Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

La Double vie de Véronique kan anbefalles på det sterkeste, Speik.

 

Stemmer i. Etter nøye omtanke har jeg kommet fram til at jeg liker den bedre enn Trois Coleurs-filmene, tror jeg.

 

Det er kanskje noe i det du sier her, men jeg vil nok ikke gå så langt uten et gjensyn. Dette er en av få filmer jeg faktisk i stor grad liker pga. musikken; en variabel som til vanlig betyr svært lite for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig.

 

Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs,

Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var.

 

.. care to elaborate?

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig.

 

Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs,

Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var.

 

.. care to elaborate?

 

"Cinema Paradiso" hadde helt klart tjent på at man snakket amerikansk-engelsk, hadde regelmessige roboteksplosjoner, litt lyssabelfekting, noen forkrøpla nazignomer og Bay i regissørsetet...

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg CP er en fantastisk film, men å nevne eksplosjoner hver gang en film kalles kjedelig er blitt litt mote og veldig ekkelt. Ikke bli en sånn en.

 

Bob_3: Når man ser på verden så svart/hvitt som Montag gjør så er selvfølgelig ikke fargefilm det helt store.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Det skal vel gå an å forstå det synet? Uansett, på tide å bevege seg vekk fra roboter og eksplosjoner og at alt er enten/eller. Jeg synes ikke det skjedde noe i GBU, og hadde jeg skrevet håper jeg du ikke hadde svart meg med "Det var jo til og med en eksplosjon med, men du ville vel ha enda flere?". Å diskreditere folk basert på én film har en tendens til å slå feil. Bob_3 skrev nettopp (og mange har skrevet det før ham) at han kjedet seg gjennom hele The Fountain, men jeg respekterer fortsatt smaken hans. Jeg har selvfølgelig ingen respekt for selve fyren, men smaken er god.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren".

 

Beskrivelsen:

In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences.

 

 

Thoth.

 

Artig/merkelig fyr, interesant liv.

Lenke til kommentar
Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren".

 

Beskrivelsen:

In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences.

 

 

Thoth.

 

Artig/merkelig fyr, interesant liv.

Interessant fyr, indeed. Nydelig musikk også - kanskje noe for soundtracket til Bays neste epos? :tease:

Lenke til kommentar
Kom over denne perlen på YouTube. De av dere som ikke takkler musikken kan hoppe frem til 3:40, så starter selve "dokumentaren".

 

Beskrivelsen:

In the Oscar®-winning THOTH, director Sarah Kernochan turns to another wonderfully unique personality, a fantastic character who performs one-man operas in a strange language on the streets of New York to amused, befuddled, and awed audiences.

 

 

Thoth.

 

Artig/merkelig fyr, interesant liv.

Interessant fyr, indeed. Nydelig musikk også - kanskje noe for soundtracket til Bays neste epos? :tease:

 

Hehe, ja.

 

Håper jeg ser han neste gang jeg reiser til New York.

 

Han har vist nok vært på Americas got Talent! Fikk ikke det varmeste mottaket....

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Tror jeg må se den minst 10 ganger til

 

Gjør det!

Les boken, deretter se filmen.

Gir ikke det bare negativ virkning, da? Leser boka, for så bli skuffet over manglende i filmen? Eller er dette en av de sjeldene gangene filmen er bedre enn boka?

 

Må bare tilføye at Depp spilte bra! Nok en av hans unike og sære roller. De du må elske.

Lenke til kommentar
Tror jeg må se den minst 10 ganger til

 

Gjør det!

Les boken, deretter se filmen.

Gir ikke det bare negativ virkning, da? Leser boka, for så bli skuffet over manglende i filmen? Eller er dette en av de sjeldene gangene filmen er bedre enn boka?

Hvorfor skulle man la være å lese en god bok av frykt for å ødelegge en filmopplevelse? I dette tilfellet synes jeg forøvrig at boken var best. Filmen har dog sine positive sider.

------------------------------------------------------------------------

 

50 millioner kr ekstra til norsk filmproduksjon - kanskje Aune Sand får gjort ferdig filmen vi alle venter på nå?

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...