Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så Fear And Loathing In Las Vegas igår.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Følte meg forvirret og veldig, veldig ... rar etterpå.

 

Tror jeg må se den minst 10 ganger til før jeg skal si noe mer. Tipper jeg også må vokse minst 10 år mentalt.

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar
Jeg så Fear And Loathing In Las Vegas igår.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Følte meg forvirret og veldig, veldig ... rar etterpå.

 

Tror jeg må se den minst 10 ganger til før jeg skal si noe mer. Tipper jeg også må vokse minst 10 år mentalt.

 

Den er fantastisk. En av mine absolutte yndlingsfilmer. Det kan sees mange ganger. Man får med seg mer og mer av de artige kommentarene hver gang. Også meget bra prestasjonera av Johnny Depp og Benicio del Toro. Jeg anbefaler deg å lese trivia til filmen. Mye spennende der.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig.

 

Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs, men det er vertfall et majestetisk portrett av en Italiensk landsby og dens innbyggere, fortalt med godt skuespill, minneverdig dialog, Morricone-soundtrack og ikke minst en rørende historie om én manns kjærlighet for cinema. Om du ikke kan identifisere deg med den kjærligheten (enda), så er det ditt tap.

 

Om du er ute etter konkrete grunner til at filmen ofte plasseres høyt på lister osv, så ligger nok hemmeligheten i karakterene. Henholdsvis Alfred. Prøv å tygg litt på han, valgene han tar og hvorfor. Cinema Paradiso beskriver humanitet, forhold mennesker imellom.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs, men det er vertfall et majestetisk portrett av en Italiensk landsby og dens innbyggere, fortalt med godt skuespill, minneverdig dialog, Morricone-soundtrack og ikke minst en rørende historie om én manns kjærlighet for cinema. Om du ikke kan identifisere deg med den kjærligheten (enda), så er det ditt tap.

 

Om du er ute etter konkrete grunner til at filmen ofte plasseres høyt på lister osv, så ligger nok hemmeligheten i karakterene. Henholdsvis Alfred. Prøv å tygg litt på han, valgene han tar og hvorfor. Cinema Paradiso beskriver humanitet, forhold mennesker imellom.

For all del, filmen er ikke dårlig, men jeg synes den er litt overvurdert. Men det er jo en veldig vakker og koselig film, samtidig som den er litt trist. Jeg vil kanskje like den litt bedre, om jeg ser den en gang til. Nå ville jeg gitt den 6/10.

Endret av Nistelrooy
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle hva som gjør at Nuovo cinema Paradiso skal være en av de 100 beste filmene i verden? Jeg så den og ble ganske skuffet. Mulig det er noe veldig vesentlig jeg ikke fikk med meg. Jeg synes det ikke skjedde noe i filmen egentlig.

 

Du synes ikke det skjedde noe, nei. Jeg skal innrømme at det er svært få actionscener og shoot-outs,

Jeg spydde litt i halsen av hvor ufyselig det du nettopp skrev var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...