Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Platon og Apocolypse now? Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Eg veit ikkje om du har sett dei, men «A bridge too far» og «The bridge on the river Kwai», er to krigsfilmar som eg ser på som nesten på høgde med dei du nemnte. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har Apocalypse Now men har aldri fått anledning til å sei den. Platoon ble forsåvidt anbefalt av en kompis tidligere på kvelden, så jeg skal se litt nærmere på den. Flere forslag? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Er titalls krigsfilmer som er like gode eller bedre også. The Bridge on the River Kwai Guns of Navarone Where Eagles Dare All Quiet on the Western Front Osv, osv... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Finnes det noen krigsfilmer som er på høyde med Saving Private Ryan og Full Metal Jacket? Tja, kan jo nevne Letters From Iwo Jima og Flags Of Our Fathers. Selv elsker jeg også The Deer Hunter, men det er mer en dramafilm, som inneholder noen få scener i krigen, så den kan vel ikke anbefales her og nå. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg så nettopp Gacy. For en skitfilm det var. Gjennom hele filmen var det åpenbart hva som kom til å hende. Historien var tynn og skuespillet dårlig gjennomført. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ser ette filmer fra 2. ww eller vietnamkrigen, gjerne på tysk/Vietnams side Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Apocalypse now er i mine øyne ikke en krigsfilm. Nå kan det jo diskuteres hvilke kriterier som må fylles for å falle inn under den kategorien. Platoon, A bridge to far, Das boot og The thin red line er veldig gode. Black hawk down kan jo også nevnes. Edit: Se bort fra sistnevnte om det var WW2 og Vietnamkrigen du var ute etter. Endret 11. oktober 2008 av Hyrlen Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ser ette filmer fra 2. ww eller vietnamkrigen, gjerne på tysk/Vietnams side Da kommer du ikke utenom Stalingrad - anbefales på det sterkeste! Andre jeg kan anbefale (som ikke allerede er nevnt); -The Longest Day -We Were Soldiers -Cross of Iron -Talvisota -Idi i smotri -Hamburger Hill -Casualties of War -Battle of Britain Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Den eneste jeg kan huske å ha sett der er We Were Soldiers, men skal se litt på de andre du anbefaler. Dersom noen har noen som virkelig skiller seg ut er det bare å si ifra Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Mange filmer, spesielt TDK, fungerer best på kino. Man ler mer når 250 stykker ler med deg, man skvetter mer når jenten man er med skvetter av alt og når filmen er så spennende at alle i kinosalen er helt stille og ikke en gang tør å knaske neste baconsnack, da husker du det som en bedre opplevelse. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Mange filmer, spesielt TDK, fungerer best på kino. Man ler mer når 250 stykker ler med deg, man skvetter mer når jenten man er med skvetter av alt og når filmen er så spennende at alle i kinosalen er helt stille og ikke en gang tør å knaske neste baconsnack, da husker du det som en bedre opplevelse. Er veldig enig der, merket det veldig godt når jeg så Borat for første gang på kino. Jeg tror jeg aldri har ledd så mye av film/tv-serie/lignende i mitt liv. Hele salen lo konstant gjennom hele filmen. (OK, det var kanskje ikke så "ille", men det var ikke langt i fra) Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Finnes det noen lignende filmer som eller i samme sjanger "I Am Sam". En tilbaketående/autist som mister dattra pga han ikke har de "tingene" som trengs for å oppdra ungen, men går da til rettensvei for å få dattra tilbake Ble litt gira/facsinert av filmen, selv om historien ikke var sann. hoho Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Og Tropic Thunder Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv. Skal sjekke dem ut ; ) takk. om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv. Skal sjekke dem ut ; ) takk. om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere. Sjekk ut What`s eating to Gilbert Grape eller Willard. Endret 11. oktober 2008 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Du tenkte på What's Eating Gilbert Grape kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Into the wild er en fantastisk opplevelse. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv. Skal sjekke dem ut ; ) takk. om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere. Legger til One Flew Over the Cuckoos Nest jeg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå