Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du se en film der et psykisk eller fysisk problem er en hindring for en av karakterene er det One Flew Over the Cuckoo's Nest du skal se. Rain Man også.

 

Har noen sett Gomorra enda? Jeg har planer om å se den førstkommende uke. Ut i fra anmeldelsene virker det som en virkelighetstro og rå film, en utilslørt og ikke alt for pompøs tolkning av Napolis mafiaverden. Jeg håper i alle fall på en ultrarealistisk voldsskildring basert på Roberto Savianos bok om Camorraen. Det er kanskje på tide med et friskt pust i filmer som omhandler organisert kriminalitet.

 

Denne kommer til å toppe Righteous Kill uten problemer.

Lenke til kommentar
Har noen sett Gomorra enda? Jeg har planer om å se den førstkommende uke. Ut i fra anmeldelsene virker det som en virkelighetstro og rå film, en utilslørt og ikke alt for pompøs tolkning av Napolis mafiaverden. Jeg håper i alle fall på en ultrarealistisk voldsskildring basert på Roberto Savianos bok om Camorraen. Det er kanskje på tide med et friskt pust i filmer som omhandler organisert kriminalitet.

Så den i går og den var god. Den har en kald og kynisk stil, samt en tematisk sammenheng foran en kausal. Ikke fortvil om du ikke kommer inn under huden til rollefigurene, for det er veltilsiktet. Verden er kjølig og brutal, og camorraen vet å utnytte dette til det fulleste. Ikke mange dresser og familiemiddagsselskaper der i gården, nei.

Lenke til kommentar
HAHA, gud bedre. Superman IV, en av tidenes dårligste filmer, har faktisk deleted scene. Verste jeg har sett i år, men gud som jeg ler. :wee:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Tud-fHSFbz0

 

"Father!"

 

Stakkars Gene Hackman.

 

:wee:

 

Ser kanskje ut som om det beste fra Superman Returns får lov til å komme tilbake:

 

In fact, he told me that “Last week Brandon Routh has come around the offices in New York and Los Angeles as of late to talk about Superman and what we want to do”……blah blah blah!

 

Så da blir det jo ikke alt for dumt med en re-boot, hele intervjuet her.

Lenke til kommentar

Skrev om det tidligere i denne tråden. En re-boot, men man beholder Brandon Routh (de andre er long gone). Forvirrende. Om det da ikke bare er mistolking av sitater.

 

Men måtte blitt Brandon, evt. en ukjent. Kommer ikke før 2012, så blir lang ventetid. Men har visst en liten scene i den kommende Green Lantern-filmen (tentativt 2010).

 

Men først må Nolan signere for ny Batman-film. De legger opp hele løpet avhengig av hva han sier. Det kaller jeg balletak :)

Lenke til kommentar

Semi-dverger som Supermann, flott ide ;)

 

Supermann må være en ukjent. Dette skal ikke være "Se, *sett inn skuespillernavn* kan fly!

 

Donner skjønte det i 78 ved å hyre inn en ukjent. Selv om produsenter presset på med alt fra Robert Redford til Muhammed Ali (!)...

 

Men akk, er kun en ekte Supermann Klikk for å se... Excuse me.

 

post-15355-1223739851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Problemet mitt med Superman er kanskje at han ikke virker så sterk, rent utseendemessig.

Superman fra tegneserien slik jeg husker ham, med Leonidas-muskler som grenser på det latterlige og et blikk som sier "Bring it, bitch". Kanskje ikke den innstillingen man forbinder med Superman, men han kan være en koselig og god person og fortsatt være litt skummel.

superman.jpg

Så har man Reeve, som ser ut som han kunne banket meg. Han kunne derimot ikke banket meg og en kompis. Det synes jeg er litt småkjedelig. Hvis Superman en dag skulle mistet kreftene sine og blitt menneskelig, så vil jeg at han i det minste skal klare seg som dørvakt.

reeve.jpg

Brandon Routh er absolutt bedre og har en veldig pen overkropp. Han ser trent ut, men mer som en Michael Phelps-type enn en som faktisk kan flexxxe.

Brandon.Routh.Superman.Retu.jpg

 

Så kan vi sammenligne med Batman:

Her stiller han med nesten like mye muskler som tegneserie-Superman. Dette er 300-nivå, spesielt lårene skiller seg ut. Dette er en fyr som ikke trenger superkrefter, han kan faktisk banke 10-20 henchmen uten store problemer. Batman-color.jpg

Det er vanskelig å se Bale i drakten, men vi ser her at han stiller sterkt. Han kunne uten tvilt jult opp både Routh og Reeve (dårlig gjort å slå noen i rullestol). Det er ikke en bodybuilderkropp eller en svømmerkropp, det er en kropp som skriker styrke. Han kan slå ut alle tennene dine med venstrehånden.

christian-bale-batman.jpg

 

Hvis vi bruker det neste bildet (man kan egentlig ta alle crossover-bilder av de to fra tegneseriene, men dette var et bra eksempel) til å vise at Superman skal være størst av de to. Han skal stille med en brystkasse bredere enn to spartanere, og det gjør ingen av Supermennene sålangt. Jeg snakker ikke om å hyre inn en Lou Ferrigno til rollen (som så tydelig er bygger), men hent inn han som trente Leonidas og de. Gerard Butler stiller med større kasse enn Routh i PS I Love You, og da er det noe galt med verden.

 

jlheroes-boxart.jpg300_canvas_leonidas1.jpg

 

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Du er flink til å dra frem bildet Bale hater (han omtaler det som Fatman, han er langt tynnere ellers. Spesielt i The Dark Knight). Supermann er det ikke grunnet fysikken (et element, sevfølgelig). Det er hans karakter som gir han navnet. Ebert sa det så bra for 30 år siden:

 

He is Christopher Reeve. He looks like the Superman in the comic books (a fate I would not wish on anybody), but he's also an engaging actor, open and funny in his big love scene with Lois Lane, and then correctly awesome in his showdown with the archvillain Lex Luthor. Reeve sells the role; wrong casting here would have sunk everything.

http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.d...S/41011001/1023

 

Superheltene så litt annerledes ut før de homo-erotiske tegningene tok til. Tror det var en effekt av Sylvester Stallone og The Governator sitt inntog.

 

Skal også nevnes at Supermanns forkledning ikke er brillene og hatten, men skuespillet til Reeve. Han selger det så godt det er mulig å selge en så absurd forkledning. Merk deg dette neste gang du ser filmen ;)

Lenke til kommentar

Nå klager jeg ikke på skuespillet hans, kun størrelsen. Jeg kan ikke kjøpe en Supermann som ikke ser spesielt super ut. Bale kan hate bildet hvis han vil, men jeg liker ham stor. Jeg liker at superheltene har gigantiske kropper og brede skuldre og store pecs (jeg er homoerotisk, ass..), de skal tross alt være helter. Selv karikaturiske brannmenn tegnes ofte med store pecs, fordi det ser så bra ut på helter. Kanskje jeg bare er fan av den nye tegnestilen (jeg synes egentlig ikke at de gamle tegneseriene er spesielt interessante å lese, jeg foretrekker Frank Miller-greiene anyday), men jeg vil ikke at noen kan stå ved siden av Supermann og virke mer faretruende. Det får i så fall være Bane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...