Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom over et sitat fra Marlon Brando. Som godt forklarer hvorfor (de fleste) vet å kunne nyte en enkel popcornfilm:

 

"There are times you just want some kind of popcorn and happiness. We all have to find a way to unwind. All this getting and spending--it gets to us"

 

Mesteren vet å si det. :)

Lenke til kommentar
The Deer Hunter

The Godfather: Part II

The Good, the Bad and the Ugly

Schindler's List

 

Disse 4 hadde jeg gledet meg mest til, om jeg var deg.

 

 

Siden den første Gudfaren også er på listen, så hadde jeg nå gledet meg til å se den først :)

 

Jeg så Idi i Smotri i gårkveld. Tror jeg aldri har sett en så rå og grusom film noen gang før. Ikke fordi blod og gørr er mer sentralt her enn i andre krigsfilmer, men mye på grunn av filmens vinkling - gjennom et barns øyne (ikke bokstavelig talt). Å se hvordan hovedrollen "Florya"s forventninger forvandler seg til et redselsfult og tomt ansikt, gjorde at jeg ved et par scener fikk lyst til å kaste opp.

 

Spesielt i scenen der Florya sitter utenfor kirken som brennes, mens lydbildet er en blanding av brennende menneskers skrik, begeistrede tyskeres latter, orgelmusikk og en annen syk musikk (som kommer fra en bil?).

bscap3066ie.jpg

 

 

Første gang jeg har sett en russisk film fra andre verdenskrig. At den er fra Sovjet på 80-tallet, er ikke helt usynlig i filmen. Men selv om den selvsagt tar partisanernes side og viser tyskland som den slemme siden (:ohmy:), så synes jeg filmen klarer å la være å være pro-kommunistisk. Den klarer i stedet å fokusere på grusomhetene. Dessuten føler jeg at jeg har sett nok heroisk amerikansk innsats under andre verdenskrig.

Lenke til kommentar
The Deer Hunter

The Godfather: Part II

The Good, the Bad and the Ugly

Schindler's List

 

Disse 4 hadde jeg gledet meg mest til, om jeg var deg.

 

 

Siden den første Gudfaren også er på listen, så hadde jeg nå gledet meg til å se den først :)

 

Såklart, men ville bare presisere at jeg liker Part II bedre.

Lenke til kommentar
Merker jeg blir litt irritert her, en fyr fra det norske "Filmpolitiet" snakket om Fritt Vilt 2, og han sier at 1'ern var en STOR SUKSEES, og at denne er minst like bra. I Tilleg til dette avslører han plotet og endinga i 1'ern for å snakke om 2ern. Jaja, Norske filmkritikere kan ta meg bak.

 

Hva prater du om egentlig? Eneren VAR en stor suksees.

Lenke til kommentar

Det er en faktum at norske anmeldere og kritikere gir ekstra poeng til filmer på grunn av nasjonaliteten, ikke bra. Fritt Vilt var jo en stor suksess, men fortjente neppe alle de femmerne og sekserne som ble strødd etter den. Spesielt ikke når man ser på hvilke amerikanske/utenlandske filmene som de samme kritikerne gir femmere og seksere.

 

Det værste eksempelet må være Rovdyr. Gud, jeg husker ikke hvor, men jeg så faktisk en sekser!

Lenke til kommentar
Det værste eksempelet må være Rovdyr. Gud, jeg husker ikke hvor, men jeg så faktisk en sekser!

 

Tror..det..var..Filmmagasinet...

 

http://www.filmmagasinet.no/no/Filmanmeldelser/DVD/Rovdyr/¨

 

 

Edit: Dette skrev en person angående dette med Rovdyr og Terningkast 6:

 

24.08.2008

Av:Albino Blue

At Filmmagasinet presterer å gi denne filmen en sekser var en av grunnene til at jeg ikke lenger ønsker å få bladet i postkassen.

 

Haha!

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...