Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for linken. Vurderer å bli medlem. Det ser ut som de viser flere Visconti-filmer framover nå. Må bare få med meg en kompis for det er alltig kjedelig å gjøre ting alene. I hvertfall å gjøre noe som ikke innebærer å sitte inne. Ser at det koster 45kr for en billett (noe det egentlig burde gjort på alle kinoer i Norge) som jo er en ganske bra pris for at de finner fram gamle godbiter. Er denne prisen for en film eller en dag? Og inkluderer den kortfilmer og korte dokumentarer som blir vist før og mellom filmene?

Lenke til kommentar

Må huske at du må betale medlemsavgift også da, selv om det ikke er så mye mer. Har også lyst til å stikke innom Cinemateket en gang, må bare vente på den rette dagen og filmen. Hørt små rykter om at de vil vise noen Tarr-filmer på nyåret, så det skal jeg i hvert fall få med meg.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å se Kieslowski's Three Colors kronologisk, men jeg har ikke fått tak i Blue enda og er veldig lysten på film i kveld. Er det feil å gå rett på white og red, eller bør de sees i rekkefølgen?

Foruten at du ikke får sett en av tidenes beste filmer, og misser et par referanser og slikt, burde det vel egentlig ikke være et stort problem. Relativt løs triologi når alt kommer til alt.

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å se Kieslowski's Three Colors kronologisk, men jeg har ikke fått tak i Blue enda og er veldig lysten på film i kveld. Er det feil å gå rett på white og red, eller bør de sees i rekkefølgen?

Foruten at du ikke får sett en av tidenes beste filmer, og misser et par referanser og slikt, burde det vel egentlig ikke være et stort problem. Relativt løs triologi når alt kommer til alt.

Det er jeg helt uenig i, Badering. Filmene bør sees i rekkefølge, ikke minst fordi sluttscenen i trilogien da antar en dypere dimensjon.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt uenig i, Badering. Filmene bør sees i rekkefølge, ikke minst fordi sluttscenen i trilogien da antar en dypere dimensjon.

Vel, jeg mente egentlig om man kunne se Blanc før Bleu. Det burde jo i og for seg gå bra. Men det er litt annerledes om vi snakker om å se Rouge før Bleu da.

Såklart, det ultimate er uansett å se de i rekkefølge, og jeg vil anbefale det. Men det er ikke livsviktig å se Bleu før Blanc, da det bare er noen øyeblikk av referanser i den.

Lenke til kommentar

For en interessant dokumentar om Bush administrasjonens håndtering av Irak-krisen, (etter krigen var "over") sjekk ut Charles Fergusons No End In Sight.

Riktignok er det ikke så fryktelig mye nytt, men presentasjonen og innpakningen er så god at dokumentaren virkelig er verdt en titt. Har du ikke følgt så godt med er filmen en god måte å få med seg hvor ille Bush-administrasjonen faktisk håndterte "post-war" Irak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...