Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brett Rattner skal regissere Conan og He-Man er skrinlagt av WB. Synd, skulle gjerne sett filmatisering av en av 80-tallets kuleste tv-serier (og da ser jeg bort fra den forferdelige filmen som kom for et par tiår siden).

Også overraskende at en kar som stort sett er kjent for å regissere (gode) adapsjoner av Shakespeare vil regissere Marvels Thor-film (Kenneth Branagh). "Out of the leftfield" det valget der.

Så selv uten He-Man så blir det et par muskuløse helter som vil erobre filmlerretene de neste par årene. Crom være med oss alle.

Lenke til kommentar
Spesielt blir det værtfall! Sims er jo et spill hvor man tar helt egne valg og bygger en familie, får jobb, og dør. Spennende film? De må værtfall finne på mye rart for å få det spennende.

Snakker vi Visitor Q-familie?? Hadde vært morsomt å se...

Lenke til kommentar
Stereokrigsfilm?

Tror han mener stereotypisk. Slagene er da rimelig typisk men den har et veldig langsomt og poetisk tempo ellers. At du ikke likte den er greit forsåvidt, men å si at den ikke skiller seg ut - da har du ikke sett mye krigsfilm.

Jeg synes ikke den skilte seg veldig ut, nei. Det var den typiske sinte generalen som kjefter på en offiser fordi han ikke vil følge ordre om å kaste seg ut i et angrep som vil føre til selvmord. Japanerne var dumme jævler som likte å skrike dritt om Roosevelt til amerikanerne. Den inneholdt vel egentlig alle klisjèene som en krigsfilm har.

Så nettopp dagens andre krigsfilm, Tora! Tora! Tora!. Den likte jeg meget godt. Mye bedre enn den dritten Pearl Harbor, som forøvrig har direkte stjelt flere ac scenene fra denne filmen. At det er japanere som har regissert de japanske sekvensene i filmen gjør den bare enda mer nyansert.

Edit: @tjalla. Jeg skjønte at filmen prøvde å ha et langsomt og poetisk tempo. Det funket skikkelig dårlig. Det virket som de prøvde å dytte inn litt poesi og noen vakre scener for å få et større publikum, noe de ikke fikk til.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Stereokrigsfilm?

Tror han mener stereotypisk. Slagene er da rimelig typisk men den har et veldig langsomt og poetisk tempo ellers. At du ikke likte den er greit forsåvidt, men å si at den ikke skiller seg ut - da har du ikke sett mye krigsfilm.

Jeg synes ikke den skilte seg veldig ut, nei. Det var den typiske sinte generalen som kjefter på en offiser fordi han ikke vil følge ordre om å kaste seg ut i et angrep som vil føre til selvmord. Japanerne var dumme jævler som likte å skrike dritt om Roosevelt til amerikanerne. Den inneholdt vel egentlig alle klisjèene som en krigsfilm har.

Så nettopp dagens andre krigsfilm, Tora! Tora! Tora!. Den likte jeg meget godt. Mye bedre enn den dritten Pearl Harbor, som forøvrig har direkte stjelt flere ac scenene fra denne filmen. At det er japanere som har regissert de japanske sekvensene i filmen gjør den bare enda mer nyansert.

Edit: @tjalla. Jeg skjønte at filmen prøvde å ha et langsomt og poetisk tempo. Det funket skikkelig dårlig. Det virket som de prøvde å dytte inn litt poesi og noen vakre scener for å få et større publikum, noe de ikke fikk til.

Ser ingen automatikk at det skal være så mye mer nyansert fordi det er japser som har lagd de scenene. Tror det heller er det faktumet om at det var en amerikansk-japansk produksjon og at man derfor "måtte" lage den nøytral. Men enig, en langt bedre film enn PH.

Skulle man fått flest mulig publikummere hadde man droppet de "poetiske scenene". Your average Joe liker ikke slikt veitu ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...