Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Her er filmene jeg har fra 250-lista jeg ikke har sett, som jeg har i filmhylla:

 

Alien

Aliens

Back to the Future

Ben-Hur

Braveheart

Butch Cassidy and the Sundance Kid

The Deer Hunter

Die Hard

Donnie Darko

Fargo

The Godfather

The Godfather: Part II

The Good, the Bad and the Ugly

Goodfellas

Heat

Léon

Lawrence of Arabia

Life of Brian

The Manchurian Candidate

The Matrix

Monty Python and the Holy Grail

Mystic River

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Platoon

Scarface

Scent of a Woman

Schindler's List

Se7en

Snatch.

Der Untergang

 

30 filmer. Flott å ikke ha sett disse. Da er det mye å se frem til! Hvilken skal jeg se først? :)

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er filmene jeg har fra 250-lista jeg ikke har sett, som jeg har i filmhylla:

 

Alien

Aliens

Back to the Future

Ben-Hur

Braveheart

Butch Cassidy and the Sundance Kid

The Deer Hunter

Die Hard

Donnie Darko

Fargo

The Godfather

The Godfather: Part II

The Good, the Bad and the Ugly

Goodfellas

Heat

Léon

Lawrence of Arabia

Life of Brian

The Manchurian Candidate

The Matrix

Monty Python and the Holy Grail

Mystic River

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Platoon

Scarface

Scent of a Woman

Schindler's List

Se7en

Snatch.

Der Untergang

 

30 filmer. Flott å ikke ha sett disse. Da er det mye å se frem til! Hvilken skal jeg se først? :)

Der har du veldig mye bra. I mine øyne kan du hoppe pent over Pirates of the Caribbean. Resten er severdig, bra, veldig bra, fantastisk eller mesterverk :p

 

Velg film utifra hva slags humør du er i..

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

tjalla: Hehe, men skal nok se Pirates of the Caribbean også. Skal jo se alle filmene jeg har.

 

Otth: Da blir det den. Jeg pleier å like gamle filmer, så håper den faller i smak.

 

Venerable: Okei, takk. hadde visst gjort en feil der. Hopper selvsagt ikke over noen. :)

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar
Scent of a Woman

Denne er ikke i Topp 250.

 

Ben-Hur

Lawrence of Arabia

The Manchurian Candidate

Schindler's List

Der Untergang

Er lettere for meg å si at du bare kan hoppe over disse forferdelig kjedelige filmene.

Kan til dels være enig i deg med de to første, men resten er knakandes gode.

Lenke til kommentar
Ben-Hur

Lawrence of Arabia

The Manchurian Candidate

Schindler's List

Der Untergang

Er lettere for meg å si at du bare kan hoppe over disse forferdelig kjedelige filmene.

 

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å se Ben-Hur enda, men de andre du nevner er da så aldeles ikke kjedelig. Før jeg satte på Lawrence of Arabia fryktet jeg at den ville bli utrolig kjedelig med sine fire timers spilletid. Jeg ble dermed ganske så sjokkert da den plutselig var ferdig etter det jeg følte som to timer.

Lenke til kommentar
Oh my god. Har Lunar bytta nick?! Skjønte ingenting når dere refererte til han som Venerable, bruker alltid bare avatar for å gjenkjenne folk. Sjokket var så stort at det fortjente en egen post. Kan legge til noe OT og si at den quoten din var rimelig unødvendig, Tjalla ;) Tar mye lenger tid å scrolle siden, særlig når du quoter posten over deg.

Nå får du slutte å sutre på quotinga mi, bare fordi du ikke skjønte at Lunar hadde enda nick :p

 

Det gikk også en faen igjennom meg da jeg skulle svare så jeg valgte å quote deg..baha!

Lenke til kommentar
Oh my god. Har Lunar bytta nick?! Skjønte ingenting når dere refererte til han som Venerable, bruker alltid bare avatar for å gjenkjenne folk. Sjokket var så stort at det fortjente en egen post. Kan legge til noe OT og si at den quoten din var rimelig unødvendig, Tjalla ;) Tar mye lenger tid å scrolle siden, særlig når du quoter posten over deg.

Syns LunarPoet ble for pretensiøst og det har ingenting med meg å gjøre da jeg ikke er noe fan av dikt. Særlig flink til å skrive er jeg heller ikke. Tok det bare fra tittelen til en black metal plate. Venerable er også temmelig pretensiøst, men det er ikke så mange folk som vet hva det betyr :p

Lenke til kommentar
Scent of a Woman

Denne er ikke i Topp 250.

 

Ben-Hur

Lawrence of Arabia

The Manchurian Candidate

Schindler's List

Der Untergang

Er lettere for meg å si at du bare kan hoppe over disse forferdelig kjedelige filmene.

Kan til dels være enig i deg med de to første, men resten er knakandes gode.

 

Neineinei.. Lange dramafilmer er det beste! Se alle, men kanskje ikke alle etter hverandre.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar
Venerable er også temmelig pretensiøst, men det er ikke så mange folk som vet hva det betyr :p

 

Hva hjelper det når både google og dictionary vet vet:

 

Venerable

[*]impressive by reason of age; "a venerable sage with white hair and beard"

[*]august: profoundly honored; "revered holy men"

[*]commanding respect because of age, dignity, character or position; worthy of reverence; ancient, antiquated or archaic

[*]etc.

 

1. commanding respect because of great age or impressive dignity; worthy of veneration or reverence, as because of high office or noble character: a venerable member of Congress.

2. a title for someone proclaimed by the Roman Catholic Church to have attained the first degree of sanctity or of an Anglican archdeacon.

3. (of places, buildings, etc.) hallowed by religious, historic, or other lofty associations: the venerable halls of the abbey.

4. impressive or interesting because of age, antique appearance, etc.: a venerable oak tree.

5. extremely old or obsolete; ancient: a venerable automobile.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"glede seg" til Schindlers liste.....vel ikke akkurat komedie da ;)

 

Ben Hur var da en bra film men pers ble jeg ikke bergtatt......

 

Skal se disse en dag :

 

El Cid

Romerrikets fall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...