Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg så Hitman i går for første gang. Jeg synes den var ganske bra, men jeg følte de kunne gjort litt mer ut av den, på en måte. Men det var for all del en god film.

Lenke til kommentar
Hvordan er egentlig "Alfred Hitchcock Presents" ? Har sett Psycho, North By Northwest og Rear Window, og likte de godt. Hva slags type serie er det egentlig?

 

Er kanon kule, ikke aller er av hans film kvalitet, men der er svært underholdende. Har hele DVD settet jeg.

 

Tenk deg den klassiske Twilight Zone. Noe ala den, bare med Hitchcock...dvs mord og mennesker som er i fokus her isteden for overnaturlige ting.

Han snakker (presents) episoden på forhånd, og av og til forteller hvor ideen til episoden kom fra. Og på slutten avslutter han som regel med et morsomt kommentar.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jeg så Hitman i går for første gang. Jeg synes den var ganske bra, men jeg følte de kunne gjort litt mer ut av den, på en måte. Men det var for all del en god film.

 

Tror at The Punisher War Zone, vil tilfredsstille den tomheten og ekle smaken Hitman gav.

 

Den filmen kommer til å gå så jævlig på trynet at jeg får lyst til å gråte hver gang jeg hører noen ytre dens navn. At Tom Jane ganske tidlig sa nei til filmen (fordi han mente manus ikke holdt seg tro nok til tegneserien, fansen ville bli skuffet) sier sitt, og så begynte det å bli så mye tull på settet. Rykter begynte å svirre, som at regissør Lexi Alexander hadde blitt kastet av lasset, og at filmen skulle få en PG-13 rating, osv. Et enormt antall utkast av manus har blitt kastet frem og tilbake, og flere regissører og forfattere har kommet og gått, noen av egen vilje mens andre har blitt tatt av.

 

...Dessuten synes jeg Thomas Jane er den eneste rette Punisher for lerrettet.

 

Nei, denne filmen har jeg lave forventninger til. Er selv stor fan av Punisher (en av mine tre-fire superhelt-favoritter), og likte den "første" filmen godt (regner da ikke med Lundgren-crap-versjonen) til tross for at den også hadde mange problemer bak kamera, og en del feilvalg ble tatt underveis. Skulle ønske Hensleigh og Jane kunne tatt seg av 2'ern. Med et bedre budsjett tror jeg den nye filmen ville kunne gjøre det knallbra.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Kanskje ikke riktige stedet å poste denne men, er jo en bunke med filmfolk i den så hvorfor ikke :)

 

 

Er det bare meg men burde de ikke klart seg uten den delen som går fra ca. 1.25-2.10, eller er de så redde at folk ikke skulle skjønne hva budskapet er for noe hvis de droppet den delen?

Lenke til kommentar

Die Hard 4.0 var ikke en bedre affære nå som jeg så den igjen, beklageligvis. Tror den hadde vært bedre uten John McClane. Det var ikke helt rett type "setting" for den karakteren, ble for mye kræsj, bom, bang og fikk ikke følelsen av at han var i en håpløs situasjon. Er en nokså god film, men den burde vært veldig god når den bærer det navnet.

 

Men Timothy Olyphant var mer imponerende denne gang, la ikke helt merke til det når jeg så den på kino. Virket ikke like malplassert, tror han hadde passet ypperlig som Lex Luthor i en Supermann-film :)

Lenke til kommentar

George Romero har satt i gang med ny Zombie-film. Han blir visst aldri lei :wee:

 

Plot involves inhabitants of an isolated island off the North American coast who find their relatives rising from the dead to eat their kin. The leaders of the island feud over whether or not to kill their reanimated relatives or preserve them in hopes of finding a cure.

Lenke til kommentar

De må jo først prøve noe annet før vi kan felle dom over om de er allsidig eller ikke. Kubrick har laget mye variert, så der kan vi bruke eksempler til å vurdere om mannen evnet å være fleksibel. Det blir litt vanskeligere med folk som kun har holdt seg til en sjanger. Vi kan ikke vite om de er flinke til noe annet, det blir kun hypotetisk synsing. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...