Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

En god film, men grundig slått av Apocalypto hittil i år.

7806731[/snapback]

Nei, nå får du jammen meg gi deg. Apocalypto var kul den, men den er ikke i nærheten av Pans Labyrint, som er en av de beste filmene siden årtusenskiftet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller at det er du som har hengt for mye med de polske arbeiderne som kom på vorspielet ditt. Pans Labyrint er et filmatisk mesterverk og Ivana Baquero fortjener en Oscar-statuett for hennes innsats som Ofelia (Sergi López er ikke dårligere han heller. Kaptein Vidal er en av de jævligste antagonistene jeg noensinne har sett).

Lenke til kommentar
Vet dere om noen bra filmer med motorsykler? De slipper å være brae, men vis de har motorsykler? :p Litt hekta skjønner dere...

7808811[/snapback]

Dette kan jo være en for deg og treffer med begge kriteriene dine også, den har motorsykler og den er ikke bra ;)

Torque

Eller så har du jo den gamle klassikeren: Easy Rider

Lenke til kommentar
Ja, det var en god prank av deg, å invitere studentkameratene dine :p

Jeg syns Pans Labyrint var forholdsvis bra, nok til karakter 5, men av en eller annen grunn nådde ikke magien helt opp. Apocalypto leverte magien litt bedre, syns jeg ;)

7808706[/snapback]

Så også pans Labyrint. Jeg synes den inneholt alt som holt til en femmer. filmen var mellomgod underholdning. Ganske ekkelt noen ganger. så ekkelt at jeg måtte le :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Heisann! Det er snart på tide å legge inn studiesøknader, og jeg har sett en del på Filmvitenskapslinja til NTNU. Jeg har derimot litt problemer med å finne hva slags karakterer som kreves for å komme inn. Er det noen som vet hvor høyt inntakskravet var i fjor?

Hvis noen vil komme med en utredelse om selve studiet hadde det vært knall det óg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Heisann! Det er snart på tide å legge inn studiesøknader, og jeg har sett en del på Filmvitenskapslinja til NTNU. Jeg har derimot litt problemer med å finne hva slags karakterer som kreves for å komme inn. Er det noen som vet hvor høyt inntakskravet var i fjor?

Hvis noen vil komme med en utredelse om selve studiet hadde det vært knall det óg. :)

7809191[/snapback]

Poengsummen i 2005 var litt over 50 på ordinær tror jeg. Vet ikke hva det var i fjor. Jeg søker der i år, håper jeg kommer inn. Cun på forumet går der, så han kan sikkert si hva det går ut på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Poengsummen i 2005 var litt over 50 på ordinær tror jeg. Vet ikke hva det var i fjor. Jeg søker der i år, håper jeg kommer inn. Cun på forumet går der, så han kan sikkert si hva det går ut på.

7809247[/snapback]

Hmm, da burde jeg ha en sjanse. Var litt stressa en stund, ettersom en jeg kjenner påsto at det var medisinstudietilstander når det gjaldt å komme inn. Kanskje ikke planene mine ikke går i vasken alikevel. Jeg skal en tur innom hæren før jeg søker, men slik jeg har forstått det er det lurt å legge inn søknader uansett med tanke på at ikke alle blir innkalt nå om dagen.

Lenke til kommentar

Hehe, du hadde ikke gjort hva som helst for å kunne ta studiet hvis du ikke gidder å flytte engang :p

Det er et interessant studie. Vi lærer filmhistorie, filmteori, om økonomiske funksjoner, hvordan filmer er bygd opp osv. Høres ut som et passende studie for mange her inne ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har følelsen av at det kommer til å bli utrolig mange gode vorspiel (les: Uwe Boll Extravaganza) neste år.

7809258[/snapback]

:w00t:

Hmm, da burde jeg ha en sjanse. Var litt stressa en stund, ettersom en jeg kjenner påsto at det var medisinstudietilstander når det gjaldt å komme inn. Kanskje ikke planene mine ikke går i vasken alikevel. Jeg skal en tur innom hæren før jeg søker, men slik jeg har forstått det er det lurt å legge inn søknader uansett med tanke på at ikke alle blir innkalt nå om dagen.

7809312[/snapback]

Søker du og kommer inn, men må avtjene verneplikten, er du garantert plass neste år. Søker du og ikke kommer inn gir gjennomført verneplikt deg 3 ekstrapoeng i tillegg til at du får 2 for alderen, og da er plutselig poengsummen din 5 poeng høyere.

Jeg angrer egentlig litt på at jeg meldte meg opp til eksamen og betaler 5500,- for internettundervisning ettersom jeg nesten er garantert å komme inn. Jaja, kan aldri få for høyt snitt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lars, har du drukket for mye hjemmebrent igjen nå? Syns Pans Labyrint er en smule oppskrytt, men for all del, vi snakker ikke en ny The Departed her ;)

7808543[/snapback]

Huh? Synes du The Departed er oppskrytt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Om jeg gjør! En av de mest oppskrytte filmene i det siste. Nesten alle lovpriser den, noe jeg ikke forstår i det hele tatt.

7809811[/snapback]

Jeg må få sett Apocalypto sånn at jeg har noe å slå tilbake med.

Lenke til kommentar

Du liker faktisk The Departed? Neida, hver sin smak. Jeg stiller meg bare uforstående til den massive lovprisningen rundt omkring. Det blir oppriktig synd hvis Scorsese vinner regiprisen for akkurat denne filmen :(

Goodfellas >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> The Departed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...