Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ventet på Dis 2 og 3 i mange år..

Som alle de virkelig store regissørene trenger Aune litt ekstra tid...

 

Mens vi alle venter i åndeløs spenning, kan vi jo nyte litt av trailern for hans neste storverk - herlige kvinnfolk har han i alle fall skaffet seg:

 

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig.

 

Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs,

Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var.

 

.. care to elaborate?

 

Det kan oppfattes som respektløst og trangsynt. Som en stråmann begrunnet i fordommer. For meg virker det som trolling, men det er vel mer ubevisst. For du vet like godt som alle andre at sitatet "jeg synes ikke det skjedde noe i filmen egentlig" ikke betyr at man savnet eksplosjoner og action. Selv om det (forhåpentligvis) ikke var din intensjon så virket det særdeles lite konstruktivt. Det var nedlatende. Det samme går for ordens skyld for de som rakker ned på de mer snevre filmene.

 

Klarer man ikke vise respekt for forskjellig smak så bør man titte seg i speilet og spørre seg selv om man kan kalles en filmentusiast (dette er ment generelt, ikke direkte mot deg). Rasjonelle mennesker bør kunne føre rasjonell diskusjon. Endel av oss bør kanskje skjerpe oss og prøve å opptre med litt mer repsekt.

 

Men men, eksplosjoner eller ikke, Nuovo Cinema Paradiso er for meg en nydelig film. :)

Lenke til kommentar

Det var selvfølgelig ikke ment som personangrep eller å vise respektløshet. Ble litt vanskelig å ordlegge seg i all hast når man skal forsvare en favoritt.

 

Og for alle som skal se Cinema Paradiso i fremtiden så må jeg påpeke at det er Directors Cut man skal se. Den var den jeg så første gang, og ble helt forbauset når jeg fikk høre hvilke scener som ikke var med i kinoversjonen, virket helt umulig at de skulle ha kuttet vekk akkurat det.

 

Og nå er det min tur å si "det skjedde jo ingenting", nemlig om The Double life of Veronique. Jeg skal ikke si at jeg kjedet meg, da jeg ble underholdt til de grader av cinematografien og stemningen, men handlingsmessig var den ganske tynn. Den er jo uten tvil veldig dyp, og symbolikken i siste scene likte jeg. Det er masse ting jeg ikke fikk helt grep på, virkelig en tenkefilm.

 

Må innrømme at marionette-sekvensen var en cinematisk sjokoladebolle med ekstra krem.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Og nå er det min tur å si "det skjedde jo ingenting", nemlig om The Double life of Veronique. Jeg skal ikke si at jeg kjedet meg, da jeg ble underholdt til de grader av cinematografien og stemningen, men handlingsmessig var den ganske tynn.

 

Du føler vel ikke for å utdype litt her?

 

Jeg vil nå si at denne filmen har vesentlig mer handling enn t.eks. Bleu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...