke du forklarte deg dårlig. Jeg forstod i hvert fall hva du mente med en gang. Min favoritt innenfor den typen film er Mind Game (2004) Trailer: Lenke til kommentar
CCola Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 Omg, skulle sjekke hva jeg hadde rata Armageddon til. 5/10! Verste jeg har sett på mange uker, måtte ta meg selv kraftig i nakken der. Og hva rata du den til etter? Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 19. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 19. oktober 2008 En snill 8/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå