Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Der tar du feil Fidel_Castro, Red Dragon er en re-make av Mann's Manhunter, en veldig unødvendig en sådan.

Det eneste re-maken tilføyer historien er egentlig Sir Anthony Hopkins, (og en ny, påklistret slutt).

Re-maken er grei nok den, men som nevnt, svært unødvendig.

 

Edit: Er ikke The foran hver eneste engelske titel nei.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
Der tar du feil Fidel_Castro, Red Dragon er en re-make av Mann's Manhunter, en veldig unødvendig en sådan.

Det eneste re-maken tilføyer historien er egentlig Sir Anthony Hopkins, (og en ny, påklistret slutt).

Re-maken er grei nok den, men som nevnt, svært unødvendig.

 

Er vel strengere tatt en ny innspillingen av boken enn en re-make.

 

S,

Lenke til kommentar
Er det noen som har sett Cinema Paradiso i både directors cut og originalversjon? vet ikke om jeg tør å kjøre opp DC hvis bare er lagt til tre kvarter for at folk kan kunne se det.

Det jeg har hørt at er lagt til i DC forklarer forskjellige deler av historien som jeg savnet i originalversjonen, så hvis du skal se filmen og har tid, så tror jeg DC er best.

7765628[/snapback]

Men det er ikke alltid man vil vite alt.

Lenke til kommentar
Der tar du feil Fidel_Castro, Red Dragon er en re-make av Mann's Manhunter, en veldig unødvendig en sådan.

Det eneste re-maken tilføyer historien er egentlig Sir Anthony Hopkins, (og en ny, påklistret slutt).

Re-maken er grei nok den, men som nevnt, svært unødvendig.

 

Er vel strengere tatt en ny innspillingen av boken enn en re-make.

 

S,

7766707[/snapback]

 

Med det så mener du at Mann's Manhunter ikke er basert på boken Red Dragon?

Lenke til kommentar

Vet ikke hvilken annen plass jeg skal poste dette, det handler jo om film :p

 

Nettopp fått meg MacBook. Det er deilig. Hva som ikke er så deilig er at DVDProfiler ikke funker på Mac. Dustete Intervocative har laget et program uten mac-støtte :(

 

Noen som har noen fullgode erstatninger til mac? Gjerne med samme gode barcode system?

Lenke til kommentar

Manx: Det er ikke en remake av en gammel film hvis man tar utgangspunkt i boken og ikke den forrige filmen, er det det? Man kan vel ikke kalle alle Romeo og Julie-filmer eller alle Robin Hood-filmer remakes av de første filmatiserte versjonene?

 

Jeg føler at verken Red Dragon eller den nye Sjokoladefabrikk-filmen er remakes, men heller nye forsøk på utgangspunktet de forrige filmene brukte.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvilken annen plass jeg skal poste dette, det handler jo om film :p

 

Nettopp fått meg MacBook. Det er deilig. Hva som ikke er så deilig er at DVDProfiler ikke funker på Mac. Dustete Intervocative har laget et program uten mac-støtte :(

 

Noen som har noen fullgode erstatninger til mac? Gjerne med samme gode barcode system?

7767233[/snapback]

Jepp. Delicious Library.

 

Den bruker iSighten som er innebygd i MacBooken som strekkodeleser...

Lenke til kommentar

Gjorde som Scarface^? (LunarPoet) sa og såg This Film Is Not Yet Rated og er ganske overrasket over måten MPAA er styrt og kontrollert. Virkelig en oppsiktsvekkende dokumentar. Men likevel må jeg være enig med Fez som sier at han tviler på at han får gjort noe med systemet. Det skal nok mer til enn som så og dette går sikkert høyere opp i systemet enn som så også!

Lenke til kommentar
Manx: Det er ikke en remake av en gammel film hvis man tar utgangspunkt i boken og ikke den forrige filmen, er det det? Man kan vel ikke kalle alle Romeo og Julie-filmer eller alle Robin Hood-filmer remakes av de første filmatiserte versjonene?

 

Jeg føler at verken Red Dragon eller den nye Sjokoladefabrikk-filmen er remakes, men heller nye forsøk på utgangspunktet de forrige filmene brukte.

7767248[/snapback]

Eller Scarface for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Manx: Det er ikke en remake av en gammel film hvis man tar utgangspunkt i boken og ikke den forrige filmen, er det det? Man kan vel ikke kalle alle Romeo og Julie-filmer eller alle Robin Hood-filmer remakes av de første filmatiserte versjonene?

 

Jeg føler at verken Red Dragon eller den nye Sjokoladefabrikk-filmen er remakes, men heller nye forsøk på utgangspunktet de forrige filmene brukte.

7767248[/snapback]

Eller Scarface for den saks skyld.

7770402[/snapback]

 

Skal vel sies at jeg liker å kalle en spade for en spade for å si det sånn, blir vel kun et definisjons spørsmål om hvordan man tolker det. Selv om de velger å gjøre boken på nytt så vil de på en eller annen måte være farget av "orginalen".

 

Men Mann's versjon er klart best ;)

Lenke til kommentar
Er criterion-utgaver så overlegne i video, lyd og cover at det er verdt den høye prisen?
Prøver meg igjen.

 

For de aller fleste utgivelsene fra Criterion, så: ja. Men det er noen utgivelser, spesielt blant de tidligste, som kanskje ikke er de beste... Noen av filmene er også utgitt av andre, mens andre er det kun Criterion som har utgitt, og du har ikke noe valg. Kommer helt an på hvilke filmer det er snakk om.

Lenke til kommentar
Er criterion-utgaver så overlegne i video, lyd og cover at det er verdt den høye prisen?

7765394[/snapback]

Prøver meg igjen.

7772028[/snapback]

Det er det nok ikke noe enkelt fasit-svar på.

Som oftest leverer Criterion den beste utgaven tilgjengelig når du tar lyd, bilde og ekstramateriel med i betraktning på det tidspunkt deres utgave kommer ut, og er (avhengig av den enkeltes vurdering) sånn sett verd den høyere prisen hvis man først er interessert i filmen. Men en god del av titlene de har gitt ut har seinere blitt gitt ut av andre med vel så bra lyd, bilde og/eller ekstramateriell, og til en lavere pris, og da vil prisen på en Criterion vanskelig kunne forsvares med mindre man samler spesifikt Criterion eller mener ekstramateriale på Criterion'en er unikt/interessant/viktig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...