Awesome X Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 La Double vie de Véronique kan anbefalles på det sterkeste, Speik. Stemmer i. Etter nøye omtanke har jeg kommet fram til at jeg liker den bedre enn Trois Coleurs-filmene, tror jeg. Det er kanskje noe i det du sier her, men jeg vil nok ikke gå så langt uten et gjensyn. Dette er en av få filmer jeg faktisk i stor grad liker pga. musikken; en variabel som til vanlig betyr svært lite for meg. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig. Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs, Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var. .. care to elaborate? Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig. Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs, Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var. .. care to elaborate? "Cinema Paradiso" hadde helt klart tjent på at man snakket amerikansk-engelsk, hadde regelmessige roboteksplosjoner, litt lyssabelfekting, noen forkrøpla nazignomer og Bay i regissørsetet... Endret 6. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Man kan ALDRI ha for mange roboteksplosjoner da! Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Montag fornekter seg ikke. Kritiserer man en film som faller i smak der i gården, er man en uvitende fjortenåring som blir kåt av Bay og roboteksplosjoner Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Personlig synes jeg CP er en fantastisk film, men å nevne eksplosjoner hver gang en film kalles kjedelig er blitt litt mote og veldig ekkelt. Ikke bli en sånn en. Bob_3: Når man ser på verden så svart/hvitt som Montag gjør så er selvfølgelig ikke fargefilm det helt store. Endret 6. oktober 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Heh, litt enig der. Men jeg nevnte ikke eksplosjoner Jeg er fullstendig klar over at det er mer enn eksplosjoner som kan skape driv og spenning. Men en person som er enig i dette ville kanskje ikke sagt at det "ikke skjedde noe" i CP? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Det skal vel gå an å forstå det synet? Uansett, på tide å bevege seg vekk fra roboter og eksplosjoner og at alt er enten/eller. Jeg synes ikke det skjedde noe i GBU, og hadde jeg skrevet håper jeg du ikke hadde svart meg med "Det var jo til og med en eksplosjon med, men du ville vel ha enda flere?". Å diskreditere folk basert på én film har en tendens til å slå feil. Bob_3 skrev nettopp (og mange har skrevet det før ham) at han kjedet seg gjennom hele The Fountain, men jeg respekterer fortsatt smaken hans. Jeg har selvfølgelig ingen respekt for selve fyren, men smaken er god. Endret 6. oktober 2008 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Må bare lire av meg det faktum at Righteous Kill skuffet. Håper ikke dette er slutten for De niro og Pacino. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Men en person som er enig i dette ville kanskje ikke sagt at det "ikke skjedde noe" i CP? Mitt poeng formulert på en litt mer diplomatisk måte. :!: Eksplosjoner er forøvrig gøyalt nok, men alt til sin tid og alt med måte. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ja det er rart hvor vidt man ser noe som helst handling i filmer. Hos meg er ikke det et kriterium engang, da det faktisk (helt objektivt sett) ikke skjer en dritt i favorittfilmen min. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Etter de 30 første minuttene av Atonement skjer det nesten ikke en dritt. Og jeg føler ikke at det er en drøy påstand i det hele tatt. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren". Beskrivelsen: In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences. Thoth. Artig/merkelig fyr, interesant liv. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren". Beskrivelsen: In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences. Thoth. Artig/merkelig fyr, interesant liv. Interessant fyr, indeed. Nydelig musikk også - kanskje noe for soundtracket til Bays neste epos? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren". Beskrivelsen: In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences. Thoth. Artig/merkelig fyr, interesant liv. Interessant fyr, indeed. Nydelig musikk også - kanskje noe for soundtracket til Bays neste epos? Hehe, ja. Håper jeg ser han neste gang jeg reiser til New York. Han har vist nok vært på Americas got Talent! Fikk ikke det varmeste mottaket.... Endret 6. oktober 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Tror jeg må se den minst 10 ganger til Gjør det! Les boken, deretter se filmen. Gir ikke det bare negativ virkning, da? Leser boka, for så bli skuffet over manglende i filmen? Eller er dette en av de sjeldene gangene filmen er bedre enn boka? Må bare tilføye at Depp spilte bra! Nok en av hans unike og sære roller. De du må elske. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Dette eksplosjon-greiene begynner å ta litt av. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Tror jeg må se den minst 10 ganger til Gjør det! Les boken, deretter se filmen. Gir ikke det bare negativ virkning, da? Leser boka, for så bli skuffet over manglende i filmen? Eller er dette en av de sjeldene gangene filmen er bedre enn boka? Hvorfor skulle man la være å lese en god bok av frykt for å ødelegge en filmopplevelse? I dette tilfellet synes jeg forøvrig at boken var best. Filmen har dog sine positive sider. ------------------------------------------------------------------------ 50 millioner kr ekstra til norsk filmproduksjon - kanskje Aune Sand får gjort ferdig filmen vi alle venter på nå? Endret 7. oktober 2008 av Montag Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) edit: Feil tråd Endret 7. oktober 2008 av Xtra Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Damn, Cloverfield var heftig! Utrolig kul film! Likte det med håndholdt kamera veldig bra. Får se REC snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå