Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg sett Alien for første gang. Må si jeg faktisk ble litt skuffet. Jeg synes den var litt rotete. Den hoppet litt for mye mellom scener og kameravinkler som gjorde at det bare ble litt småslitsomt å se på. Likevel, pga. god historie, fremført på en meget fengende og spennende måte, og overbevisende skuespill, gir jeg den 7/10.

Hmmm... eg hadde ikkje sett denne på kanskje 15 år, så eg plukka fram Alien/Predator-boksen og såg Director's Cut.

Eg tenkte eg skulle sjå om eg fann filmen rotete, men eg må nok seia at eg ikkje heilt forstår kva du meiner.

Det er litt vanskelig å forklare. Jeg synes bare et kameraene funket skikkelig dårlig. De virret fram og tilbake. Kameravinklene byttet om på steder hvor det ikke passet inn i det hele tatt og scener som blir kuttet før de på en måte er helt ferdige.

Lenke til kommentar
Jeg synes det var tøft å komme seg gjennom Satantango. Jeg vil absolutt ikke kalle noe som helst tidspunkt av den (eller filmen i sin helhet) for noe i nærheten av en orgasme. Den er langdryg, men vakker. Kjedelig, men interessant. Har selv AE-utgaven, som er blitt sett èn gang, men aldri mer.

Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet."

Lenke til kommentar
Må være uenig med deg. Alien synes jeg er helt upåklagelig teknisk.

For all del. Noe av det tekniske fungerer supert. Det er bare de ovennevnte tingene jeg ikke synes er helt på gli. Synes likevel at det var en meget bra film. Jeg så også Aliens og Alien³ i går. Likte faktisk den tredje filmen best av alle. Den hadde et jevnt, høyt spenningsnivå og jeg satt med hjertet i halsen hele tiden.

Jeg synes det var tøft å komme seg gjennom Satantango. Jeg vil absolutt ikke kalle noe som helst tidspunkt av den (eller filmen i sin helhet) for noe i nærheten av en orgasme. Den er langdryg, men vakker. Kjedelig, men interessant. Har selv AE-utgaven, som er blitt sett èn gang, men aldri mer.

Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet."

Jeg klarte riktignok ikke se den i en økt, men det var også litt fordi det begynte å bli sent på kvelden. Så den over to dager. Jeg har planer om å se den igjen, men ikke hvert år.

Lenke til kommentar

Sarkasme?

Filmen mangler alt som heter historie og bygger aldri opp mot noe som helst høydepunkt. Stilmessig kan den forsvare å bli gjennomsett èn gang av filmsæringer, men å frivillig se den flere ganger bør være et hint om at du kanskje trenger en lang samtale med en mann med dyr utdannelse som får betalt for å høre på deg.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Sarkasme?

Filmen mangler alt som heter historie og bygger aldri opp mot noe som helst høydepunkt. Stilmessig kan den forsvare å bli gjennomsett èn gang av filmsæringer, men å frivillig se den flere ganger bør være et hint om at du kanskje trenger en lang samtale med en mann med dyr utdannelse som får betalt for å høre på deg.

Nei, det var ikke sarkasme :) Jeg elsket den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...