Badering Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Er AE-utgaven som gjelder. Facets' dvd-utgivelse koster vel 500 kroner sist jeg sjekket, og selv om den inneholder Tarrs filmatisering av Macbeth også, samt litt mer ekstramateriale, vil jeg påstå at AEs utgave er mye bedre. Bedre bilde er det også. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Og da var den bestilt. Må innrømme at jeg er veldig skeptisk til tanken på å se alt i én sitting, men jeg skal også love å prøve. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Tenker jeg tar den på 8-9 timer. Altså blir jeg nødt til å sette av en hel dag til den. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har sett en sesong av 24 på to døgn, likevel sliter jeg med å se en film som varer i mer enn to og en halv time. Jeg tror det er psykologisk. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Blir ikke det samme å se episode-baserte ting, da de som regel slutter med dramatiske cliffhangers og tvinger deg til å se videre. Har selv sittet og glanet på diverse serier i lengre strekk enn satantango. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg synes det var tøft å komme seg gjennom Satantango. Jeg vil absolutt ikke kalle noe som helst tidspunkt av den (eller filmen i sin helhet) for noe i nærheten av en orgasme. Den er langdryg, men vakker. Kjedelig, men interessant. Har selv AE-utgaven, som er blitt sett èn gang, men aldri mer. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Da har jeg sett Alien for første gang. Må si jeg faktisk ble litt skuffet. Jeg synes den var litt rotete. Den hoppet litt for mye mellom scener og kameravinkler som gjorde at det bare ble litt småslitsomt å se på. Likevel, pga. god historie, fremført på en meget fengende og spennende måte, og overbevisende skuespill, gir jeg den 7/10. Hmmm... eg hadde ikkje sett denne på kanskje 15 år, så eg plukka fram Alien/Predator-boksen og såg Director's Cut. Eg tenkte eg skulle sjå om eg fann filmen rotete, men eg må nok seia at eg ikkje heilt forstår kva du meiner. Det er litt vanskelig å forklare. Jeg synes bare et kameraene funket skikkelig dårlig. De virret fram og tilbake. Kameravinklene byttet om på steder hvor det ikke passet inn i det hele tatt og scener som blir kuttet før de på en måte er helt ferdige. Lenke til kommentar
athorb Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Må være uenig med deg. Alien synes jeg er helt upåklagelig teknisk. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Husker da jeg fikk dilla på å se masse The War At Home episoder etter hverandre... Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Vet noer hvor man kan få tak i Jaget Bort? Fikk låne den på VHS men det har noe sånt merkelig på seg. Endret 17. september 2008 av Batnobbit Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg synes det var tøft å komme seg gjennom Satantango. Jeg vil absolutt ikke kalle noe som helst tidspunkt av den (eller filmen i sin helhet) for noe i nærheten av en orgasme. Den er langdryg, men vakker. Kjedelig, men interessant. Har selv AE-utgaven, som er blitt sett èn gang, men aldri mer. Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet." Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Mens vi først snakker om merkelig klipping, er det flere som har sett de to første episodene av Prison Break? Det er så rotete og til tider direkte dårlig klipping at jeg ble flau. Det har blitt bedre etterhvert, men det så helt jævlig ut i de første episodene. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Det skal liksom være "funky" og "hipp" klipping, men blir bare slitsomt å se på. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Apropos klipping og kameragreier. Jason Bourne-triologien Makan til redigering og kameravinkling skal en se etter! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Må være uenig med deg. Alien synes jeg er helt upåklagelig teknisk. For all del. Noe av det tekniske fungerer supert. Det er bare de ovennevnte tingene jeg ikke synes er helt på gli. Synes likevel at det var en meget bra film. Jeg så også Aliens og Alien³ i går. Likte faktisk den tredje filmen best av alle. Den hadde et jevnt, høyt spenningsnivå og jeg satt med hjertet i halsen hele tiden. Jeg synes det var tøft å komme seg gjennom Satantango. Jeg vil absolutt ikke kalle noe som helst tidspunkt av den (eller filmen i sin helhet) for noe i nærheten av en orgasme. Den er langdryg, men vakker. Kjedelig, men interessant. Har selv AE-utgaven, som er blitt sett èn gang, men aldri mer. Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet." Jeg klarte riktignok ikke se den i en økt, men det var også litt fordi det begynte å bli sent på kvelden. Så den over to dager. Jeg har planer om å se den igjen, men ikke hvert år. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet." Sarkasme? Filmen mangler alt som heter historie og bygger aldri opp mot noe som helst høydepunkt. Stilmessig kan den forsvare å bli gjennomsett èn gang av filmsæringer, men å frivillig se den flere ganger bør være et hint om at du kanskje trenger en lang samtale med en mann med dyr utdannelse som får betalt for å høre på deg. Endret 17. september 2008 av JacEr Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Men hvis vi skal snakke om dårlig klipping så må jeg desverre nevne de nte Batman filmene, kutter jo i hytt og pine. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Hoho, da jeg var ferdig tenkte jeg bare: "Denne skal jeg se en gang hvert år resten av livet." Sarkasme? Filmen mangler alt som heter historie og bygger aldri opp mot noe som helst høydepunkt. Stilmessig kan den forsvare å bli gjennomsett èn gang av filmsæringer, men å frivillig se den flere ganger bør være et hint om at du kanskje trenger en lang samtale med en mann med dyr utdannelse som får betalt for å høre på deg. Nei, det var ikke sarkasme Jeg elsket den. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Har alltid likt dans og musikk, noen som har tips til filmer som inneholder mye dans og musikk som burde finne vegen til min filmhylle? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Rocky Horror Picture Show er vel en klassiker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå