Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apocalypse now er i mine øyne ikke en krigsfilm. Nå kan det jo diskuteres hvilke kriterier som må fylles for å falle inn under den kategorien.

 

Platoon, A bridge to far, Das boot og The thin red line er veldig gode. Black hawk down kan jo også nevnes.

 

Edit: Se bort fra sistnevnte om det var WW2 og Vietnamkrigen du var ute etter.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Mange filmer, spesielt TDK, fungerer best på kino. Man ler mer når 250 stykker ler med deg, man skvetter mer når jenten man er med skvetter av alt og når filmen er så spennende at alle i kinosalen er helt stille og ikke en gang tør å knaske neste baconsnack, da husker du det som en bedre opplevelse.

 

Er veldig enig der, merket det veldig godt når jeg så Borat for første gang på kino. Jeg tror jeg aldri har ledd så mye av film/tv-serie/lignende i mitt liv.

 

Hele salen lo konstant gjennom hele filmen. (OK, det var kanskje ikke så "ille", men det var ikke langt i fra)

Lenke til kommentar

Finnes det noen lignende filmer som eller i samme sjanger "I Am Sam". En tilbaketående/autist som mister dattra pga han ikke har de "tingene" som trengs for å oppdra ungen, men går da til rettensvei for å få dattra tilbake

 

Ble litt gira/facsinert av filmen, selv om historien ikke var sann. hoho

Lenke til kommentar
Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv.

 

Skal sjekke dem ut ; ) takk.

 

 

om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere.

Lenke til kommentar
Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv.

 

Skal sjekke dem ut ; ) takk.

 

 

om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere.

Sjekk ut What`s eating to Gilbert Grape eller Willard.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Er du ute etter flere filmer hvor kjente skuespillere spiller en karakter med psykiske eller fysiske problemer for å fiske etter Oscar? Da kan jeg anbefale Rain Man, My Left Foot, A Beautiful Mind, At First Sight, Cast Away, Kramer vs Kramer, Matchstick Men, Forrest Gump, Mask, As Good as it Gets, osv.

 

Skal sjekke dem ut ; ) takk.

 

 

om det er kjente eller ikke, kan være det samme. Men foretrekker helst litt mer ukjente skuespillere.

 

Legger til One Flew Over the Cuckoos Nest jeg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...